AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Har hatt fagbrev siden 2010. Har jobbet hos gjeldende arbeidsgiver siden 2013, men tror ikke jeg har fått fagbrev tillegg. Regnet litt på det og tror de er skyldig meg for over 120 000kr. Nå har jeg en timelønn på 211,51. Men står i tariff-avtalen at jeg skal ha lønnstrinn 6 (211,51) pluss fagbrev tillegg på 9,50kr. Aldri sett noe tillegg på lønnsslippen min. En kollega som har fagbrev har 221,01. Hun har hatt fagbrev kortere tid enn meg. Noen som aner noe om dette? Anonymkode: c7b92...0ca
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Si ifra til en fagforening. Dette er en sak som passer virkelig for dem. Anonymkode: 7d6a6...70c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Hvordan i helvete kan man ha ett fagbrev i ti år uten å skjønne at tillegget mangler? Litt må man faktisk følge med på selv. Nesten så jeg håper du ikke får tilbakebetalt noe. Sløving Anonymkode: a6e0d...3e2 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvordan i helvete kan man ha ett fagbrev i ti år uten å skjønne at tillegget mangler? Litt må man faktisk følge med på selv. Nesten så jeg håper du ikke får tilbakebetalt noe. Sløving Anonymkode: a6e0d...3e2 Min kollega sa at det ikke stod noe om fagbrev tillegg i lønnsslippen, men at vi får ekstra på times-betalingen. Så regnet med at det var i orden. Flere som jobber her har fått feil lønn lenge. Fikk ny sjef for ikke lenge siden og han sa han skulle rydde opp i dette. Opplyste til arbeidsgiver at jeg hadde fagbrev. Spurte også tidligere om lønnen stemte og gamle sjefen sa det. Hun feilbetalte meg flere ganger. Fikk ikke betalt overtid og slikt. Så jeg har fulgt med. Men var ikke klar over satsene på timeslønnen og fagbrev tillegg. Så ikke bare jeg som har fått feil lønn og gått i uvisshet at det ikke stemte. ts Anonymkode: c7b92...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 23.57): Si ifra til en fagforening. Dette er en sak som passer virkelig for dem. Anonymkode: 7d6a6...70c Ja vurderer virkelig å ringe de på mandag. Er organisert. Tenker å ta en prat med sjefen også. ts Anonymkode: c7b92...0ca
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Skrevet 17. november 2022 jeg er i en ganske lik situasjon som deg, hvordan gikk det med deg? Anonymkode: 9f7db...3c8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Ser at tråden er gammel, men svarer allikevel. Når det har gått så lang tid uten at du har gitt beskjed til arbeidsgiver er jeg usikker på om du har en sak. Du har også selv en plikt til å følge med på at lønnslippen din stemmer, du er også pliktig selv til å sende inn alt av dokumentasjon som påvirker lønn. Det vil ikke være nok å si til arbeidsgiver at du har fått fagbrev (fra et juridisk ståsted). Mulig du kan få etterbetalt noe, men tviler på at du kan forlange ti års etterbetaling. Anonymkode: 3f677...9c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå