AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg har i flere år tenkt at dette er noe jeg er nysgjerrig på, og kunne tenkt meg å fått tester det ut. Er nå 33 år, og er lei av min nåværende jobb. Det er fryktelig ustabilt der, og jobben er absolutt ikke trygg. Tenker derfor å teste ut sykepleie til høsten, er bare så fryktelig redd for st jeg ikke skal takle den pleie biten, selvom jeg såklart vet at det er en STOR del av yrket. Noen med erfaringer? Gikk det seg til? Jeg er glad i mennesker. Anonymkode: d84dd...510
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Det går seg til! Jeg tenkte som deg før jeg begynte i min første jobb på sykehjem, men det blir fort en vane. Nå studerer jeg sykepleie, og opplever at det er god undervisning rundt dette med stell. Det er mange aspekter til stell som jeg ikke tenkte på som assistent før jeg ble sykepleierstudent, som blir belyst og drøftet i undervisningen. Det tas hensyn til at flere av studentene aldri har vært borti det tidligere. Ville ikke bekymret meg for denne delen - test det ut! Lykke til 😀 Anonymkode: a059b...23e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Alt går seg til, stell og pleie lærer du første året. Kanskje svimer du av i ditt første stell, det er det mange som gjør, og det er lov å føle seg ubekvem og gå ut av rommet, du skal få tett oppfølging av en kontaktsykepleier på praksisstedet ditt. Dog vil jeg ikke anbefale sykepleieryrket til noen, med mindre de faktisk har lyst på en jobb med dårlig lønn i forhold til ansvarsområde og ubekvem arbeidstid og dårlige arbeidsforhold. De fleste nattevakter har dessuten bare rundt 50 kroner +/- i tillegg til grunnlønn. Dette tillegget er likt kveldstillegg. Anonymkode: e3d76...542
Hannah80 Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Alt går seg til, stell og pleie lærer du første året. Kanskje svimer du av i ditt første stell, det er det mange som gjør, og det er lov å føle seg ubekvem og gå ut av rommet, du skal få tett oppfølging av en kontaktsykepleier på praksisstedet ditt. Dog vil jeg ikke anbefale sykepleieryrket til noen, med mindre de faktisk har lyst på en jobb med dårlig lønn i forhold til ansvarsområde og ubekvem arbeidstid og dårlige arbeidsforhold. De fleste nattevakter har dessuten bare rundt 50 kroner +/- i tillegg til grunnlønn. Dette tillegget er likt kveldstillegg. Anonymkode: e3d76...542 Er det mange som besvimer av å være med på et helt ordinært stell?? Stell av døde er én ting. Men et vanlig stell altså? 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Annbefaler det ikke, veldig tungt og slitsomt for kroppen + turnus og jobb ferier osv. Men stell blir man fort vandt til, vendte meg til de etter et par uker i første assistentjobben min. Litt kleint i starten mtp nakenhet, avføring, søk, skift osv - men blir rutine og hverdagslig! Om noen får ereksjon, bare legg et håndle over og si du kommer tilbake om litt osv Anonymkode: c85f1...4f2
t0nje Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Det går seg til. Har jobbet 8 år i pleien. _Hater_ pleiedelen av yrket. Var ferdigutdannet i mai 2020. Så fra 2013-2020 jobbet jeg som assistent aka den som tar mesteparten av pleiedelen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Du må jo ikke jobbe i pleien heke livet. Selv har jeg jobbet både i poliklikker og barneavdelinger. Ingen stell der. Alle må ikke jobbe på sykehjem eller sengepost. Anonymkode: 64ee4...190
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må jo ikke jobbe i pleien heke livet. Selv har jeg jobbet både i poliklikker og barneavdelinger. Ingen stell der. Alle må ikke jobbe på sykehjem eller sengepost. Anonymkode: 64ee4...190 Det er det jeg også tenker 😊 Anonymkode: d84dd...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå