Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om en rimelig proteinkur/dyptvirkende balsam til håret?

Evt noen som vet om en i det hele tatt?

Noen som har prøvd å lage selv av egg e.l. fungere det?

Anonymkode: 6aa6b...1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ByVeira Repair Masque Fresh Seaberry (den rosa) fra Normal er et must her🙋🏼‍♀️ koster rett over 50kr mener jeg, og oppleves nokså drøy i bruk. 

Skrevet
*Asterope* skrev (1 time siden):

ByVeira Repair Masque Fresh Seaberry (den rosa) fra Normal er et must her🙋🏼‍♀️ koster rett over 50kr mener jeg, og oppleves nokså drøy i bruk. 

Tusen takk!😁Så det er tilstrekkelig protein i den, ikke bare en ubetydelig mengde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tusen takk!😁Så det er tilstrekkelig protein i den, ikke bare en ubetydelig mengde?

Den utgjør ihvertfall en forskjell hos meg. Jeg har tynt, nordisk hår, medium porøsitet. Bruker denne ukentlig for å holde balansen mellom fukt og protein i ganske krøllete hår😊

Skrevet

"rice water"! Billigere blir det ikke. Jeg tar en kopp ris i en beholder og 3-4 kopper vann, rister og lar den sitte på kjøkkenbenken i 24 timer. Skiller ut risen og lar vannet bli igjen, deretter oppbevares risvannet i kjøleskapet. Når jeg dusjer heller jeg risvannet i håret etter shampoo, lar det sitte i håret i noen minutter, skyller ut og avslutter med balsam. Mer info: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321353#skin-benefits

Skrevet

Fermentert risvann er nok bra, men det lukter helt jævli.

Egg er supert, nå må jeg tenke hva jeg blandet det med da. 🤔 Du fjerner ihvertfall eggeplomma, også kan du nok legge til noen spiseskjeer med enten honning (det er supert, fuktighetsgivende og antibakterielt) eller to spiseskjeer med kokosolje, håret mitt er ikke glad i kokosolje så jeg velger nok honning.

Det er bra, og blir veldig billig ❤️ Du kan jo bare teste det ut, om du ikke liker det så kan du kjøpe en litt dyrere kur!

Ellers vil jeg anbefale og av og til lage en egen hårkur av din egen balsam, honning og aloe vera. Den kan du godt la virke lenge. Håret blir helt fantastisk etterpå :) 

Skrevet
Mikasa skrev (2 timer siden):

Fermentert risvann er nok bra, men det lukter helt jævli.

Egg er supert, nå må jeg tenke hva jeg blandet det med da. 🤔 Du fjerner ihvertfall eggeplomma, også kan du nok legge til noen spiseskjeer med enten honning (det er supert, fuktighetsgivende og antibakterielt) eller to spiseskjeer med kokosolje, håret mitt er ikke glad i kokosolje så jeg velger nok honning.

Det er bra, og blir veldig billig ❤️ Du kan jo bare teste det ut, om du ikke liker det så kan du kjøpe en litt dyrere kur!

Ellers vil jeg anbefale og av og til lage en egen hårkur av din egen balsam, honning og aloe vera. Den kan du godt la virke lenge. Håret blir helt fantastisk etterpå :) 

Egg har for store molekyler til at det vil trenge inn i håret, så det har ingen effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...