AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Del Skrevet 21. januar 2021 Er lunsj med alle ansatte med grupper, har aldri vært med på det før og gruer meg skikkelig. Kjenner de folka godt, men denne situasjonen hater jeg og gruer meg så mye. hater lunsj, snakke med folk og se på folk mens vi spiser. Gruer meg bare veldig! Anonymkode: 104fc...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 21. januar 2021 #2 Del Skrevet 21. januar 2021 Kanskje du kan si til gruppa di når dere setter dere? At du jar vørt spent og gruet deg litt fordi det er uvant. Kanskje bryter det isen, og kanskje andre har kjent på det samme? Så skjønner de om du blir stille, eller blir nødt til å gå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg pleier bare sitte på mobilen og sørfe. Når jeg har pause har jeg pause. Orker ikke sitte å slarve Anonymkode: a4165...3d2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Del Skrevet 21. januar 2021 Hvorfor må du spise lunsj i gruppe? Anonymkode: 55e16...faf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Del Skrevet 21. januar 2021 Ett godt tips er å sitte med mobilen. Det funker godt. Folk ser at du er opptatt og lar deg være fred. Anonymkode: 0b662...7b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Del Skrevet 21. januar 2021 Snabeltann skrev (3 minutter siden): Kanskje du kan si til gruppa di når dere setter dere? At du jar vørt spent og gruet deg litt fordi det er uvant. Kanskje bryter det isen, og kanskje andre har kjent på det samme? Så skjønner de om du blir stille, eller blir nødt til å gå. Deet ville ikke jeg gjort. Hvorfor uttrykke at en tenker at 'off, dette blir nok fælt'... Når det er en typisk hyggelig sosial setting? Mest sannsynlig vil det bli rar stemning om du sier det. Kan såklart ikke garantere det, men det ville jo uansett bare gitt deg all fokus... Når en synes sånne sosiale settinger er ubehagelig, så er en nok litt for fokusert på seg selv. Hvorfor er det så viktig hvordan andre oppfatter deg? De fleste har fokus på seg selv og sitt liv, og vil bare nyte lunsjen sin. Ville nok heller gjort noen pusteøvelser på badet før du går inn. Fokusere i hodet ditt på at du 'hopper' ut i noe nytt. En utfordring! Ut av komfortsonen. Prøv å ikke ha noen forventninger. Bare se hva som skjer. Om det ikke blir en fin opplevelse, så blir det iallefall styrkende pga du gjorde det. Å det vil nok føles mindre skummelt neste gang. Ikke vær streng mot deg selv, men vær snill med deg selv. Husk at du er bra som du er. Du trenger ikke snakke med alle, bare vær deg selv. Ordner seg dette! Anonymkode: c62ef...98f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Del Skrevet 22. januar 2021 Høres ut som sosial angst? Har hatt det selv, og vet hvor altoppslukende det kan være. Det beste du kan gjøre er presse deg gjennom det. For hver gang du gjør dette blir det litt enklere, og etterhvert vil du kanskje til og med se fram til lunsjen, og det sosiale med de andre. Tenk litt på; hva er det verste som kan skje? At de andre ser at du er litt nervøs? At du skjelver litt på hendene? Mest trolig er de mer opptatt av seg selv til å tenke slik om andre, men OM de skulle se det, så vil de jo ikke tenke noe mindre om deg som person! Dette går kjempefint!❤️ Hilsen en som satt på «solariumsrommet» og spiste lunsjen sin de første mnd i ny jobb. Presset meg gjennom det dag etter dag etterhvert, og nå gleder jeg meg til og med til lunsj med gode kollegaer. Anonymkode: 96e2a...8cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 23. januar 2021 #8 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 22.32): Ett godt tips er å sitte med mobilen. Det funker godt. Folk ser at du er opptatt og lar deg være fred. Anonymkode: 0b662...7b7 Det eneste folk ser er at noen tar ignoransen til nye høyder og tenker at personen er blottet for sosial kompetanse. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #9 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 22.30): Jeg pleier bare sitte på mobilen og sørfe. Når jeg har pause har jeg pause. Orker ikke sitte å slarve Anonymkode: a4165...3d2 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 22.32): Ett godt tips er å sitte med mobilen. Det funker godt. Folk ser at du er opptatt og lar deg være fred. Anonymkode: 0b662...7b7 Dette er bare trist og et dårlig råd. Det høres ikke ut som om dere er gode bidragsytere til arbeidsmiljøet på jobben. Ts: er det en litt formell lunsj du skal på? Jeg brukte heller ikke å være så komfortable med sånt, men et triks for meg var å trene litt på smaltalk og "gi litt faen" i hva andre tenker om meg. Nå er jeg blitt den som kan snakke med hvem som helst om hva som helst, og har faktisk blitt kjent med en del ålreite kollegaer underveis også. Det er bare å hoppe ut i det! Anonymkode: 7a7c0...a43 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 23. januar 2021 #10 Del Skrevet 23. januar 2021 Er bedre å si lite enn å bare sitte å tyte. Du trenger ikke si så mye, bare spis du. Smil og vær deg selv. Og svar på tiltale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #11 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 22.32): Ett godt tips er å sitte med mobilen. Det funker godt. Folk ser at du er opptatt og lar deg være fred. Anonymkode: 0b662...7b7 Sjefen min slo hardt ned på de som satt på mobilen under hele lunsjen. Anonymkode: cefa6...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 23. januar 2021 #12 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sjefen min slo hardt ned på de som satt på mobilen under hele lunsjen. Anonymkode: cefa6...941 Så lenge pausen er ubetalt må arbeidstakere kunne gjøre som de ønsker. Altså kunne bruke mobil. Mobilbruk er selvsagt ikke et bidrag til det sosiale. Men kan være ulike årsaker til at folk sitter med mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #13 Del Skrevet 23. januar 2021 Luckiness skrev (4 minutter siden): Så lenge pausen er ubetalt må arbeidstakere kunne gjøre som de ønsker. Altså kunne bruke mobil. Mobilbruk er selvsagt ikke et bidrag til det sosiale. Men kan være ulike årsaker til at folk sitter med mobilen. Vi har betalt lunsj, og sjefen bruker det til å tvinge oss til å være sosiale i lunsjen. Jeg jobber i et åpent kontorlandskap og likte å bruke lunsjpausen.m til å gå en tur ute eller bare sitte ved pulten og lese nyheter. Men nei, det er ikke lenger lov. Blir jaget til kantinen for å sitte med de andre. Får heller ikke gå tur alene ute, sjefen har bestemt at alle må gå sammen med minst en annen Anonymkode: e5505...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madah Skrevet 23. januar 2021 #14 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har betalt lunsj, og sjefen bruker det til å tvinge oss til å være sosiale i lunsjen. Jeg jobber i et åpent kontorlandskap og likte å bruke lunsjpausen.m til å gå en tur ute eller bare sitte ved pulten og lese nyheter. Men nei, det er ikke lenger lov. Blir jaget til kantinen for å sitte med de andre. Får heller ikke gå tur alene ute, sjefen har bestemt at alle må gå sammen med minst en annen Anonymkode: e5505...d0d Høres ut som en utrolig lite omtenksom og empatisk sjef. Når man tvinger folk på den måten til å være sosial så har man virkelig ikke skjønt at det finnes ulike personligheter. Tipper sjefen selv er maks ekstrovert som ikke evner å forstå at ikke alle er som han/hun. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #15 Del Skrevet 23. januar 2021 Madah skrev (8 minutter siden): Høres ut som en utrolig lite omtenksom og empatisk sjef. Når man tvinger folk på den måten til å være sosial så har man virkelig ikke skjønt at det finnes ulike personligheter. Tipper sjefen selv er maks ekstrovert som ikke evner å forstå at ikke alle er som han/hun. Ja det er en slik type han er 😁 Hyggelig, for all del. Men det er voldsom fokus på det sosiale. Hele tiden. Anonymkode: e5505...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 23. januar 2021 #16 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har betalt lunsj, ............ Anonymkode: e5505...d0d Madah skrev (16 minutter siden): Høres ut som en utrolig lite omtenksom og empatisk sjef. .......... Ja, han burde nok sørge for at lunsjen blir ubetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #17 Del Skrevet 23. januar 2021 skjønner egentlig godt at sjefen fokuser litt på lunsjen, en halvtime sosial med kollegaer om dagen greier en fint. Usosiale kollegaer som skal bruke lunsj på å gå ut, spise ved pulten osv hver eneste dag bidrar ikke så mye til et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: 82b7d...1d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 23. januar 2021 #18 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): skjønner egentlig godt at sjefen fokuser litt på lunsjen, en halvtime sosial med kollegaer om dagen greier en fint. Usosiale kollegaer som skal bruke lunsj på å gå ut, spise ved pulten osv hver eneste dag bidrar ikke så mye til et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: 82b7d...1d6 Det er akkurat slike kollegaer som bidrar til et godt arbeidsmiljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 23. januar 2021 #19 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): skjønner egentlig godt at sjefen fokuser litt på lunsjen, en halvtime sosial med kollegaer om dagen greier en fint. Usosiale kollegaer som skal bruke lunsj på å gå ut, spise ved pulten osv hver eneste dag bidrar ikke så mye til et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: 82b7d...1d6 Lite inkluderende syntes jeg. Man trenger en pause i løpet av en arbeidsdag. Det er derfor det heter pause og ikke tvungent møte. For noen er ikke smalltalk en pause og den spiser av energipotten. Å koble ut kan være å sitte i stillhet eller gå ut for frisk luft å klarne tankene. Hva er forskjell på lunsj og tvungent møte når det skal være sånn? Møter inneholder ofte også kaker, smørbrød , kaffe og te, så det er ikke maten som er forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Del Skrevet 23. januar 2021 Personlig synes jeg lunsj og kaffepauser med kollegaer gjør det ekstra hyggelig å være på jobb, så er nok ikke den som relaterer meg mest til problemstillingen. Men jeg ser jo at enkelte sitter til lunsj og ikke sier noe, eller helst spiser ved pulten. Har aldri reagert på det. Alle får jo bruke lunsjpausen på en måte som gir dem energi. Men å trykke på telefonen om man først spiser med andre, slik som foreslått over, det er bare veldig sært. Mener også at enhver person må klare å utveksle noen hyggelige setninger om man møtes ved kaffemaskinen, eller på kopirommet, og bidra til den uformelle praten før et møte starter, uansett hvor introvert man er. Det handler om å fungere med andre på en arbeidsplass. Anonymkode: 3b1f7...a2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå