Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpe brød sies at det er mye salt i. Hindrer det meg å gå ned i vekt?

hvordan lese meg frem til hvor mye salt det egentlig er i brødet jeg kjøper på butikk?

Anonymkode: 2cb2e...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

kjøpe brød sies at det er mye salt i.

Anonymkode: 2cb2e...374

Hvem sier det? Hvorfor? Hva menes med mye salt? Er det et problem? Hvorfor?

Sitat

Hindrer det meg å gå ned i vekt?

Fokus på mange rare og uvedkommende ting hindrer vektnedgang for veldig mange mennesker. "Saltinnhold i brød" er en sånn rar og uvedkommende ting.

Sitat

hvordan lese meg frem til hvor mye salt det egentlig er i brødet jeg kjøper på butikk?

Det står på etiketten. 

Anonymkode: 9ad66...302

• Liker 3
Skrevet

For mye salt gir økt vannvekt i kroppen, men hindrer ikke reell vektnedgang. Det bare vises ikke like mye på vekten.

Skrevet

Har ingenting å si, er ikke brød som er den største kilden til salt i butikken heller. Ta det brødet du liker best, helst over 50% fullkorn. 

Anonymkode: 993c6...ad8

Skrevet

Skal du gå ned i vekt kan du med fordel kutte ut brødet. Men ikke pga saltinnholdet!

Anonymkode: 401bf...eec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du gå ned i vekt kan du med fordel kutte ut brødet. Men ikke pga saltinnholdet!

De fleste blir ikke overvektige pga brødet de spiser. Hvis ts vil spise brød kan hun fint gjøre det samt gå ned i vekt så lenge hun er i kaloriunderskudd. De periodene jeg spiser brødmat er de periodene jeg går ned i vekt kjappest for da får jeg i meg nok fiber til å ikke ha craves for alt mulig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste blir ikke overvektige pga brødet de spiser. Hvis ts vil spise brød kan hun fint gjøre det samt gå ned i vekt så lenge hun er i kaloriunderskudd. De periodene jeg spiser brødmat er de periodene jeg går ned i vekt kjappest for da får jeg i meg nok fiber til å ikke ha craves for alt mulig. 

Brød er kaloririkt. Hadde du kuttet brød så hadde du kunne spist mye mer av annet, eventuelt gått ned i vekt raskere. 

For meg fungerte det dårlig med brød. Vekta han seg fort selv om jeg var langt innenfor kcal. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Brød er kaloririkt. Hadde du kuttet brød så hadde du kunne spist mye mer av annet, eventuelt gått ned i vekt raskere. 

For meg fungerte det dårlig med brød. Vekta han seg fort selv om jeg var langt innenfor kcal. 

Folk er forskjellige. TS spør om salt i brød, ikke om hun skal kutte det ut. Brød er i motsetning til mange alternativer ganske kalorifattig om man ikke hiver på masse kaloririkt pålegg. Ofte er hjemmelaget brød mer kaloririkt enn kjøpebrød fordi folk putter inn masse frø. 

Skrevet

De fleste spiser jo brød fra butikken så tror ikke det hindrer det pga saltinnholdet. 

Jeg for min del har nå hatt en uke uten brød, hvor jeg har spist knekkebrød istedet. Jeg har det mye bedre sånn, for jeg får ikke cravings i mellom måltidene, og det er veldig deilig. 

Men dette varierer veldig, så du må nesten prøve deg litt frem 😊

Anonymkode: 92b68...505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...