AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg skulle egentlig pusse opp kjøkkenet. Helt til jeg skjønte hvor dyrt det var. Så her blir det bare å male det. Skal også male kjøkken benken. Men så var det den stygge metall vasken da, som er 25 år gammel... huff så stygg den er. Den har typisk standard mål. En vaskekum og en slik liten kum ved siden av, og en metall benk (?) til å tørke rene ting. Litt dårlig forklart, jeg legger ved eksempel bilder. Men er det mulig og bare bytte i en ny som tar ca samme eller større arial? Blir dette laget? Noen med tips? Anonymkode: 1797e...72c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Samme størrelse eller større går greit, da er det bare å tilpasse hullet i benkeplaten. Anonymkode: c4549...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Så lenge det er samme mål, så kan du bytte kun vasken ja. Ett annet alternativ er å bytte vask og benkeplate, men beholde resten av kjøkkenet. Da kan du velge akkurat den vasken som du ønsker deg og samtidig få freshet opp kjøkkenet mye En standard benkeplate fra ikea koster 500-1000 om du velger laminat, så kan den kappes til så den passer benken din, og en vask som du synes er fin og passer din bruk. Det er vel ikke noe som er "standard mål" lengre på kum. Bare for å ta ett eksempel, så er de to du legger med bilde av ulike, da den ene har kranen montert i selve vasken, mens den andre har kranen bakom platen. så om du skal ha ny vask, så må du ta skikkelige mål av den du har. Du må måle hvor stort hullet i benkeplaten er, og hvor dyp vasken er, og ta med deg målene til noen som selger vask og sjekke om de har noe som vil fungere. Jeg hadde en sånn vask før jeg pusset opp, og har byttet til kun en kum, som er mye større, og det er noe av det beste valget jeg har tatt 😛 Jeg brukte aldri den lille teite kummen, og den ble bare oppbevaring til kost/svamp, og samlet møkk... Anonymkode: 0ce88...34e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Må man ha rørlegger for å bytte kum? Anonymkode: 8a8a4...63e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så lenge det er samme mål, så kan du bytte kun vasken ja. Ett annet alternativ er å bytte vask og benkeplate, men beholde resten av kjøkkenet. Da kan du velge akkurat den vasken som du ønsker deg og samtidig få freshet opp kjøkkenet mye En standard benkeplate fra ikea koster 500-1000 om du velger laminat, så kan den kappes til så den passer benken din, og en vask som du synes er fin og passer din bruk. Det er vel ikke noe som er "standard mål" lengre på kum. Bare for å ta ett eksempel, så er de to du legger med bilde av ulike, da den ene har kranen montert i selve vasken, mens den andre har kranen bakom platen. så om du skal ha ny vask, så må du ta skikkelige mål av den du har. Du må måle hvor stort hullet i benkeplaten er, og hvor dyp vasken er, og ta med deg målene til noen som selger vask og sjekke om de har noe som vil fungere. Jeg hadde en sånn vask før jeg pusset opp, og har byttet til kun en kum, som er mye større, og det er noe av det beste valget jeg har tatt 😛 Jeg brukte aldri den lille teite kummen, og den ble bare oppbevaring til kost/svamp, og samlet møkk... Anonymkode: 0ce88...34e Kan man bytte benkeplate, men beholde vasken? Anonymkode: 0dbf7...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå