Gjest flettemette Skrevet 14. august 2005 #1 Del Skrevet 14. august 2005 Har et lite spørsmål jeg håper noen her inne kan svare meg på. Vil gå ned litt i vekt nå, og tenkte jeg skulle prøve en pulverkur for å gå ned og så gradvis gå over til et sunt kosthold når jeg er der jeg vil være. Vil gjerne høre om erfaringer dere har gjort dere. Hvilken kur burde jeg ruke, hvor mye kan jeg vente å gå ned i uka osv Skal trene en del i tillegg, og håper å kunne komme meg ned relativt fort og så heller bruke lenger tid på å stabilisere den nye vekta Er 173 og veier 69 kg, men har relativt høy fettprøsent, så vil ned en del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jiha(d) Skrevet 14. august 2005 #2 Del Skrevet 14. august 2005 Dette lurer jeg på også. Noen som har prøvd NOKAS dietten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 15. august 2005 #3 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg gikk på Cambrige-kuren 4 uker etter at jeg hadde vært gravid for å ta av meg noen kg. Jeg hadde veldig liten tid og overskudd til å trene mye og tenke over hva jeg spisete,så for meg ble det løsningen. Vel,det vil si...jeg gikk på kuren(uten noe særlig trening) i 4 uker. Om ikke jeg husker helt feil gikk jeg ned ca 2 kg i uken- 8 kg på 4 uker. Etter kuren begynte jeg gradevis med vanlig mat+trente litt mer. Jeg fortsatte å gå ned i vekt ca 0,5 kg i uka. Da jeg hadde tatt av tilsammen de 10 kg jeg hadde for mye etter graviditeten ver jeg fornøyd. Jeg hadde fortsatt ikke tid til å trene så veldig mye,så jeg spiste mye kalorifattig mat(lå på rundt 1200 kcal) pr dag i en liten stund+at jeg gikk tur med barnevognen minst 1,5 timer tilsammen hver dag. Da gikk jeg verken opp eller ned i vekt og har fortsatt holdt vekta. Jeg var nokså skeptisk da jeg begynte på kuren,men resultatet ble bra! MEN det er viktig å gradevis gå over til normalt kosthold igjen etter en slik kur ellers legger man fort på seg igjen. Jeg gjorde det nok bare fordi jeg var utrolig ulykkelig med de ekstra kg som hadde satt seg på kroppen etter gravisiteten og siden jeg hadde lite med tid og overskudd til trening og slanking ble det på den måten... Jeg tror nok uansett at det er lurest og sunnest for kroppen å unngå slike hurtig-slankekurer og heller satse på sunt,variert og kalorifattig kosthold+ mosjon for å få resultater,MEN jeg skjønner godt de som vil prøve en slik kur-for det virker jo så enkelt! Så om man passer på en del ting etter kuren tror jeg nok at man kan lykkes. Men ikke gå på kuren for lenge da dere! det er alt for lite energi og næring til kroppen og det er ikke bra over lang tid. Dessverre, Jiha(d),har ikke testet NOKA dietten,men kanskje søk litt rundt på forumet...Slike tråder som dette er oppe både titt og ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #4 Del Skrevet 15. august 2005 Har mange venninner som har prøvd ulike pulverdietter, og de har vært fornøyde med det umiddelbare resultatet. (Dvs, hva pakningen lover.) Problemet er overgangen til normalt igjen. Hvordan skal du klare å opprettholde vektnedgang uten? Jo: Har tro på pulverdietten, men bare dersom (ble sagt lengre opp her) man klarer å gradvis tilvenne kroppen et kosthold og aktivitetsnivå som tilsier at man ikke raser opp igjen. Vil du ned i vekt? Ikke slank deg. Bare legg om vanene litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 15. august 2005 #5 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) NOKAS dietten er bare grusom. Og jeg har "prøvd alt". Jeg tror at dere begge vet at man blir ikke slank med pulver. Du går kanskje ned noen kilo og så går du opp dobbelt så mye etterpå. Jeg har vært der og har lovt meg selv at aldri mer..... Sunn fornuft er det beste. Spise mindre bevege seg mer. Men selvfølgelig for å komme i gang, så er jo pulver en grei start, men da er det viktig å starte forsiktig med mat når du skal slutte med pulveret. Selv bruker jeg Herbalife sine produkter, også pulver, men en helt annen "type pulver." Og denne blir du mett av, du blir ikke irritabel/sur, nettopp fordi du får i deg det du skal av næringsstoffer. Men som alt annet, skal du bruke det, så må man følge det pluss bevege deg, og ikke tro at det er hokus pokus. Endret 15. august 2005 av Letti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 15. august 2005 #6 Del Skrevet 15. august 2005 Det beste du kan gjøre for kroppen din ang det med fettprosenten er å starte med styrketrening. Du vil få mer muskler som igjen vil øke forbrenningen din. Kombiner dette med kardiotrening og du vil få fine resultater. Ikke testet pulverkurer selv, men hatt nytte av somebody.no der man kan lære om kosthold og legge inn det man spiser for å få en oversikt over kaloriinntak. Da lager jeg samtidig nye vaner som jeg kan dra med meg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flettemette Skrevet 15. august 2005 #7 Del Skrevet 15. august 2005 tusen takk for svar Startet på en kur i dag, skal bruke pulveret fra Nutrilett. Hovedsaklig pga den gunstige prisen. trener en del styrke, men tenkte jeg skulle trappe opp både det og kardio. Er også innstillt på en veldig gradvis overgang fra pulver til vanlig, sunn mat Tror dere det er et realistisk mål å gå ned 2 kg i uka? Skal trene minst 1 time hver dag + at jeg beveger meg mye på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 15. august 2005 #8 Del Skrevet 15. august 2005 Det mest realistiske er 0,5 kg i uka. Også det beste for kroppen. Går du ned 2 kg i uka mister du mest sannsynlig mer enn bare fett og det er ikke noe bra. Hvor langt ned har du tenkt deg egentlig? Du har jo ingen høy vekt fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2005 #9 Del Skrevet 15. august 2005 Du klarer nok godt å gå ned to kilo pr. uke, MEN Du mister garantert endel muskelmasse (mer enn du mister fett), spesielt hvis du går på minimumsdiett som jo pulverdietter er, og i tillegg trener. Går du på slike dietter, bør du kutte i treningen i den perioden du benytter dem. En annen ting er at dette sannsynligvis medfører at du blir i dårligere form enn før, med lavere forbrenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flettemette Skrevet 15. august 2005 #10 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg er klar over at jeg kommer til å miste deler av muskelmassen min når jeg gjør det på denne måten, men har litt større muskler enn det jeg synes er finest på jenter, og musklene mine blir ikke mindre selv om jeg nesten ikke trener noe på 6 mnd, så er ikke så bekymret for det... Når det gjelder hvor langt ned jeg vil er drømmemålet mitt på rundt 58 kg. Har vært der før med samme høyde jeg har nå, og trivdes veldig bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #11 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg gikk en liten stund på noka dietten. Jeg ble alltid mett og smaken var god, men jeg må si at jeg slet litt med å ikke ha noe å tygge på. De har fått noka bars nå, men jeg synes ikke at de er så veldig god. Jeg skal begynne på den til uken. Jeg må si at jeg er veldig kritisk til Nutrilett. Det er en skikkelig low fat kur som virkelig stikker av med muskelmassen. Det er mer kalorier i Noka kuren, så det går ikke ut over muskelmassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå