Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en annonse på Finn.no hvor ei selger «lite brukte smokker». Er dette noe man kjøper brukt??? 

Anonymkode: c7c16...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldr kjøpt det brukt😅

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ikke, etter en runde på kok er de jo som ny 🤷🏽‍♀️ Det kjøpes/selges jo brukte flasker, brystpumper osv. hvorfor er smokker verre?

Anonymkode: a0e40...edb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke, etter en runde på kok er de jo som ny 🤷🏽‍♀️ Det kjøpes/selges jo brukte flasker, brystpumper osv. hvorfor er smokker verre?

Anonymkode: a0e40...edb

Dette er ikke det samme! Smokken kan bli dårlig i festet, og dermed kan selve tuten løsne og utgjøre fare for barnet. Er derfor anbefalt å kaste smokkene etter en 5-6 måneders tid med hyppig bruk. Flaskesmokker er mye større i diameter og i ett gummistykke, og kan derfor ikke løsne på samme måte.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde takket nei der ja 😅

Anonymkode: b2a9b...068

• Liker 2
Skrevet

Ehmm,,, shoot me. Jeg kunne faktisk funnet på å kjøpe «brukte» smokker! Men jeg er fornuftig og relativt oppegående, hadde både vurdert, studert, fysisk sjekket/ funksjonstestet OG sterilisert nøye før bruk. Hallo, nye smokker koster fort 50,-/ stk, og jeg, på en god dag, roter raskt vekk de 3 (20) jeg har liggende... rundt omkring... 

Har forøvrig solgt brukte smokker selv også😬 Med god samvittighet. 

Også får jeg nevne havet da. For sikkerhet skyld.

• Liker 7
Skrevet

Må slenge på én ting. De GODT brukte går i søpla her etter ferdig bruk. Selger eller gir ikke bort ting jeg vet er «oppbrukt» eller uforsvarlig. 

Skrevet

Nei nei nei nei nei

Anonymkode: 4961f...d96

• Liker 3
Skrevet

Hell to the no. Bare ubergjerrige folk selger og kjøper sånt brukt.

Anonymkode: c65d4...756

• Liker 2
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (1 time siden):

Dette er ikke det samme! Smokken kan bli dårlig i festet, og dermed kan selve tuten løsne og utgjøre fare for barnet. Er derfor anbefalt å kaste smokkene etter en 5-6 måneders tid med hyppig bruk. Flaskesmokker er mye større i diameter og i ett gummistykke, og kan derfor ikke løsne på samme måte.

Jeg sjekket nylig opp i dette, det er faktisk anbefalt å bytte ut smokker etter ca 1 mnd 🤔😬 

Skrevet
Kassiopeia8 skrev (10 timer siden):

Det er anbefalt å kaste smokker etter 1 måned

Anonymkode: 8d53d...b23

Skrevet

Er man så opptatt av miljøet, så begynner det å bli sykelig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøvde iherdig å få mitt barn til å ta smokk. Prøvde vel hver dag i 4 mnd.. kjøpte alle mulige typer, størrelser og fasonger (og da gjerne i 2-pk). Det va runde smokker, firkantede smokker, harde smokker, myke smokker, naturgummi, silikon, store, små, korte, lange, breie, smale.... Det var MAM, bibs, avent, Tommee tippee, dr. Browns og sikkert enda flere merker. Barnet tok INGEN. De hadde vært i munnen maks 5 min hver, kan jeg tenke meg. Det var smokker for langt over 1000 kr. Selvfølgelig kunne en mamma kokt disse og brukt de til sitt barn. Jeg kunne fint solgt eller gitt de bort med god samvittighet.. 

Anonymkode: 32280...68e

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg prøvde iherdig å få mitt barn til å ta smokk. Prøvde vel hver dag i 4 mnd.. kjøpte alle mulige typer, størrelser og fasonger (og da gjerne i 2-pk). Det va runde smokker, firkantede smokker, harde smokker, myke smokker, naturgummi, silikon, store, små, korte, lange, breie, smale.... Det var MAM, bibs, avent, Tommee tippee, dr. Browns og sikkert enda flere merker. Barnet tok INGEN. De hadde vært i munnen maks 5 min hver, kan jeg tenke meg. Det var smokker for langt over 1000 kr. Selvfølgelig kunne en mamma kokt disse og brukt de til sitt barn. Jeg kunne fint solgt eller gitt de bort med god samvittighet.. 

Min tok kun en type som viste seg at ikke solgtes mer, så da kjøpte jeg noen fra en dame på termingruppen der hennes unge ikke hadde likt den typen smokk. Overtok også en haug fra en kamerat der hans unge ikke tok smokk. Veldig kjekt, for da fant jeg ut hvilke som min likte🙂 og de ble jo sterilisert, og de jeg ikke har brukt kan jeg gi videre, men kaster selvfølgelig de hun har brukt fast. 

• Liker 1
Skrevet

Det anbefales å bytte smokker etter 1 mnd.. 

I tillegg er det ikke dyrt om man kjøper dem på typ normal, eller handler når de er på salg. Her blir smokker veldig fort ødelagt, de blir bitt hull i, eller begynner å løsne fra basen fordi han ligger og leker med dem. 

Anonymkode: a36ed...d10

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det er forskjell på smokker som ikke er brukt, bare prøvd. Grunnen til å ikke overta brukte smokker går ikke på hygiene, for smokkene kan jo kokes, men det handler om slitasje på en godt brukt smokk (altså timesvis om dagen i noen måneder).

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig velger å ikke kjøpe smokker og flaskesmokker brukt, men det er nok bare en greie for meg. Har kjøpt nye flaskesmokker til babyen som kommer nå hvert øyeblikk også, hun skal få slippe å arve storesøsteren sine. Men det er jo mange som velger å kjøpe brukt, og det er jo så klart helt greit og sikkert like trygt og sikkert som å kjøpe det nytt - jeg bare velger å kjøpe slike ting nytt. 

Anonymkode: bd384...b2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...