Gå til innhold

Hva tror du skjer etter døden? Er det helt mørkt, en annen dimensjon, blir vi gjenfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 18.42):

Føler dere misser litt av konteksten av døden når dere ikke prater om livet før fødsel. 

(...) 

Det livet du lever her og nå er ikke din eneste mulighet. Det er ikke din eneste bevissthet noensinne. Det er en mellomstasjon. Noe midlertidig. Livet, bevisstheten og verden er så umulig å forstå seg på at man kan ikke lene seg på logikk. Så hvorfor i det hele tatt prøve å være logisk? Det jeg skriver er minst like logisk som dem som tror på noe annet. 

Anonymkode: ee5bf...053

Er 100% enig i dette, og anonym her beskriver det bedre enn hva jeg noen gang kommer til å gjøre. 

Jeg er helt sikker på at livet/bevissthet er en evig runddans. ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ingenting. Ikke som å sove, mer som å være i narkose. Null bevissthet og uansett hva som skjer med kroppen merker man ingenting. Man er ikke..

Skrevet

Dør man, så dør man. Jeg tror ikke det er noe etter at hjertet har sluttet å slå og hjernen kobler av. Ikke noe annet enn en haug dødt kjøtt og bein, som går i oppløsning.

Jeg tror ikke sjelen lever videre "i en annen dimensjon", som mange liker å tro, særlig religiøse i mange religioner.

Dessverre er nok ikke "evigheten i himmelen" noe annet enn en trøstende tanke for folk.

Skrevet

Heldige dere som ikke tror på et liv etter døden og som er overbevist på at man kjenner ingenting. 

Jeg har muslimske foreldre, men jeg er ikke religiøs selv. Likevel er jeg på et eller annet vis, nesten, bare nesten overbevist på at det er noe som kommer til å skje etter døden. Jeg tror at alle handlinger har konsekvenser, det vi gjør på denne jord, verken gode eller dårlige, vil vi enten få straff eller belønning for. Kroppen dør ja, men sjelen vandrer videre, den blir ikke borte. Sjelen kommer enten til å bli straffet eller belønnet. Men så tenker jeg, hvorfor skapte Gud oss, egentlig? Kunne han ikke bare latt være så vi slapp å pine oss gjennom et liv, død og mulig et helvete?! Og så tenker jeg at jo, Hitler og Saddam og alle de gærningene må jo bli pint for den ondskapen de har utsatt menneskeheten for, det må jo få konsekvenser det galskapet alle gærninger driver med?

Jeg vet ikke hva som kommer til å skje, men jeg tror ikke helt på islams versjon og tror heller ikke på ateistenes versjon om at alt blir svart. Jeg blir også redd, for tenk om jeg tar feil og blir pint i evig tid? Eller havne i helvete for evig og alltid? Men en Gud kan ikke hive meg i helvete bare fordi jeg ikke har vært religiøs? Jeg er et godt medmenneske og det tenker jeg han må ta høyde for 😂

Anonymkode: b3b9a...1ec

• Liker 2
Skrevet

Det som er skummelt er at alle kommer til å dø. Alle smarte ressurssterke kommer til å bli borte. Stusselig tanke. 

Skrevet

Det som er deilig, er at vi vet ikke før vi er døde, da vet vi eller ikke😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...