Gå til innhold

Bytte tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til samme tannlegeklinikk siden jeg ble voksen (10 år ca.). 

Jeg har byttet tannlege innenfor klinikken ett par ganger da jeg ikke har vært helt fornøyd. Nå koster en årslig sjekk rundt 1500 kr og ser at det er mange steder det er bedre priser. Det jeg lurer på er hvis jeg bytter tannlege at bilder av tenner osv. kan bli sendt videre til et annet tannlegekontor? Eller hvordan fungerer det? 

Anonymkode: 1de1e...9df

Skrevet

Du har rett på åfå utdelt journalen din, med bilder og alt. Bare å ta kontakt med tannlegekontor du har gått til. De tar det ikke personlig at du bytter liksom. 

Anonymkode: e9347...c99

Skrevet

Hvorfor trenger du å få med journalen din? Jeg bytter ofte tannlege, har aldri overført journal.

Anonymkode: fc0eb...9f3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor trenger du å få med journalen din? Jeg bytter ofte tannlege, har aldri overført journal.

Anonymkode: fc0eb...9f3

Er ikke det nyttig så de vet historikken da? Kan ikke stort om dette, men trodde det var bra så de ikke måtte starte med blanke ark? Det er kanskje ikke det samme som med leger.. 

Innimellom så tar de noe omfattende bilder som koster veldig mye penger som bare tas med flere år i mellom blant annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke det nyttig så de vet historikken da? Kan ikke stort om dette, men trodde det var bra så de ikke måtte starte med blanke ark? Det er kanskje ikke det samme som med leger.. 

Innimellom så tar de noe omfattende bilder som koster veldig mye penger som bare tas med flere år i mellom blant annet. 

De ser jo på bildene de tar hva som har skjedd i munnen din. Om det er noe spesielt så kan du jo ta journalen din med deg videre, hvis ikke er det ikke nødvendig😊

Anonymkode: 1ef5f...b4b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også byttet tannlege flere ganger, de spør ikke etter noen journal eller bilder. Men om du har sykdom eller problemer med munn eller tenner så forstår jeg at det kan være lurt. Er du som meg som kun har trukket visdomstenner og fylt igjen et hull her og der så spiller det ingen rolle.

Anonymkode: b2159...818

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...