Far til 2 Skrevet 14. august 2005 #1 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg er litt usikker på om dette hører innunder "barn og familie", men prøver likevel. Er det noen av dere som har vært på "Barnas Kultirfestival" på Hellerudsletta (Skedsmo) ? I så fall er det sikkert mange forskjellige meninger om dette arrangementet, men jeg ble EKSTREMT skuffet etter å ha vært på tilsvarende arrangement på Kalvøya tidligere. Første sjokk møter oss i billettluka. Det var annonsert at billettene skulle koste kr. 140,-. De hadde nå laget et BILLETTGEBYR ?!?! på kroner 10,-. Ikke noe kjempestort beløp, men likevel irriterende nok. Jeg må tilstå at JEG ALDRI FØR HAR MÅTTE BETALE ET GEBYR FOR Å FÅ KJØPE EN INNGANGSBILLETT. Enda mindre på et barnearrangement. Vi beveger oss deretter raskt innover på området for å se Idol konserten. Det må ha vært mange tusen tilskuere der og vi fant en plass i solen sammen med andre forventningsfulle. Men det uungåelig spørsmålet om mat og drikke kommer ettersom vi ikke spiste middag før vi dro (min feil) Vi bestemmer oss derfor for å stikke bort å kjøpe en hamburger og en brus. 60,- kroner for en hamburger står det på oversikten. Jeg spør om det virkelig er så dyrt. Feil prisliste sier de bak disken og fjerner den. Den er desverre fra April ?!?!?. Riktig pris er 65,- !!! Vel. Det står tusenvis av unger rundt der og mine vil naturligvis ha det samme. Det blir derfor hamburger til 65,-. En av ungene vil imidlertid ha Pølse m/brød. 25,- blir det. Og brus naturligvis 30,- (29,-) for 1/2 l brus. Altså det dobbelte av hva bensinstasjoner tar. Ungene er fornøyd, men ikke faren. Konserten er bra den. Ungene er fornøyd (og pappa blir mektig imponert over stemmen til "lille" Cindy, som tydligvis ikke kom til sin rett under TV opptakene med masse filtrering og reguleringer). Etter konserten skal vi ta en rask tur gjennom hallene, men oppdager at det meste er bedrifter som skal selge leker etc. 1 av hallene er imidlertid fyllt med aktiviteter som ikke koster noe. Men vi velger å raskt gå tilbake for å se de andre showene som skal vises på scenen. ALLE showene de neste timene er flyttet ! Den offisielle begrunnelsen er at arrangøren ikke rekker å ha showene så raskt som planlagt, men at det må gå nesten 3 timer forstår ikke pappan. Vi går imidlertid tilbake til lekehallen. I det samme vi kommer inn kommer det beskjed over høytalersystemet at det likevel skal være show på scenen. Riktignok ikke de som var planlagt, men dog. Showet med Wig Wam er imidlertid flyttet en time. Ungene har imidlertid store forventninger så far gir etter og vi venter, og venter, og venter. Til slutt kommer Wig Wam, kjører showet sitt og ungene kan fornøyd bli med hjem. OBS! På veien ut sier en av ungene at jeg hadde lovt dem en sjokolade. Javel. Tar derfor turen innom for å kjøpe en Kvikk Lunsj til hver av dem ved inngangen. kr. 20,- pr stk (6.- i butikken). Men hvordan kan et arrangement være så til de grader dårlig gjennomført ? Bilettgebyr ?!?, skyhøyt prisnivå på kioskvarer, mat og drikke, og elendig tidsskjema for gjennomføringen av showene. Om dette er det beste vi kan tilby barnefamilier synes det som om det er langt igjen før vi har noe vi kan være stolte av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 14. august 2005 #2 Del Skrevet 14. august 2005 er en kjentsak at den "festivalen" er kunn for og flå folk.. det har blit klaget på det oppleget der siden det begynte, men folk glemmer fort og neste år kommer det like mange om ikke flere, og de banner dagen derpå og sier aldri mere.......helt til neste år da alt er glemt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 14. august 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 14. august 2005 er en kjentsak at den "festivalen" er kunn for og flå folk.. det har blit klaget på det oppleget der siden det begynte, men folk glemmer fort og neste år kommer det like mange om ikke flere, og de banner dagen derpå og sier aldri mere.......helt til neste år da alt er glemt.. ← Du har nok rett. Har som nevnt vært på Kalvøya noen ganger, men kan ikke huske at det var såååå dyrt. Neste år håper jeg imidlertid det blir ex'en som kan ta dem med . Hun har sluppet unna hvert eneste år. En tusenlapp som ikke er budsjetert er irriterende utgifter for noen få timers aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå