Gå til innhold

Ny jobb og karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet et nært familiemedlem, som bor i et annet land. Jeg har veldig lyst å reise, og selvfølgelig teste meg og ta karantenen etterpå. 

Problemet er bare det at jeg starter i ny jobb om 1 uke. Altså må jeg spørre om jeg kan forskyve oppstart datoen 1 uke, fordi jeg da vil sitte i karantene. 

Hva tenker folk her om det? Er det innafor, eller vil jeg kunne risikere arbeidsforholdet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør. Det verste som kan skje er at de sier nei.

• Liker 2
Skrevet

Kondolerer. Det må være ekstra tøft å miste noen nå. De aller fleste vil ha full forståelse for dette. Ring og spør. 

Skrevet
Ukjent. skrev (1 time siden):

Kondolerer. Det må være ekstra tøft å miste noen nå. De aller fleste vil ha full forståelse for dette. Ring og spør. 

Tusen takk:) det er veldig vondt, og veldig vondt å ikke vite om jeg kan dra i begravelsen. Skal ringe de i morgen. Begynte plutselig å tenke på om de kan si meg opp pga det, at jeg tar det opp. Men er vel ikke sånn 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (5 timer siden):

Tusen takk:) det er veldig vondt, og veldig vondt å ikke vite om jeg kan dra i begravelsen. Skal ringe de i morgen. Begynte plutselig å tenke på om de kan si meg opp pga det, at jeg tar det opp. Men er vel ikke sånn 

Nei, de kommer ikke til å si deg opp. De fleste arbeidsgivere ønsker å ta vare på sine ansatte. Det skader ikke å spørre.

• Opprett ny...