Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så mye frizz i håret hele tiden, er det noen som vet om noe som hjelper?

Anonymkode: 14b3c...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokosfett e funker gull! Smelt i hendene og stryk over. Det som blir igjen i hendene, bruker du som håndkrem 🥰

Anonymkode: 6c6e9...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kokosfett e funker gull! Smelt i hendene og stryk over. Det som blir igjen i hendene, bruker du som håndkrem 🥰

Ser ikke det veldig fett ut da? Prøvde med en kokosolje fra the body shop, fikk det ikke til å se bra ut. Er det noen triks her?

• Liker 1
Skrevet

Jeg får mye frizz på vinteren.

Jeg kurer håret med kokos-olje når jeg har tid, ca annenhver helg. Da gnir jeg inn masse kokosolje i håret på ettermiddag/kveld, sånn at hele håret blir skikkelig fett, så fletter jeg det og sover med oljen i, før jeg vasker håret dagen etter.
Til daglig bruker jeg hårolje, da bruker jeg 1-2 små dråper i håndflaten, som jeg gnir godt ut i hendene, før jeg begynner fordele det først i tuppene (som er tørreste delen av mitt hår), deretter jobber jeg meg oppover.
Det første året jeg brukte hårolje brukte jeg det kun i tørt hår, for å ha kontroll over hvor mye det var behov for uten at håret ble seende fett ut. Nå vet jeg omtrent mengde håret trenger, og kan ha litt i vått hår, for å så bruke litt mer når håret er tørt. Om håret er frizzete igjen 1-2 dager etter vask/olje, så bruker jeg litt mer for å temme frizzen.
Vasker håret 1-2 ganger i uken.

• Liker 1
Skrevet

Redken frizz dismiss sjampo og balsam. Man ser ikke forskjell ved første gangs bruk, men gi det noen uker så skal jeg love deg du ser enorm forskjell!

Anonymkode: 2d7bc...e21

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Redken frizz dismiss sjampo og balsam. Man ser ikke forskjell ved første gangs bruk, men gi det noen uker så skal jeg love deg du ser enorm forskjell!

Bruker ikke sulfat og silikon i håret🙁

Skrevet

Da er det lite håp for frizzen dessverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser ikke det veldig fett ut da? Prøvde med en kokosolje fra the body shop, fikk det ikke til å se bra ut. Er det noen triks her?

Nei, ikke i det hele tatt. Og håret føles utrolig mykt ut. Bare å prøve.

Brukes kokosfett kun på utsiden av kroppen, aldri i mat. Knallgod fuktighetskrem.

Skrevet

Ikke kokosolje, menm kokosfett. Den du får i dagligvarehandlen som er i fast form. Du tar en liten dasj i hånden og smelter det.

Skrevet

Spis mye tilstrekkelig med fett (som fet fisk) og proteiner. 
Håret bygges opp innen i fra og kan ikke repareres. Hår er dødt. 

Frisører og produsenter av hårprodukter tjener grovt på folks manglende kunnskap

Anonymkode: 4b69d...32f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spis mye tilstrekkelig med fett (som fet fisk) og proteiner. 
Håret bygges opp innen i fra og kan ikke repareres. Hår er dødt. 

Frisører og produsenter av hårprodukter tjener grovt på folks manglende kunnskap

Anonymkode: 4b69d...32f

Jeg merker faktisk STOR forskjell på håret etter hva slags produkter jeg bruker. Ikle alltid dyrest er best da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...