AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Samboerens datter på snart seks år skulle ha vært hos oss helga som var. Han skulle hente henne fredagen. Jeg våknet fredag morgen av at vannet mitt gikk. Hadde kjent svake rier (uregelmessige, trodde det var maserier eller kynnere i starten) siden kvelden før. Ringte da føden, og de ville ha meg inn på en sjekk. Jeg er andregangs i tillegg til et par andre faktorer som gjør at jeg har fått ekstra oppfølgning (høy bmi, blant annet). Han ringte da eksen sin og fortalte at vannet mitt var gått og at jeg skulle på sykehuset for kontroll. Da sa hun først at han fikk værsågod komme å hente deres felles datter, da hun har arbeidshelg. Han må kjøre i nesten to timer for å hente, så han sa han måtte se hva de sa på sykehuset først, siden datteren hans uansett er i barnehagen, men at det vil være lurt av henne å prøve og skaffe en barnevakt som kan være back-up i tilfelle. Dette var hun ikke interessert i. På sykehuset undersøkte de meg, og jeg hadde da 4 cm åpning, regelmessige rier og i aktiv fødsel. Han ringte da kjapt til sin eks og informerte om at fødselen var i gang, så han fikk ikke reist og hentet henne. Han sa også at han ikke kom til å bruke tid på å diskutere med henne, da jeg hadde behov for at han var der. Jeg har angstdiagnose, så jeg måtte derfor ha han der hele tiden da undersøkelsene i forkant av fødsel og selve fødselen kan trigge ganske sterke angstanfall. Med han ved siden av meg, er det lettere å puste meg gjennom undersøkelser og komme meg gjennom fødsel. Hun ble født i uke 37+5, så det var fortsatt en tid igjen til termin. Jeg fødte datteren vår ca fire på ettermiddagen. Jeg måtte få blodoverføring etter fødsel, og var rimelig gåen etter et tøft svangerskap, blodtap under fødsel og små angstanfall som kom og gikk. Samboeren min fikk av den grunn tilbudet om å bli på sykehuset sammen med meg til jeg følte meg trygg på å være igjen alene. Dette takket han ja til. Lørdag morgen, før klokka åtte, våknet vi begge av at telefonen hans ringer. Det er eksen hans som forventer at han henter henne så fort som mulig, da hun har arbeidshelg. Hun kjeftet i tillegg på han fordi han ikke hentet i barnehagen så hun måtte be seg fri fra jobb på kort varsel. Samboeren min forklarte henne om min situasjon og at han ikke kunne komme tilbake igjen på sykehuset hvis han forlot avdelingen, men det brydde hun seg ikke noe om. Hun rett og slett krevde at han skulle forlate meg og vårt nyfødte barn for å hente deres felles barn. Endte tilslutt med at han la på, med beskjed om at han ikke gadd å diskutere mer med henne. Han har hele uka fått sinte meldinger fra eksen sin, hun har ringt ofte for å fortelle hvilken vanskelig situasjonen han sette henne i, og hvor dårlig det var av han å prioritere meg fremfor deres felles barn. Er det virkelig så galt at han prioritere meg og fødselen av vårt felles barn her? For ordens skyld; han prøvde og ordne barnevakt til datteren sin på egen hånd, men moren og faren hans var bortreist, så det fikk han ikke til. Anonymkode: 0174b...3a3 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 21. januar 2021 Kanskje lite forståelse fra eksen, men det er jo din samboers oppgave å skaffe barnevakt når det er hans samvær eller? Litt arrogant å ringe for å si at hun kanskje burde ha en barnevakt i bakhånd, i tilfelle han ikke skulle dukke opp. Anonymkode: 95dc6...229 361
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 21. januar 2021 Samboeren din har ett ansvar for å ordne barnevakt når det var hans samværshelg, så jeg kan forstå frustrasjonen fra mors side. Dog kunne hun roet seg litt ned. Anonymkode: fbb62...026 231
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje lite forståelse fra eksen, men det er jo din samboers oppgave å skaffe barnevakt når det er hans samvær eller? Litt arrogant å ringe for å si at hun kanskje burde ha en barnevakt i bakhånd, i tilfelle han ikke skulle dukke opp. Anonymkode: 95dc6...229 Det var ment som en heads-up til henne, så det ikke skulle komme brått på. Han hadde jo allerede ringt rundt og forhørt seg med sin familie, og ingen av de kunne. Så ringte han henne senere igjen og informerte henne om at han ikke fikk hentet datteren i barnehagen. Anonymkode: 0174b...3a3 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Nei, det er virkelig ikke galt at han prioriterte FØDSEL over å hente i barnehagen. Hun må være et ekstremt egosentrisk menneske som prøver å forsure et av livets største øyeblikk for dere! Drittkjerring, rett og slett. Greit at hun har arbeidshelg; MEN, hun visste vel at dere var høygravide og han har vel kommunisert med henne at han skulle være med på fødsel og at det ville bli behov for barnevakt på ett tidspunkt her? Det burde hun skjønt første gang samboeren din sa fra til henne at nå var det mulig at det ble et opphold på sykehuset/fødsel. Han har fullt opp da, og i verste fall kunne han vel kanskje ha tatt en tlf til sine foreldre og de hentet henne (hvis de bor i området) - ellers så må hun som mamma selv ta grep og skjønne at å terrorisere/kjefte ikke når noe sted.. Gratulerer med baby! Anonymkode: 56da5...c7e 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 21. januar 2021 Hun høres jo ut som ei fittekjerring, men hvorfor kunne ikke samboeren din ringt sine foreldre eller de dere skulle ha som backup i tilfelle du fødte i samværshelga? Dere hadde vel en plan? Anonymkode: 4c791...eb4 79
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 21. januar 2021 Dere burde sagt at dere betalte henne lønn for helga. Jeg skjønner at fødsel er en ekstraordinær hendelse, men jeg tror verken hennes sjef eller kolleger egentlig bryr seg om at hennes eks får barn. Vi hadde avtalt med barnevakt fra uke 36 og utover...Hvem hadde dere i backup? Anonymkode: 39183...855 218
Populært innlegg Glød Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 21. januar 2021 Selvsagt skulle han prioritere deg, men det er også hans ansvar å skaffe barnevakt når det er hans helg, så jeg forstår barnemor. Det er ikke hennes problem at dere fikk unge (gratulerer!), og hun får ikke permisjon fra jobb for dette. 186
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ment som en heads-up til henne, så det ikke skulle komme brått på. Han hadde jo allerede ringt rundt og forhørt seg med sin familie, og ingen av de kunne. Så ringte han henne senere igjen og informerte henne om at han ikke fikk hentet datteren i barnehagen. Anonymkode: 0174b...3a3 Ikke komme brått på? Fredag på samværshelg er jo veldig brått på. Han burde jo ha vært forberedt på ar dette kunne skje og lagt en plan i god tid, aller helst sammen med mor. Anonymkode: c223e...0b4 119
Populært innlegg Poldark Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 21. januar 2021 Glød skrev (Akkurat nå): Selvsagt skulle han prioritere deg, men det er også hans ansvar å skaffe barnevakt når det er hans helg, så jeg forstår barnemor. Det er ikke hennes problem at dere fikk unge (gratulerer!), og hun får ikke permisjon fra jobb for dette. Signerer! Dere burde hatt en plan om barnevakt selv, du kunne jo like gjerne født da hun allerede var hjemme hos dere. Hva hadde skjedd da? 152
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 21. januar 2021 Jeg skjønner eksen sin reaksjon altså. Jeg syns det er helt greit at han ikke klarte å skaffe barnevakt som kunne hente henne da du var i aktiv fødsel, men lørdag burde han ha hentet henne med den følgen at du og baby måtte blitt igjen på sykehuset alene. Han har et barn fra før og fullt ansvar i sine helger. Hva hadde dere gjort om hun bodde med dere fast og dere ikke hadde barnevakt?? Ellers burde dere passet på å ha barnevakt klar alle helger innenfor 3 uker av termindato... Anonymkode: 7d625...4e3 142
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Hvorfor stilte ikke dine foreldre opp? 🤔 Anonymkode: c292c...1b9 47
Populært innlegg Rosa Sitron Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 21. januar 2021 Hadde dere ikke planlagt om barnevakt? Det var deres problem og ikke hennes. 101
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er virkelig ikke galt at han prioriterte FØDSEL over å hente i barnehagen. Hun må være et ekstremt egosentrisk menneske som prøver å forsure et av livets største øyeblikk for dere! Drittkjerring, rett og slett. Greit at hun har arbeidshelg; MEN, hun visste vel at dere var høygravide og han har vel kommunisert med henne at han skulle være med på fødsel og at det ville bli behov for barnevakt på ett tidspunkt her? Det burde hun skjønt første gang samboeren din sa fra til henne at nå var det mulig at det ble et opphold på sykehuset/fødsel. Han har fullt opp da, og i verste fall kunne han vel kanskje ha tatt en tlf til sine foreldre og de hentet henne (hvis de bor i området) - ellers så må hun som mamma selv ta grep og skjønne at å terrorisere/kjefte ikke når noe sted.. Gratulerer med baby! Anonymkode: 56da5...c7e Her er det jo far som burde ha barnevakt i backup. Det er jo det man må ha, om man bor sammen eller ikke. Anonymkode: bf962...a12 82
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 21. januar 2021 Han måtte sende sin mor, sin far, sin søster, bror, fetter, din mor, din far, dine søsken etc.. her måtte dere tilrettelegge altså. No offense, men det er min mening. Anonymkode: 3e204...97c 73
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 21. januar 2021 Og TS, jeg tviler på at hun er sur fordi han prioriterte deg og fødsel. Det hun er forbannet for er at han ikke hadde laget en plan for hvordan han skulle ivareta sitt ansvar for deres felles barn. Det ansvaret forsvinner nemlig ikke, selv om du går i fødsel. Han virker jo ekstremt sløv og uansvarlig som ikke hadde en plan for dette for lenge siden! Anonymkode: c223e...0b4 219
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 21. januar 2021 Dette burde de ha snakket om på forhånd! Selvfølgelig skal han være med på fødsel, men hans eks kan ikke uten videre ta fri. Dette måtte de ha gjort en avtale om på forhånd, og det er hans ansvar å skaffe barnevakt i hans helg. Anonymkode: 36fd7...c52 70
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #18 Skrevet 21. januar 2021 Det er faktisk barnefar sitt hele og fulle ansvar å skaffe barnevakt om noe skjer når han skal ha samvær slik at han ikke har mulighet til å være med barnet sitt. Det eneste han gjorde var å ringe foreldrene sine og når de ikke kunne så dyttet han ansvaret over på eksen? Men nå vet du i hvert fall hva du har å se fram til når det blir din tur å prøve å planlegge samvær sammen med denne mannen for deres barn etter bruddet. Anonymkode: 05dfe...a10 131
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det jo far som burde ha barnevakt i backup. Det er jo det man må ha, om man bor sammen eller ikke. Anonymkode: bf962...a12 Jeg tok det for gitt at dette var diskutert/avklart på forhånd, men ser nå at det var det ikke.. da er det jo ikke så rart moren ble oppgitt- kunne spart seg for å kjefte men det er vel 3 voksne mennesker involvert her som burde planlagt i god tid:O Har 3 mnd igjen til fødsel og har allerede ordnet hvor bikkja skal være når jeg er på sykehuset liksom, trodde at de fleste tok tak i sånn i god tid:p Så i denne historien er det litt mer tafatt enn jeg hadde trodd, haha. Anonymkode: 56da5...c7e 40
Populært innlegg Ananas. Skrevet 21. januar 2021 Populært innlegg #20 Skrevet 21. januar 2021 At hun ikke skal få dratt på jobb fordi han ikke har tenkt på en annen løsning, er jo helt bak mål. Dette er ikke noe sjefen hennes er pliktig å tilrettelegge eller gi fri for, så hun kan ha fått ganske store utfordringer på grunn av dette. Jeg skjønner at du hadde det vanskelig og at han måtte være der for deg, men HUN har ingen rettigheter eller muligheter i den situasjonen. Da må mannen din ta ansvar og fikse et eller annet som kan fungere. Full forståelse for at han måtte være der for deg, men ikke for at dere lit eksen løse problemet for dere uten avtale, og mot hennes vilje. 137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå