Gå til innhold

Må man sende tilbake router når man har sagt opp abonnementet på mobilt bredbånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp sagt opp mobilt bredbånd hos telia. Lurer på hva jeg gjør med ruteren? De sa ingenting når jeg snakket med de. Noen som vet? 

Skrevet

Ikke uvanlig at de vil ha tilbake utstyr nei. Kommer litt an på alderen på utstyret gjerne.

Anonymkode: 85ece...021

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke uvanlig at de vil ha tilbake utstyr nei. Kommer litt an på alderen på utstyret gjerne.

Nevn 1 eksempel på der dette har blitt gjort.

Anonymkode: a00db...7fb

Skrevet

Da jeg sa opp hos homenet, sa de at bare skulle kaste routeren i småelektrisk avfall. 

Send de en melding for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: 89b13...49c

Skrevet

Kommer også ann på hva som var avtalen når abonnementet ble inngått. Selv betalte jeg 1 kr for ruteren når jeg ble kunde hos Telia mobilr bredbånd så ruteren er da min. 

De sender uansett aldri ut brukt utstyr til kunder så de vil ikke har det gamle utstyret i retur.

Anonymkode: d80f0...07e

Skrevet

Jeg har vanlig bredbåndsruter fra Telia. De sendte meg først beskjed om at jeg måtte bytte til nyere, etter at den var installert fikk jeg adresselapp for å sende inn den gamle. Fikk også purring en uke etter at jeg sendte den inn med beskjed om at jeg måtte betale for den om ikke den kom innen 2 uker fra jeg fikk lappen. Så jeg ville ikke kastet den før du har sjekket.

Anonymkode: f8b7c...ef3

Skrevet

Du trenger ikke å sende den tilbake :)

Enten betalte du den fult og helt ved kjøp, eller så betalte du 1,- mot abo med bindingstid på 12 måneder. Så den er din :)

Hilsen tidligere ansatt hos Telia 😛

Anonymkode: 74b86...089

Skrevet

Jeg måtte returnere til get en gang før 2016 (flyttet i 2016)

Anonymkode: 8c512...a29

Skrevet

Jeg sendte ikke tilbake routeren jeg hadde til mobilt bredbånd (Telenor) og de har ikke etterlyst den (4 - 5 år siden).

Når jeg sa opp det vanlige bredbåndet fra Telenor i år fikk jeg adresselapp for å sende tilbake routeren.

Anonymkode: 43081...ec8

Gjest førstedamen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I bygden jeg bor i fikk vi akkurat fibernett med altiboks. Da mistet telenor omlag 500 kunder. 

Vi fikk alle mail eller telefon om at vi kom til å bli fakturert om vi ikke leverte tilbake router. 

Flere satte seg på bakbeina da de tross alt måtte betale for routeren og så skal måtte levere den tilbake 

Den første routeren når vi tegnet abonnement hos Telenor fikk vi gratis. Men i ettertid har vi byttet router to ganger på ca 12 år. Begge disse måtte vi faktisk betale for. Den siste kjøpte vi for nappe 2 år siden og den kostet oss 1200 kr! 

Mannen min gadd ikke krangle og sendte den i retur. Vi fikk pakkelapp på mail så det kostet ingenting. Men den er jo egentlig vår siden vi har betalt for den. 

Endret av førstedamen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg måtte selv returnere utstyr til get for få år siden. Måtte returnere utstyr en gang tidligere også, men husker ikke lenger hvilket selskap det var til.

Skrevet
førstedamen skrev (1 time siden):

I bygden jeg bor i fikk vi akkurat fibernett med altiboks. Da mistet telenor omlag 500 kunder. 

Vi fikk alle mail eller telefon om at vi kom til å bli fakturert om vi ikke leverte tilbake router. 

Flere satte seg på bakbeina da de tross alt måtte betale for routeren og så skal måtte levere den tilbake 

Den første routeren når vi tegnet abonnement hos Telenor fikk vi gratis. Men i ettertid har vi byttet router to ganger på ca 12 år. Begge disse måtte vi faktisk betale for. Den siste kjøpte vi for nappe 2 år siden og den kostet oss 1200 kr! 

Mannen min gadd ikke krangle og sendte den i retur. Vi fikk pakkelapp på mail så det kostet ingenting. Men den er jo egentlig vår siden vi har betalt for den. 

Dette var snakk om mobilroutere i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...