AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Noen som har vært morsmelk donor og ønsker å dele erfaringer? Hvor ofte pleier dere å gi melk og hvor mye gir dere hver gang? Er det noe spesielt en må tenke på når en skal gi melk? Anonymkode: cbab2...489 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Jeg tenkte tanken om å bli morsmelk donor. Men det var sinnsykt store krav til å bli godkjent. Man måtte gjennom flere tester, man måtte følge en spesiell kost. Man måtte lagre melka på en spesiell måte.. rett og slett for mye styr som gjorde at jeg ikke gadd. Så melka ble skylt ut. Anonymkode: 746e7...835
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenkte tanken om å bli morsmelk donor. Men det var sinnsykt store krav til å bli godkjent. Man måtte gjennom flere tester, man måtte følge en spesiell kost. Man måtte lagre melka på en spesiell måte.. rett og slett for mye styr som gjorde at jeg ikke gadd. Så melka ble skylt ut. Anonymkode: 746e7...835 Samme her og dette var for 30 år siden. Ble litt for mye styr til at jeg orket.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte tanken om å bli morsmelk donor. Men det var sinnsykt store krav til å bli godkjent. Man måtte gjennom flere tester, man måtte følge en spesiell kost. Man måtte lagre melka på en spesiell måte.. rett og slett for mye styr som gjorde at jeg ikke gadd. Så melka ble skylt ut. Anonymkode: 746e7...835 Jeg donerte i 2019 og har aldri hørt om å spise spesiell kost, spiste som vanlig! Eneste testene var blodprøver, da fikk jeg vite at jeg hadde antistoffer for en sykdom jeg ikke visste jeg hadde hatt. Men hadde ikke noe å si, melken ble godkjent for å kunne gis til de minste og sykeste babyene! Noen kan gi til alle, noen bare til de sterkere babyene. Men husker ikke hvorfor. Lagre på spesielk måte? Jeg fikk begre fra melkebanken og frøs ned i egen skuff i egen fryser. Ikke noe stress. Og alt ble hentet hjemme hos meg ukentlig. Tror nok det er mange mødre der ute som er evig takknemlig for denne melken! Jeg følte jeg ga veldig lite, men de var glade for det de fikk! Anonymkode: 67407...56e 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg donerte i 2019 og har aldri hørt om å spise spesiell kost, spiste som vanlig! Eneste testene var blodprøver, da fikk jeg vite at jeg hadde antistoffer for en sykdom jeg ikke visste jeg hadde hatt. Men hadde ikke noe å si, melken ble godkjent for å kunne gis til de minste og sykeste babyene! Noen kan gi til alle, noen bare til de sterkere babyene. Men husker ikke hvorfor. Lagre på spesielk måte? Jeg fikk begre fra melkebanken og frøs ned i egen skuff i egen fryser. Ikke noe stress. Og alt ble hentet hjemme hos meg ukentlig. Tror nok det er mange mødre der ute som er evig takknemlig for denne melken! Jeg følte jeg ga veldig lite, men de var glade for det de fikk! Anonymkode: 67407...56e Dette var sus, mulig det varierer rundt. Anonymkode: 67407...56e
Gåsemor Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg donerte i 2019 og har aldri hørt om å spise spesiell kost, spiste som vanlig! Eneste testene var blodprøver, da fikk jeg vite at jeg hadde antistoffer for en sykdom jeg ikke visste jeg hadde hatt. Men hadde ikke noe å si, melken ble godkjent for å kunne gis til de minste og sykeste babyene! Noen kan gi til alle, noen bare til de sterkere babyene. Men husker ikke hvorfor. Lagre på spesielk måte? Jeg fikk begre fra melkebanken og frøs ned i egen skuff i egen fryser. Ikke noe stress. Og alt ble hentet hjemme hos meg ukentlig. Tror nok det er mange mødre der ute som er evig takknemlig for denne melken! Jeg følte jeg ga veldig lite, men de var glade for det de fikk! Anonymkode: 67407...56e Jeg er en av de mødrene som er lykkelig for at noen gir! Selv om du føler du ga lite, så må du huske på at små premature barn får veldig små måltid pga. Magesekken er så liten, så det rekker lengre enn man tror 👌 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg tenkte tanken om å bli morsmelk donor. Men det var sinnsykt store krav til å bli godkjent. Man måtte gjennom flere tester, man måtte følge en spesiell kost. Man måtte lagre melka på en spesiell måte.. rett og slett for mye styr som gjorde at jeg ikke gadd. Så melka ble skylt ut. Anonymkode: 746e7...835 Dette er bullshit. Og nå er du bare med å bidra til at flere kvier seg for å donere melk som er livsnødvendig for mange spedbarn. Anonymkode: cbda5...98a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå