Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere da? når det har gått flere dager? ignorerer det eller kommenterer dere på det? Selv blir jeg fryktelig usikker av å ikke få svar, så kontakter ofte ikke personen noe mer før de har tatt kontakt igjen. 

Anonymkode: 4a9ab...f6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ignorerer denne personen. 

Anonymkode: fff60...49b

• Liker 5
Skrevet

Samme her. Samtidig er det en bragd å ikke være avhengig av telefonen i dag. 
Noen sier de ser meldingen å glemmer og svare. Vi er forskjellige.

Anonymkode: aa838...d8b

Skrevet

Jeg glemmer ofte å svare på a meldinger. Holder kanskje på med noe annet når de kommer og leser kjapt og skal svare etterpå som jeg da glemmer. Kommer gjerne igjen på det når jeg holder på med noe annet, eller sent på kvelden når det er for sent å svare ol. Så om det var meg du sendte sms til så mener jeg send på nytt, eller helst ring. 

Anonymkode: 28052...e9f

• Liker 8
Skrevet

Er det noe viktig så ringer du. Vil du ha svar så ringer du. Hvor vanskelig kan det være.

Anonymkode: a0d56...a7d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Samtidig er det en bragd å ikke være avhengig av telefonen i dag. 
Noen sier de ser meldingen å glemmer og svare. Vi er forskjellige.

Anonymkode: aa838...d8b

Tror ikke på det. Man «glemmer» bare når det er uviktig. 

• Liker 6
Skrevet

Gjør ingenting. Men jeg kan ikke fordra typen nettopp fordi de gjør andre usikker på seg selv med den jævla ignoreringen sin. Det er en typisk ting som får meg til å tenke: han/henne gidder jeg ikke.

Anonymkode: b5273...a51

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noe viktig så ringer du. Vil du ha svar så ringer du. Hvor vanskelig kan det være.

Anonymkode: a0d56...a7d

Handler ikke om at det var så viktig, men at jeg blir usikker på hvor mye de egentlig bryr seg om vennskapet vårt hvis de ikke gidder å svare meg.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det var noe viktig og jeg hadde et spørsmål som måtte besvares kan det hende jeg prøver igjen, hvis ikke bryr jeg meg ikke.

Anonymkode: 38b8f...a48

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, hvor mange ganger har ikke jeg glemt å svare på meldinger. Også viktige.

Så det er ingen regel. Hvis jeg leser en melding mens jeg jobber, på vei inn eller ut av bilen, når jeg er i butikken eller lignende... så vips, så har jeg glemt hele greia. Vet ikke hvor mange ganger jeg har glemt bestillinger som er sendt på sms også (bruker mobilen til jobb). 

Så det kan skje. Og har jeg sendt en melding til noen og jeg ikke får svar, så sender jeg på nytt uten å tenkte på årsaken til at de ikke svarer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å jo det gjør jeg ofte. Men ikke viktige sms de svarer jeg på med en gang. Nå er det slik at jeg ytterst sjeldent får viktige sms. Sms av typen "hei, hvordan går det med deg?" Er ikke viktig og blir prioritert når jeg får tid siden det gjerne krever litt lengre svar. Jeg har også sagt til folk at de heller må ringe meg enn å sende sms. Ofte kan jeg våkne på morgenen og ha 4 sms, 6 snapper, 3 messenger meldinger for eksempel. Da er det ofte jeg ikke har tid til å svare på de med en gang altså. 

Anonymkode: 28052...e9f

Skrevet
Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Herregud, hvor mange ganger har ikke jeg glemt å svare på meldinger. Også viktige.

Så det er ingen regel. Hvis jeg leser en melding mens jeg jobber, på vei inn eller ut av bilen, når jeg er i butikken eller lignende... så vips, så har jeg glemt hele greia. Vet ikke hvor mange ganger jeg har glemt bestillinger som er sendt på sms også (bruker mobilen til jobb). 

Så det kan skje. Og har jeg sendt en melding til noen og jeg ikke får svar, så sender jeg på nytt uten å tenkte på årsaken til at de ikke svarer. 

Så klart, men hvis det er viktig, svarer du etter jobb 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Så klart, men hvis det er viktig, svarer du etter jobb 

Ja, hvis jeg ikke har glemt det da. 

Selv om det er aldri så viktig, kan jeg glemme ting. Glemte til og med å ringe opp igjen til advokaten min i en viktig sak vi hadde pågående for en stund siden. 

Og glemte søsteren min sin 50 års dag 😮 Enda jeg hadde en melding fra bror om bursdagen hennes noen timer tidligere. 

Skrevet

Er det noe jeg trenger svar på så ringer jeg om jeg ikke får svar på melding i løpet av noen timer/dager. 

Var det ikke noe viktig, eller kun noe hyggelig, eller bare til informasjon, har jeg glemt at jeg sendte meldingen ti minutter etter at den er sendt. Og tenker aldri over manglende svar. 

Ser på ingen måte at dette er noe å gruble over i det hele tatt? 

Opplevde det senest denne uka. Søstera mi ville fikse fellesgave til en bursdag, jeg så det men glemte deg ganske umiddelbart. To dager senere ringte hun, og vi hadde en god samtale om hva vi ville kjøpe. Neste gang er det hun som ikke svarer umiddelbart, og jeg som ringer. Livet er travelt, er ikke verre enn det....

Anonymkode: d1e25...330

• Liker 3
Skrevet

Her er det viktig å huske at folk er ulike. Jeg glemmer meldinger. Jeg har hatt mange konflikter med samboeren min om dette, fordi han ser veldig alvorlig på sånne forglemmelser, mens jeg tar det med knusende ro når folk ikke svarer umiddelbart. 

• Liker 1
Skrevet

Blir du svart seint, eller ikke i det hele tatt, er du ikke viktig nok. Dessverre

Anonymkode: 84c14...94f

• Liker 3
Skrevet

Han har kanskje en litt annen definisjon på vennskapet deres enn det du har, men kanskje ikke tør å si det? Man vil jo ikke såre folk. Så da er det bedre å ghoste👍🏻

• Liker 3
Skrevet

Blir du svart seint, eller ikke i det hele tatt, er du ikke viktig nok. Dessverre

Exactly! 

• Liker 2
Skrevet

Da purrer du opp svar -det er vanlig folkeskikk å svare så det er helt innafor å purre på. Om mottaker har glemt å svare -så husker han/hun det når man får melding igjen. 

Anonymkode: f216c...ab1

Skrevet

Det var hun som tok kontakt først, men hun har ikke svart meg etter jeg svarte henne og stilte et spørsmål. Har gått noen dager nå så tviler på at jeg får noe svar. Skuffende, men kan være hun bare glemte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...