jordbærterte Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Noen som har erfaring med amming i bæretøy? Jeg har en gutt på 5 mnd, litt liten. Veier 6.5 kg. Bruker close caboo mye til vanlig, men fungerer dårlig å amme mens jeg har det på. Har også ergobaby 360 som jeg ikke er sååå fan av, men pappaen bruker denne. Noen som har erfaring med å amme i den?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Har ammet I bæresele men ikke ergobaby. Satt meg ned og løsnet se øverste hempene tror jeg, så ammet jeg. Strammet igjen hempene og bar videre. I vanlig bæresjal knøvret jeg bare baby til puppen og ammet I stramt sjal, men da var barnet litt eldre, kanskje 6 måneder tror jeg. Anonymkode: 415e7...5aa
jordbærterte Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ammet I bæresele men ikke ergobaby. Satt meg ned og løsnet se øverste hempene tror jeg, så ammet jeg. Strammet igjen hempene og bar videre. I vanlig bæresjal knøvret jeg bare baby til puppen og ammet I stramt sjal, men da var barnet litt eldre, kanskje 6 måneder tror jeg. Anonymkode: 415e7...5aa Hvilken sele og sjal har du brukt? 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 jordbærterte skrev (2 minutter siden): Hvilken sele og sjal har du brukt? 🙂 Brukte vevd sjal (flere forskjellige merker) og bæresele laget av bæresjal fra artipoppe. Liker de fleste tettvevde sjal, men ikke de tykkeste, og ikke de I ull og mye silke, da de er glatte. Men det er jo en smakssak. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198106820 Her er ett jeg likte godt og brukte mye fra 3 til 16 måneder. Anonymkode: 415e7...5aa
jordbærterte Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brukte vevd sjal (flere forskjellige merker) og bæresele laget av bæresjal fra artipoppe. Liker de fleste tettvevde sjal, men ikke de tykkeste, og ikke de I ull og mye silke, da de er glatte. Men det er jo en smakssak. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198106820 Her er ett jeg likte godt og brukte mye fra 3 til 16 måneder. Anonymkode: 415e7...5aa Takk for tips! Jeg har som sagt kun brukt close caboo og ergobaby. Føler vevd sjal er for de mer erfarne da det er mye knyting osv? Hadde du bært mye fra før da du prøvde det ut? Skal sjekke ut artipoppe. 🙂
Mumsa Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brukte vevd sjal (flere forskjellige merker) og bæresele laget av bæresjal fra artipoppe. Liker de fleste tettvevde sjal, men ikke de tykkeste, og ikke de I ull og mye silke, da de er glatte. Men det er jo en smakssak. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198106820 Her er ett jeg likte godt og brukte mye fra 3 til 16 måneder. Anonymkode: 415e7...5aa Det sjalet har jeg også 😍 Elsker det. Pakket det nettopp i fødebagen til nr 2 kommer 😊
Gjest Cowboylaila Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 (endret) Tror det viktigste er at du finner en sele med knepping som er enkel å justere ned på hoftene. Jeg bruker Tula free to grow, funker kjempebra! Endret 21. januar 2021 av Cowboylaila
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 jordbærterte skrev (3 minutter siden): Takk for tips! Jeg har som sagt kun brukt close caboo og ergobaby. Føler vevd sjal er for de mer erfarne da det er mye knyting osv? Hadde du bært mye fra før da du prøvde det ut? Skal sjekke ut artipoppe. 🙂 Colse caboo var det første jeg prøvde, men det ble veldig tøyelig etter at baby fle 2-3 måneder og holdt seg ikke stramt nok på langtur. Du lærer etterhvert. Når jeg fikk barn hadde jeg aldri prøvd bæresjal. Kjøpte ett og bar faktisk hele baby perioden. Kjøpte etterhvert flere dyre sjal og. Du begynner med en enkel knyt, når du mestrer den kan du prøve noe annet. Du kan knyte et sjal på flere hundre forskjellige måter. Skjekk ut youtube for videoer så knyter du mens du ser video. Erfaring får du etterhvert. Det som er greit med vevd sjal er at knuten sitter godt, å du kan bære lenge av gangen. Skjekk om det finnes bæresjal butikk der du bor. Da kan de vise deg mye. Jeg måtte lære alt selv, bor i Finnmark og er den eneste som bærer i min bygd. Når ungen var 6 måneder begynte jeg å bære på ryggen, og vi gjør det fortsatt innimellom nå når ungen er 2,5 år. Anonymkode: 415e7...5aa
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 Artipoppe er foressten svindyrt. Så lurt å begynne med noe billigere for å se om du trives med bæring i vevd sjal. Om du liker det blir det fort en hobby, en dyr en 😅 Anonymkode: 415e7...5aa
Thea82 Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 jordbærterte skrev (24 minutter siden): Takk for tips! Jeg har som sagt kun brukt close caboo og ergobaby. Føler vevd sjal er for de mer erfarne da det er mye knyting osv? Hadde du bært mye fra før da du prøvde det ut? Skal sjekke ut artipoppe. 🙂 Artipoppe har også bæreseler, de er super gode:) og man kan amme i de (har ikke prøvd det selv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå