AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Hun sa: Du må være bra naiv og stokk dum!!! Hun sa også at jeg var dum som «leier en sååå dyr leilighet!» jeg leier for 7500kr... Det er det billigste som er å oppdrive... Jeg har barn på mellomtrinnet. Derfor to soverom. Jeg blir rett og slett lei meg av å bli sett ned på og sett på som stokk dum fordi jeg har blitt lurt av huseier... Her har jeg høyskoleutdanning, A-student... Før det tok jeg studiekompetansen på ett år med 5,5 i snitt. Uheldigvis ble jeg ufør og blir sett så kraftig ned på... Det er uverdig. Anonymkode: b05b4...f21 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Hvor i all verden bor du, hvor dette er dyrt for en tre-roms? Anonymkode: db300...da2 23
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Hvis du har uføretrygd er det vel ingen grunn til at du skal dra til nav. Anonymkode: 69700...b9a 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Lurer også på hvor man får leid en leilighet med to soverom til den prisen. Det er ikke greit det han sa til deg, TS, og det kan hende det er lurt av deg å bytte saksbehandler. Anonymkode: 57669...53d 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har uføretrygd er det vel ingen grunn til at du skal dra til nav. Anonymkode: 69700...b9a Jo, for gjeldsrådgivning. Tror du nav kun er for arbeidsformidling? Anonymkode: b05b4...f21 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurer også på hvor man får leid en leilighet med to soverom til den prisen. Det er ikke greit det han sa til deg, TS, og det kan hende det er lurt av deg å bytte saksbehandler. Anonymkode: 57669...53d Tror det var bare den saksbehandleren der. Er i Nord-Trøndelag. Anonymkode: b05b4...f21
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Her på Østlandet hadde den prisen vært svinbillig. Folk hadde løpt mann av huse for å få noe til den prisen. Anonymkode: 60561...773 13
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, for gjeldsrådgivning. Tror du nav kun er for arbeidsformidling? Anonymkode: b05b4...f21 Men kjære Ts, du har jo åpenbart satt deg 8 en dum situasjon. Og da må man ofre noe for å kome ut av den. Det er tross alt din feil at du trenger gjeldsrådgivning, ikke NAVs. Ta med deg lærdommen om at d har gjort noe dumt. Og så legger du inn mer vilje til innsats og mindre forventning om at «staten» skal ordne opp eller føle ansvar for dine feil og mangler. Den holder deg i live, ja. Det er faktisk så strålende god service at du ikke bør forvente mer. Og bedre service enn i 99,9% av verden. Anonymkode: 14eba...99f 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Hun sa: Du må være bra naiv og stokk dum!!! Hun sa også at jeg var dum som «leier en sååå dyr leilighet!» jeg leier for 7500kr... Det er det billigste som er å oppdrive... Jeg har barn på mellomtrinnet. Derfor to soverom. Jeg blir rett og slett lei meg av å bli sett ned på og sett på som stokk dum fordi jeg har blitt lurt av huseier... Her har jeg høyskoleutdanning, A-student... Før det tok jeg studiekompetansen på ett år med 5,5 i snitt. Uheldigvis ble jeg ufør og blir sett så kraftig ned på... Det er uverdig. Anonymkode: b05b4...f21 Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: ecc38...8c7 13
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: ecc38...8c7 Eh, hvorfor skulle jeg lyve om noe sånt? Selvfølgelig er det sant. Jeg er lei meg og sjokkert over hvordan jeg blir behandlet! Anonymkode: b05b4...f21 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men kjære Ts, du har jo åpenbart satt deg 8 en dum situasjon. Og da må man ofre noe for å kome ut av den. Det er tross alt din feil at du trenger gjeldsrådgivning, ikke NAVs. Ta med deg lærdommen om at d har gjort noe dumt. Og så legger du inn mer vilje til innsats og mindre forventning om at «staten» skal ordne opp eller føle ansvar for dine feil og mangler. Den holder deg i live, ja. Det er faktisk så strålende god service at du ikke bør forvente mer. Og bedre service enn i 99,9% av verden. Anonymkode: 14eba...99f Nei, har gjeld pga helt vanlige regninger som lege og tannlege. Fordi jeg har vært i ti år på aap før jeg ble ufør, var jeg på etterskudd med mange regninger. AAP var 5000 kr utbetalt to ganger i mnd. Når du da har husleie på 6000kr og må betale Internett, strøm, forsikring, barnehage etc i tillegg, sier det seg selv at man ender opp med gjeld. Jeg har ikke unnet meg noen ting! Sist gang jeg var til frisøren var for sju år siden, og da hadde jeg fått det i gave. Har levd moderat hele livet. Jeg har ikke råd til noenting. Anonymkode: b05b4...f21 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men kjære Ts, du har jo åpenbart satt deg 8 en dum situasjon. Og da må man ofre noe for å kome ut av den. Det er tross alt din feil at du trenger gjeldsrådgivning, ikke NAVs. Ta med deg lærdommen om at d har gjort noe dumt. Og så legger du inn mer vilje til innsats og mindre forventning om at «staten» skal ordne opp eller føle ansvar for dine feil og mangler. Den holder deg i live, ja. Det er faktisk så strålende god service at du ikke bør forvente mer. Og bedre service enn i 99,9% av verden. Anonymkode: 14eba...99f Alle ser ut til å tro at det er så mye bedre her i landet enn i andre land. Kan garantere deg st det er bedre både i Sveits og Spania for de uføre. Anonymkode: b05b4...f21 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men kjære Ts, du har jo åpenbart satt deg 8 en dum situasjon. Og da må man ofre noe for å kome ut av den. Det er tross alt din feil at du trenger gjeldsrådgivning, ikke NAVs. Ta med deg lærdommen om at d har gjort noe dumt. Og så legger du inn mer vilje til innsats og mindre forventning om at «staten» skal ordne opp eller føle ansvar for dine feil og mangler. Den holder deg i live, ja. Det er faktisk så strålende god service at du ikke bør forvente mer. Og bedre service enn i 99,9% av verden. Anonymkode: 14eba...99f Hvorfor dette behovet for å tråkke på noen som har det vondt, hvorfor sparke nedover? Hva får du igjen for å få andre til å føle seg dum? Og til slutt, hva med å lese over det du skriver før du poster, det ser ganske dumt ut med dumme skrivefeil. Anonymkode: 8525a...529 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Hun sa: Du må være bra naiv og stokk dum!!! Hun sa også at jeg var dum som «leier en sååå dyr leilighet!» jeg leier for 7500kr... Det er det billigste som er å oppdrive... Jeg har barn på mellomtrinnet. Derfor to soverom. Jeg blir rett og slett lei meg av å bli sett ned på og sett på som stokk dum fordi jeg har blitt lurt av huseier... Her har jeg høyskoleutdanning, A-student... Før det tok jeg studiekompetansen på ett år med 5,5 i snitt. Uheldigvis ble jeg ufør og blir sett så kraftig ned på... Det er uverdig. Anonymkode: b05b4...f21 Hva vil du med denne posten? Ser ikke u som du har noen spørsmål Anonymkode: b4bd8...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, har gjeld pga helt vanlige regninger som lege og tannlege. Fordi jeg har vært i ti år på aap før jeg ble ufør, var jeg på etterskudd med mange regninger. AAP var 5000 kr utbetalt to ganger i mnd. Når du da har husleie på 6000kr og må betale Internett, strøm, forsikring, barnehage etc i tillegg, sier det seg selv at man ender opp med gjeld. Jeg har ikke unnet meg noen ting! Sist gang jeg var til frisøren var for sju år siden, og da hadde jeg fått det i gave. Har levd moderat hele livet. Jeg har ikke råd til noenting. Anonymkode: b05b4...f21 Hvis du har utdanning og har jobbet i noen år før du gikk over på aap så stemmer ikke den summen på 5000kr hver fjortende dag som du oppgir. Aap blir utregnet etter tidligere inntekt og er på 66% av det du tjente de tre siste årene før du ble syk. I tillegg skal du ha barnetillegg som er på et par tusen ekstra. Sjekk det ut, har nav regnet feil og betalt deg for lite så kan du kreve etterbetaling. Ville også ha byttet saksbehandler. Det stemmer ikke at det er bare en saksbehandler på nav økonomi. Selv små plasser har minimum 2. Anonymkode: ac840...2ec 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Trolling med alt for mange unøyaktigheter, tror ikke noe på overskriften heller. Anonymkode: 756d7...bc8 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trolling med alt for mange unøyaktigheter, tror ikke noe på overskriften heller. Anonymkode: 756d7...bc8 Skulle virkelig ønsket dette ikke var sant... Anonymkode: b05b4...f21
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 Da ville jeg ha sendt inn en serviceklage. Anonymkode: 3abe0...27a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da ville jeg ha sendt inn en serviceklage. Anonymkode: 3abe0...27a Og følgene av det, kan bli? Kan jo hende hun tar igjen når hun er så uprofesjonell. Anonymkode: b05b4...f21
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men kjære Ts, du har jo åpenbart satt deg 8 en dum situasjon. Og da må man ofre noe for å kome ut av den. Det er tross alt din feil at du trenger gjeldsrådgivning, ikke NAVs. Ta med deg lærdommen om at d har gjort noe dumt. Og så legger du inn mer vilje til innsats og mindre forventning om at «staten» skal ordne opp eller føle ansvar for dine feil og mangler. Den holder deg i live, ja. Det er faktisk så strålende god service at du ikke bør forvente mer. Og bedre service enn i 99,9% av verden. Anonymkode: 14eba...99f Man skal uansett ikke møte brukere på denne måte i NAV. De skal møtes med respekt og anerkjennelse, selv når de har tatt valg som har fått dem i en lei situasjon. Man kan fint forklare en bruker at valg de har tatt har fått vanskelige konsekvenser og at de selv er ansvarlige for dette. Men det hjelper ikke å gni det inn, man skal ikke påføre andre skam når de kommer og benytter seg av tilbud kommunen har/benytter seg av sine rettigheter. Mennesker skal bli møtt og behandlet på en verdig måte. Anonymkode: cdc95...315 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå