Gå til innhold

Kjoler og skjørt til oss på rundt 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøpte du sist? Hvor handler du mest? Har du funnet noe overraskende i en butikk du ikke likte noen gang? Kjøper du mest fra inn- eller utland?

Osv

Anonymkode: ca9a6...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste jeg kjøpte fra et skjørt fra Filippa K 🙂 Handler skjørt og kjoler fra forskjellige steder, men har flere skjørt fra COS, Filippa K og Arnie says jeg synes er fine. 

Pleier å finne fine kjoler på Only, & Other Stories og HM.  

Skrevet

Enig med Lillemy. Har også mange fine skjørt og kjoler hos høyer, Retro, Ganni, Acne. Men de er som oftest litt dyrere.

Anonymkode: cd043...36b

Skrevet

Jeg liker kjoler og skjørt med full sirkel. 

Handler for det meste fra britiske nettbutikker som collectif, british retro, the pretty dress company etc. Det siste jeg handlet var dette skjørtet fra Collectif, veldig fornøyd. 

image.thumb.png.e54b477096a46747b923f6ced3bb87a7.png

• Liker 5
Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Jeg har en del kjoler fra Floyd. Ellers ser jeg ikke på merker, men kjøper det jeg syns er fint.

Endret av Føsleguri
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av merker. Jeg handler en del på zalando. Da ser jeg jo at det er enkelte merker som går igjen når jeg handler, men det er jo fordi jeg synes de har mye fint, og så passer det ofte til meg (jeg sliter med å finne klær som faktisk passer på kroppen min..). 

Anonymkode: a69fd...99e

• Liker 1
Skrevet

Beklager ts , men håper det går fint at jeg spør; Kunne dere ha postet bilder av den typen skjørt dere kjøper? Er 30 selv og sliter litt med å kle meg etter alderen tror jeg.  😅

Anonymkode: 20f96...489

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager ts , men håper det går fint at jeg spør; Kunne dere ha postet bilder av den typen skjørt dere kjøper? Er 30 selv og sliter litt med å kle meg etter alderen tror jeg.  😅

Hvorfor i alle dager skal du kle deg etter alderen..? Hvorfor kan du ikke gå i de klærene du liker, som du føler deg vel i? 

Jeg driter milevis i hva som er alderen min når jeg velger klær. Jeg er 39, og gammel nok til å bestemme helt selv hva jeg skal kle meg i. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva kjøpte du sist? Hvor handler du mest? Har du funnet noe overraskende i en butikk du ikke likte noen gang? Kjøper du mest fra inn- eller utland?

Osv

Jeg har gått over til buksedresser. Retro skjørt og kjoler av typen som var inn for 5-10 år siden kledde min figur (petit med hofter og små pupper) godt, men moten nå er bare -- rar. Buksedresser er en powersuit og passer enhver anledning, fra foretningslunsj til barnedåp. Eller - jeg har 1 buksedress, kjøpt brukt. Å måtte si i offentlig lag at en kjøper nye penklær skårer deg noen minuspoeng du kan klare deg uten. 

Skal du absolutt ha på deg skjørt i penere lag så er skillet mellom "gamaldame" og "ok pent kledd" at skjørtet ender presist på benas smaleste sted (aka enten ankel eller rett under kneet). På stranda og i hagen feks er "dekker mesteparten av rumpen" anstendig kledd.

Anonymkode: 5d5bc...13c

Skrevet

Pleier å kjøpe skjørt jeg liker! Jeg er 31 år og kler meg sikkert litt barnslig for alderen... Liker skjørt med volum og farger 🙂 

På jobb bruker jeg ofte blyantskjørt, så da føler jeg meg litt voksnere ☺️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 40 snart og bruker ikke annerledes skjørt eller kjoler som da jeg var 20.

Dvs: passformen altså.

Men jeg brukte ikke superkorte miniskjørt, da. Eller voldsomme stilplagg. 

Anonymkode: 629f0...fc3

Skrevet

Jeg har aldri kledd meg «etter alderen» - synes man heller skal bruke det man liker. Når det er sagt har jeg nok fått en voksnere stil i løpet av årene, for meg har det kommet naturlig. Når det gjelder skjørt synes jeg kroppsform og ikke minst høyde har mye å si for hva man kler. Synes vidde i skjørtet er mye finere på høye (eller lave som orker å bruke høye heler), mens korte ofte kler korte skjørt veldig godt. Hvis man bruker korte skjørt er det viktig med en strømpebukse som passer og som er i ok kvalitet. Middels korte og kroppsnære av typen blyantskjørt synes jeg alle kler.

Anonymkode: e3124...01c

Skrevet

Jeg kjøper både kjoler og skjørt etter hva jeg liker og passform til kroppen min. Har skjørt i de fleste lengder og passformer, men ingen veldig korte. Har i de fleste farger og en del med mønster. Det samme gjelder kjoler. 
Her er noen eksempler på plagg jeg har og bruker mye:

8db8f2793f6341c18aa080b4ecf929b3.jpg?imwvl14033417_cwinetasting_v186582.jpg

3651c04c293b402aaa2c0992085a37a1.jpg?imw

02e62bfe6b63eb280ec270cc6f592c5d.jpg?wid

19e608ebd1214029b3f7d1ecfdfb270d.jpg?imw

kaf501002_ccherrymahogany.128x300m.jpg

Anonymkode: a6d7c...3f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått fra en veldig feminin stil til litt mer avslappet street-stil. Eksempler under.

Aimn-Strength-Rosé-Melange-Skirt-17010010.jpg

nly-trend-dark-green-off-duty-dress-1.jpg

Anonymkode: 6beb3...c33

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke opptatt av merker. Jeg handler en del på zalando. Da ser jeg jo at det er enkelte merker som går igjen når jeg handler, men det er jo fordi jeg synes de har mye fint, og så passer det ofte til meg (jeg sliter med å finne klær som faktisk passer på kroppen min..). 

Fordelen med å være obs på merker er ikke nødvendigvis å være moteriktig og trendy. I noen tilfeller kan man oftere like plagg fra et merke og være mer obs på hva de selger og legger ut, fordi du vet det er høyere sannsynlighet for at du vil like stilen deres. Samt at du vet hvor god kvalitet det bruker være på plaggene

Jeg bryr meg ikke om status og mote, men om jeg kjøper mye klær fra samme merke så legger jeg det på minne så jeg kan sjekke om de har noe fint senere. Nå er jeg veldig kresen og det er vanskelig finne klær jeg liker. Mulig jeg må begynne å se på utenlandske butikker, men det er da problemet med størrelser som er feil og retur. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Null problem 👍

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøper både kjoler og skjørt etter hva jeg liker og passform til kroppen min. Har skjørt i de fleste lengder og passformer, men ingen veldig korte. Har i de fleste farger og en del med mønster. Det samme gjelder kjoler. 
Her er noen eksempler på plagg jeg har og bruker mye:

8db8f2793f6341c18aa080b4ecf929b3.jpg?imwvl14033417_cwinetasting_v186582.jpg

3651c04c293b402aaa2c0992085a37a1.jpg?imw

02e62bfe6b63eb280ec270cc6f592c5d.jpg?wid

19e608ebd1214029b3f7d1ecfdfb270d.jpg?imw

kaf501002_ccherrymahogany.128x300m.jpg

Hvor er det stripete skjørtet fra? Det var nydelig!

Anonymkode: 5c9c4...080

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvor er det stripete skjørtet fra? Det var nydelig!

Anonymkode: 5c9c4...080

Det er faktisk en kjole, fra Anna Field. Bruker den noen ganger som skjørt, altså med en genser/bluse over. 

Skrevet

Har ikke kjøpt kjoler/skjørt selv på godt over 10 år, men bruker jo det samme som for 10 år siden en del og så har jeg fått en del tøy fra venninder på bytte/gi bort kvelder. Tror ikke stilen min har forandret seg selv om jeg er i 30-årene nå :)

Anonymkode: ebf94...b01

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Retro skjørt og kjoler av typen som var inn for 5-10 år siden kledde min figur

Å kle seg etter sin figur vil aldri bli umoderne, og man kan fint kle seg i 50-tallskjoler uten at det blir overdrevet. Synes du burde fortsette å kle deg i de klærne som passer din kropp! Ikke bry deg om hva som står i motebladene. 

Anonymkode: 08276...06f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...