Gå til innhold

Kan du hjelpe meg litt?

Gjest Gjest_Trollet_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trollet_*

Hvis barnet ditt gikk i naturbarnehage, hva hadde du ønsket at hun/hadde lært og opplevd?

Jeg trenger tips.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gotthard

jobber selv i bhg og selv om det ikke er en naturbarnehage så har jeg som mål at alle barna skal kjenne naturens innhold så godt at det er naturlig for de og være trygg på lyder og steder, de vet hva som kan spises og hva som er farlig og de vet hvordan de skal opføre seg osv..

bruk slike sidertil og hente lit tips: http://naturtips.tbt.no/Filer_kunnskap_utstyr/vislar.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* lære å bruke naturens egne "midler", f.eks. "grøftekantsburger", "grønt" - brød...

* være med på å sette opp lavvo

* lære om våre dyr og deres levesett

* hvordan lage forskjellige ting av det naturen gir: bruke kongler, blader, kvister, steiner...

* lære seg navn på de forskjellige trær og busker

* lære seg hva som er spiselig/giftig...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo kjempespennende da vi var små å bygge hytte av greiner og blader ute i naturen. Nå var vi nok litt større enn barnehagestørrelse, men med litt hjelp av voksne kan det jo bli et fint krypin for de minste også der man kan spise matpakka si for eksempel.

Selvfølgelig, som nevnt, kunnskap om trær, blomster, dyr og insekter er fint å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ønske at barna mine skulle lære å klatre i trær, bruke kroppen, løpe, klyve, falle og bli våte og kalde, men få varme og gode klær på seg etterpå da selvfølgelig... oppleve årstidene ute, tåle å være ute selv om været ikke er fantastisk. Finne på noe å leke selv om det ikke er noen kjøpte leker i nærheten osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...