Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi lurer på å kjøpe diitalt kamera.

hva er best på å kjøpe?neoen med gode erfaringer?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en titt på foto.no vil hjelpe.. Ellers har vel nikon og cannon mange bra å velge mellom. Har selv nikon coolpix.. :)

Skrevet

Jeg er vanvittig fornøyd med mitt Panasonic DMC FX7. Men det er vel slik at vi har forskjellige behov så det er vanskelig å anbefalle noe uten å vite mer om hva det skal brukes til.

Skrevet

Jeg har et Canon Powershot som jeg er veldig fornøyd med.

Men det er som nevnt her vanskelig å anbefale noe uten å vite hva slags behov du har.

Men jeg vil gi deg et råd når du skal velge: Mange tror digital zoom er det samme som optisk zoom. Det er det sistnevnte du skal passe på at du får, siden den gir en helt annen effekt på bildet (skarphetsgraden). Digital zoom er etter min mening bare noe tull, siden du kan gjøre dette i photoshop etterpå. Generelt er det for meg viktigere at optikken er bra og at det er enkelte muligheter til å stille inn blender/lukkertid.

Men du får helelr se på tester rundt om på nettet :)

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mitt Olympus MJU Mini som jeg valgte etter å ha lest en test av digitale kameraer.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt ett Cannon Ixus 700 og er strålende fornøyd med det. Stor skjerm, funksjonelt, lite og greit. :-D

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt et Canon Powershot G6, og er veldig fornøyd med det. Det har 7.1 MP oppløsning og mange muligheter til manuelle innstillinger. Anbefales :)

Canon Powershot G6

Skrevet

Har et Nikon Coolpix. Leste en test og den fikk god kritikk. Selv er jeg IKKE fornøyd. Skjermen er for liten, og synes bildene ikke blir bra. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg av innstillinger. Har tidligere hatt speilrefleks, og det digitale kan ikke måle seg med det. Venter på at Digitale speilreflekskameraer skal bli billigere. Skal man ta bilde av barn eller andre som er i bevegelse, så reagerer det digitale for tregt. Føler jeg ikke får bilde av det jeg forsøker å ta bilde av, men det som skjer et halvt sekund senere. Irriterende.

Skrevet
Skal man ta bilde av barn eller andre som er i bevegelse, så reagerer det digitale for tregt. Føler jeg ikke får bilde av det jeg forsøker å ta bilde av, men det som skjer et halvt sekund senere. Irriterende.

Dersom bevegelsene er noenlunde jevne og forutsigbare, og ikke for kjappe, så kan du til en viss grad løse dette ved å låse fokus til et forhåndsbestemt punkt og panorere bevegelsen med kameraet: Låse fokus > følge bevegelsen med kameraet > knipse ved fokuspunktet > fortsett å følge bevegelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...