AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg tror ikke bot er veien å gå for å straffe mennesker. Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 De skriver nok ikke ut bøter fordi de synes det er morsomt. Anonymkode: 41fac...cb5 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke bot er veien å gå for å straffe mennesker. Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd Hva er alternativet til bøter da?. Anonymkode: f453d...1da
Ansvar Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Det jeg reagerer mest på er alle gjengangere som slipper ut igjen lett som en plett. I mens de som gjør noe galt første gang i livet sitt blir ofte straffet mye hardere. Virker som poltiet ofte ønsker å ha høy oppklaringsprosent og nok oppdrag for fremtiden. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd Hva med litt alvorlige situasjoner da? En skjennepreken? Anonymkode: 736d0...b3a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd Og alvorlige situasjoner? Anonymkode: 736d0...b3a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Bøter er en veldig mild straffeform. Hva er det du mener burde være passe straff for forhold som ikke er "svært alvorlige"? Dask på lanken? Vifting med pekefingeren? Er det du som etterlyste offentlig betalte rådgivningstimer med lege og kjøreskole for folk som ble tatt for ulovligheter i trafikken, TS? Anonymkode: 19562...f99
Mezzosoprena Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror ikke bot er veien å gå for å straffe mennesker. Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd Nei - bot bør gis i situasjoner som ikke er spesielt alvorlige, fengsel er straff for svært alvorlige situasjoner!! 3
Honey Dew Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er alternativet til bøter da?. Anonymkode: f453d...1da Fengsel
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Ansvar skrev (52 minutter siden): Det jeg reagerer mest på er alle gjengangere som slipper ut igjen lett som en plett. I mens de som gjør noe galt første gang i livet sitt blir ofte straffet mye hardere. Virker som poltiet ofte ønsker å ha høy oppklaringsprosent og nok oppdrag for fremtiden. Men det er dommerene, ikke politiet som bestemmer hvem som skal i fengsel og hvor lenge. Anonymkode: d6d6a...d74 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Ansvar skrev (1 time siden): Det jeg reagerer mest på er alle gjengangere som slipper ut igjen lett som en plett. I mens de som gjør noe galt første gang i livet sitt blir ofte straffet mye hardere. Virker som poltiet ofte ønsker å ha høy oppklaringsprosent og nok oppdrag for fremtiden. Unnskyld at jeg blir litt krass her, men har du bodd under en sten de siste årene? Hvis det er noe politiet virkelig ikke mangler er det "nok oppdrag for fremtiden"! Anonymkode: 19562...f99 1
Ansvar Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Unnskyld at jeg blir litt krass her, men har du bodd under en sten de siste årene? Hvis det er noe politiet virkelig ikke mangler er det "nok oppdrag for fremtiden"! Anonymkode: 19562...f99 Det er riktig det du sier. Men har du tenkt på hvilke oppdrag som er raskest og billigst å oppklare?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Ansvar skrev (13 timer siden): Det er riktig det du sier. Men har du tenkt på hvilke oppdrag som er raskest og billigst å oppklare? Skjønner ikke. Det er retten som setter straffenivået. Du kan oppsøke nærmeste tingrett og melde deg som frivillig som meddommer dersom du vil endre på dette. Evt send en mail til din nærmeste politiker 🙂 Det er nok heller motsatt av det du sier. Førtegangsforbrytere slipper vanligvis langt billigere unna enn gjengangere. Feks får Førtegangsforbrytere betingede dommer. Om du snakker om bøter / forelegg er dette i seg selv en rimelig måte å unngå at saken havner i retten. Dersom man har gjort noe galt og juristen sier at bot ikke er mulig, er det på tide å svette. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tror ikke bot er veien å gå for å straffe mennesker. Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd Politiet velger ikke dette selv. Det er heller ikke politiet som straffer. Anbefaler deg å lese litt samfunnsfag om dette temaet. Anonymkode: a2939...aab 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 Ansvar skrev (13 timer siden): Det er riktig det du sier. Men har du tenkt på hvilke oppdrag som er raskest og billigst å oppklare? Det er sakene som er ferdig oppklart med kjent gjerningsperson. Men mange av disse sakene blir henlagt ettersom kapasitet er overført til vold mot barn, seksuelle overgrep og lignede saker som er utrolig vanskelig å etterforske. Interessant at noen klager over at saken deres hvor naboen er gjerningsperson blir henlagt. Samtidig som mange andre klager slik du gjør. De to tingene kræsjer litt. Anonymkode: a2939...aab
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tror ikke bot er veien å gå for å straffe mennesker. Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva er alternativet til bøter da?. Anonymkode: f453d...1da God gammeldags barneoppdragelse? Oppførte vi oss ikke pent, så ble det ørefik/ris på bar rompe/matnekt/Innelåsing i kjellerbod uten sko/klær... siden dette er voksne så kanskje innføre avstraffelsen i full offentlighet, i stedet for innenfor hjemmets fire vegger? Anonymkode: 57597...2eb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): God gammeldags barneoppdragelse? Oppførte vi oss ikke pent, så ble det ørefik/ris på bar rompe/matnekt/Innelåsing i kjellerbod uten sko/klær... siden dette er voksne så kanskje innføre avstraffelsen i full offentlighet, i stedet for innenfor hjemmets fire vegger? Anonymkode: 57597...2eb Vold avler vold. Anonymkode: edfe6...14a 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vold avler vold. Anonymkode: edfe6...14a Jeg har aldri utøvd vold, men lært meg å respektere «de voksne» og holde meg på rett side av loven. Anonymkode: 57597...2eb
Sommarfuggel Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg tror ikke bot er veien å gå for å straffe mennesker. Å gi bot bør kun være på svært alvorlige situasjoner. Anonymkode: 24019...1cd Det er ikke politiet som har bestemt dette da, så rett kritikken din mot riktig mottaker. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 Er jo vanlig at folk sutrer med en gang ting går litt imot de selv! Bare fordi det finnes enkelte tilfeller hvor andre har sluppet billig unna, så blir man selv behandlet urettferdig! Anonymkode: 57d43...476
DritKrenka Skrevet 22. januar 2021 #20 Skrevet 22. januar 2021 (endret) Hvis konsekvensen av å bryte en lov kun er økonomisk straff, betyr det i praksis at denne loven ikke gjelder for rike personer. Endret 22. januar 2021 av DritKrenka Feilstavelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå