AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg er så redd for å bli gravid for har en stor frykt for å få barn som er like stygge som meg og skal slite like mye som jeg har gjort iforhold til utseende. Hvordan tenker dere andre når dere blir gravide og får barn? Anonymkode: c0d6d...86e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så redd for å bli gravid for har en stor frykt for å få barn som er like stygge som meg og skal slite like mye som jeg har gjort iforhold til utseende. Hvordan tenker dere andre når dere blir gravide og får barn? Anonymkode: c0d6d...86e Trist at du tenker sånn om deg selv, og trist at du ikke ser at utseendet bare er en liten del av et menneske. Så lenge du ikke overfører kompleksene dine til barna så de lærer å tenke godt om seg selv. Det er det viktige. Et godt hjerte syntes ikke på Instagram desverre. Anonymkode: d3459...9df 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Trist at du tenker sånn om deg selv, og trist at du ikke ser at utseendet bare er en liten del av et menneske. Så lenge du ikke overfører kompleksene dine til barna så de lærer å tenke godt om seg selv. Det er det viktige. Et godt hjerte syntes ikke på Instagram desverre. Anonymkode: d3459...9df Det er den politiske korrekte måten og tenke og ytre ja. Men inni oss tenker vi alle at vi selvfølgelig er redd for at ungen skal arve våre digre Dumbo-ører, overvekta vår, hareskåret o.l. For meg er det helt uaktuelt å få egne barn. Ikke bare på grunn av det ytre men også det psykiske. Vil ikke at unger skal rusikere å arve mine dårlige nerver Anonymkode: 6f701...00e 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er så redd for å bli gravid for har en stor frykt for å få barn som er like stygge som meg og skal slite like mye som jeg har gjort iforhold til utseende. Hvordan tenker dere andre når dere blir gravide og får barn? Anonymkode: c0d6d...86e Har født flere barn. Min erfaring er at de samme fruktene som er der før barna kommer, er der etterpå også. Kanskje du kan få litt hjelp til å øke selvfølelsen din, slik at du slipper å gå rundt å ha angst for om barnet blir godtatt eller ikke? For det er vel det det handler om? Å bli godtatt og passe inn?😍 Anonymkode: 59147...a53
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Fruktene= fryktene Anonymkode: 59147...a53 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er den politiske korrekte måten og tenke og ytre ja. Men inni oss tenker vi alle at vi selvfølgelig er redd for at ungen skal arve våre digre Dumbo-ører, overvekta vår, hareskåret o.l. For meg er det helt uaktuelt å få egne barn. Ikke bare på grunn av det ytre men også det psykiske. Vil ikke at unger skal rusikere å arve mine dårlige nerver Anonymkode: 6f701...00e Det har ingenting med politisk korrekthet å gjøre, men psykisk modenhet. Å ha så ekstremt utseendefokus tyder på umodenhet eller ekstremt selvsentrerthet. Mine barn er akkurat sånn som de skal være. Det er jeg også. Anonymkode: 7fd46...156 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Samboer hater sitt eget utseende pga kommentarer fra familien sin. Samt ufine kommentarer på kroppen sin fra kjente og ukjente jenter. Han har virkelig ikke et snev av selvtillit når det kommer til eget utseende. Så fikk vi et barn så er helt lik han, på hver eneste millimeter lik på han. Og han syns at det er verdens fineste barn! Jeg sa at da skjønner du vel at du er rimelig fin selv også, men det er han ikke enig i. Det var noe annet med barnet. Så kanskje det blir samme med deg. Anonymkode: 6e389...060 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det har ingenting med politisk korrekthet å gjøre, men psykisk modenhet. Å ha så ekstremt utseendefokus tyder på umodenhet eller ekstremt selvsentrerthet. Mine barn er akkurat sånn som de skal være. Det er jeg også. Anonymkode: 7fd46...156 Jeg vil si det har med samfunnet å gjøre, og hvilke idealer vi har fått presset i ansiktet fra vi var små. Det er veldig vanskelig å ikke la seg påvirke dessverre. Man kan være moden og allikevel ha slike tanker. Anonymkode: a1b67...76c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 Jeg håper at sønnene mine blir mer lik faren enn meg. Det er jo fordelen med barn, de arver bare 50% av oss Anonymkode: 19a01...32b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Jeg tenkte faktisk ikke over at barnet kom til å få mine gener i det hele tatt. Tenkte bare at det var en baby liksom, og babyer er jo søte. 😛 Ble litt skuffet da han kom ut og lignet på meg. Da slo det meg at det burde jeg jo ha tenkt på... Heldigvis varte det ikke lenge, han ble mer og mer lik faren etter hvert. Anonymkode: 35922...91a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Syntes alltid at «stygge» mennesker får så søte barn, og ofte omvendt - at de som er «pene» får mindre søte barn. Ingen regel uten unntak så klart, men .. Anonymkode: 5a54e...c53 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Har tenkt litt på hva barnet kan risikere å arve, men ikke egt utseendemessig. Jeg har diabetes type 1, mens barnet mitt har ikke det. Far har dårlig syn. Anonymkode: 36ab3...165 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Var litt redd for dette selv, da både jeg og mannen har noen trekk selv/i familien som jeg ikke anser som så fine. Jeg tenkte at barnet kunne være maks uheldig å få alle de mindre pene trekkene, men han endte heldigvis opp meg å få alle de pene trekkene. Anonymkode: 542cc...ddb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 Ofte er det liten forskjell på "stygge" trekk og vakre trekk. Og ofte går det i favør for avkommet. Har sett mange "lite pene" mennesker med vakre barn. Når det er sagt så betyr det ytre lite i forhold til en vakker personlighet. Anonymkode: 8f950...00a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 Jeg kjenner to helt vanlige mennesker med gjennomsnittlig utseende som fikk skolens vakreste jentebarn. Alle bare snur seg og glor når hun går forbi. Veiarbeidere snudde seg og plystret etter henne når hun bare var 12 år og gikk forbi, for eksempel. Hun er høy, har lange slanke ben, fantastiske, store og vakre øyne, er slående vakker å se på, rett og slett. Hun er av den typen som nesten er penest uten sminke, for hun er så naturlig vakker. Ingen ante at de to skulle få et så vakkert barn. Hun ligner ingen av sine foreldre. Jeg kjenner også til et par som i sine yngre dager ble ansett for å være noe av det hhv peneste og kjekkeste som fantes. At de to vakre menneskene fant hverandre og dannet par, var liksom bare helt riktig, og jeg regner med at de fleste forventet slående vakre avkom. Resultatet på de tre døtrene de fikk, var at alle tre er helt ordinære. Den ene er rett og slett litt småstygg om jeg må være ærlig. En er ganske søt når hun er sminket og pyntet, den tredje er helt ordinær, verken det ene eller det andre. Å ha vakre foreldre har altså ikke nødvendigvis noe som helst å si for utseendet på barna de får! Ingen av de tre arvet foreldrenes veldig gode utseende. De fikk mors hårfarge da, alle sammen. Det var alt. Jeg tror det samme gjelder barna til de som anser seg selv for å være "stygge". Man har ingen som helst garanti for at barnet arver dette. De blir ofte sin helt egne personlighet og utseende. Du vet jo ikke hva miksen av gener mellom deg og barnefar vil resultere i. Kanskje det blir en utrolig heldig miks? Jeg ville i alle fall ikke latt utseendet mitt avgjøre hvorvidt jeg skulle få barn eller ei. Du bør unne deg gleden det er å få egne barn, om du kan. Den følelsen.... man elsker sine barn som ingenting annet her i livet. Og uansett hvordan barnet ser ut, vil det uansett være det vakreste barnet som finnes i sine foreldres øyne! Anonymkode: 1f745...93a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er den politiske korrekte måten og tenke og ytre ja. Men inni oss tenker vi alle at vi selvfølgelig er redd for at ungen skal arve våre digre Dumbo-ører, overvekta vår, hareskåret o.l. For meg er det helt uaktuelt å få egne barn. Ikke bare på grunn av det ytre men også det psykiske. Vil ikke at unger skal rusikere å arve mine dårlige nerver Anonymkode: 6f701...00e Så trist at du tenker sånn om deg selv! Nei, vi tenker ikke alle sånn. Jeg håpet at barnet ikke ville arve eksemen min og andre autoimmun-issues fra meg. Jeg har ikke noe ved utseende mitt som er så fælt at jeg føler det påvirker livskvaliteten. Så ang dårlig psykisk helse er jeg enig med deg, men dumbo-ører og hareskår? Langt mindre overvekt, det kan man jo gjøre noe med selv hvis det plager deg. Jeg synes barnet ser ut som en forbedret utgave av meg. Hadde egentlig bestilt fars hårtype med min hårfarge, men det ble en mellomting; bølgete karamell-farger i stedet for kornblondt fra meg og krøllete fra ham. Og det er jo akkurat som det skal være, tenk at jeg trodde noe annet mens jeg var gravid! Barnet har arvet masse fint fra oss begge. Jeg kunne f.eks. ønsket at hun arvet min musikalitet, men i stedet arvet hun sin fars talent for å tegne, og jeg ser at det gir like mye glede som å synge og spille gir meg. Anonymkode: b965d...431
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner to helt vanlige mennesker med gjennomsnittlig utseende som fikk skolens vakreste jentebarn. Alle bare snur seg og glor når hun går forbi. Veiarbeidere snudde seg og plystret etter henne når hun bare var 12 år og gikk forbi, for eksempel. Hun er høy, har lange slanke ben, fantastiske, store og vakre øyne, er slående vakker å se på, rett og slett. Hun er av den typen som nesten er penest uten sminke, for hun er så naturlig vakker. Ingen ante at de to skulle få et så vakkert barn. Hun ligner ingen av sine foreldre. Jeg kjenner også til et par som i sine yngre dager ble ansett for å være noe av det hhv peneste og kjekkeste som fantes. At de to vakre menneskene fant hverandre og dannet par, var liksom bare helt riktig, og jeg regner med at de fleste forventet slående vakre avkom. Resultatet på de tre døtrene de fikk, var at alle tre er helt ordinære. Den ene er rett og slett litt småstygg om jeg må være ærlig. En er ganske søt når hun er sminket og pyntet, den tredje er helt ordinær, verken det ene eller det andre. Å ha vakre foreldre har altså ikke nødvendigvis noe som helst å si for utseendet på barna de får! Ingen av de tre arvet foreldrenes veldig gode utseende. De fikk mors hårfarge da, alle sammen. Det var alt. Jeg tror det samme gjelder barna til de som anser seg selv for å være "stygge". Man har ingen som helst garanti for at barnet arver dette. De blir ofte sin helt egne personlighet og utseende. Du vet jo ikke hva miksen av gener mellom deg og barnefar vil resultere i. Kanskje det blir en utrolig heldig miks? Jeg ville i alle fall ikke latt utseendet mitt avgjøre hvorvidt jeg skulle få barn eller ei. Du bør unne deg gleden det er å få egne barn, om du kan. Den følelsen.... man elsker sine barn som ingenting annet her i livet. Og uansett hvordan barnet ser ut, vil det uansett være det vakreste barnet som finnes i sine foreldres øyne! Anonymkode: 1f745...93a jepp, se på barna til Bruce Willis og Demi Moore... Anonymkode: b965d...431 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 Så vondt å høre at du tenker slik om ditt eget utseende. Jeg hadde veldig lav selvtillit og komplekser for eget utseende da jeg var yngre. Det har jeg fått hjelp med, jeg utviklet spiseforstyrrelser i tenårene, og gikk i terapi. Jeg kan absolutt kjenne igjen frykten for at barna mine skal oppleve det samme som meg. Ikke at de skal se ut som meg, den eldste ligner meg og jeg syns hun er nydelig og jeg helt ok (og vi er vel begge ganske gjennomsnittlige eller noe sånt). Men at de skal gråte seg i søvn om kvelden og tro at alle syns de er så ekle å se på at de blir kvalme, slik jeg gjorde. Det ville være helt forferdelig. Faren min snakket en del negativt om eget utseende og dermed indirekte om mitt utseende også. Jeg tenker at en del av min jobb som mor er å være fornøyd nok med meg selv. Det handler mer om hvordan man tenker om seg selv enn hvordan man faktisk ser ut. Jeg tenker ikke lenger at faren er at barna mine skal ligne meg, men at de skal oppleve ting som gjør at de får et slikt vondt fokus på eget utseende eller andre sider ved seg selv. Anonymkode: 1b9d0...7ab
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 Forstår ikke at folk klarer å si at noen er direkte stygg. Jeg forstår at noen følger en norm for hva som er «fint», men er ikke det veldig individuelt i grunn? Den «klassisk fine» jenta/futten i gaten, er ikke den fineste i mine øyne. Jeg synes de som har særpreg, og ikke er som alle andre, er mye finere. Anonymkode: 714c3...514 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå