AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg er ikke der at jeg ønsker å gjøre det slutt bare så det er sagt. Jeg har barn fra før og vi har 2 barn sammen. Det har vært en del krangler/diskujoner innimellom og jeg sliter nå veldig med tanker/følelser rundt ting han har sagt i sinne og måten han blir på når vi er uenig. Jeg kommer ingen vei og han bli usakelig og til tider ufin om ting ikke går slik han har sett for seg. Dette gjelder spes økonomi og prioteringer, prosjekter og tom hvor vi skal bo. Dersom han ikke ønsker noe, ja da blir det sånn. Hvordan skal jeg nå gjennom og hvordan skal jeg klare å sette meg i respekt. Som terapauten vår sier, dersom man forsetter med de samme tingene så kommer det samme til å skje... Hva skal jeg gjøre om jeg ikke er enig med han og ikke vil gi meg? En annen ting er ang økonomi. Han skylder meg penger og jeg unngår å prate om det, for han blir så ufin om jeg tar det opp. Jeg er sterkt uenig i prioteringene hans og seps siden han skylder meg penger. Han har ikke disse pengene og han har lovet meg 3% rente på de... Uansett detter er bare litt av problemne og utfordringene våre... Hvordan komme videre slippe bitterheten som jeg har bygget opp pga reaksjonsmønsteret hans og hvordan skal jeg gjøre det neste gang vi er uenig og klare stå i det uten at han klarer overtale meg pga han er sterkt uenig med meg? Anonymkode: 682f4...83a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Fortell litt om hvorfor du ønsker å bli..??? Høres ikke veldig sunt ut dette her... Anonymkode: c2aa9...83a 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Er han arbeidsledig og ikke får inn penger eller sløser han på seg selv? Høres ikke veldig sunt ut å vegre seg for å ta opp ting pga sinne hos den andre, det føre til at du utsletter deg selv, og hva skal man være i et forhold for da. Anonymkode: ad3ff...8d3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Hvis han har dårlig økonomi, må dere vel bo billig. Ikke ut fra noens preferanser, men økonomisk realitet. Anonymkode: e31d1...8d2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fortell litt om hvorfor du ønsker å bli..??? Høres ikke veldig sunt ut dette her... Anonymkode: c2aa9...83a Det er flere ting, først og fremst siden vi har barn sammen og jeg vet hvor tøfft det er med brudd med barn er. Han har også veldig mange gode egenskaper/sider, men dette er jo et stort problem og jeg frykter at jeg mister meg selv til slutt om det ikke blir bedre. Jeg mener man bør prøve det meate før man går fra hverandre når man har barn sammen, men så klart eg sted går grensen. Slik det er nå er ting så sårt at jeg tørr ikke ta opp ting med han uten det som blir sagt på familievernkontoret, men føler desverre så langt har det ikke blitt bedre etter timene der... De snakker mest om hva som skjer i kranglene og hva vi føler rundt det og som oftes ender det med at vi kommer i forsvar begge to. Vi snakker også om ulike ting. Han er praktiker og tenker jobb, penger... Jeg er mer følsom og tenker mer tid sammen/familie... Det største problemet mitt har vært at han ikke vil bosette seg på hjemstedet der jeg har en datter. (Hun er 18 år) Jeg har lite og gi om dagen og kan nok virke lei/sur. Har nok for god tid til å tenke på om dagen, men det ikke gode følelser jeg kjenner på. Jeg er akkurat nå ikke så positiv til en fremtid sammen med han sånn det er nå... Jeg er nødt til å få en avklaring og for å lugte tankene mine på en god del ting, men aner ikke hvordan jeg skal få det til... Anonymkode: 682f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis han har dårlig økonomi, må dere vel bo billig. Ikke ut fra noens preferanser, men økonomisk realitet. Anonymkode: e31d1...8d2 Han har hatt dårlig økonomi en stund pga en overgang i jobb... Men de pengene lånte jeg han for noen år siden pga han skulle pusse opp et hus som han aldri ble ferdig med.. Det gikk ikke så bra med tanke på egenkapital etterpå + han satset på akjser på en del.. Dette er litt min egen feil også. Jrg burde vært mer tydelig ang lånet...😳 Anonymkode: 682f4...83a 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er han arbeidsledig og ikke får inn penger eller sløser han på seg selv? Høres ikke veldig sunt ut å vegre seg for å ta opp ting pga sinne hos den andre, det føre til at du utsletter deg selv, og hva skal man være i et forhold for da. Anonymkode: ad3ff...8d3 Han er nok ekstra stresset for tiden ang økonomi, men det kommer seg snart men han kommer ikke til å ha penger til å betale det han skylder meg... Anonymkode: 682f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis han har dårlig økonomi, må dere vel bo billig. Ikke ut fra noens preferanser, men økonomisk realitet. Anonymkode: e31d1...8d2 Vi bor greit i forhold til økonimien, men det er snakk om et par 100 K.... Som han skyller meg! Anonymkode: 682f4...83a 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi bor greit i forhold til økonimien, men det er snakk om et par 100 K.... Som han skyller meg! Anonymkode: 682f4...83a Eier dere et hus sammen? Kanskje dere kan gjøre om eierandelen i huset, sånn at du eier litt mer enn ham. Som tilsvarer et par hundre tusen?
Nymerïa Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Du sier at du ikke vil flytte fra han, men du skjønner vel selv at du mister mer og mer følelser slik det er nå? Når det gjelder pengene så tror jeg bare du helt rolig må si til han at nå har du venta nok, det er på tide at han setter opp et månedlig trekk til deg slik at han får kommet seg i gang med nedbetalinga. Eller enda bedre, som personen ovenfor foreslår, at du får større eierandel i boligen. Ikke la deg avspore med at han blir sur. Hvis du trenger indre motivasjon for å stå i mot reaksjonen hans, se for deg at du gir hvert av barna dine 100 000kr når de skal etablere seg. Om du ikke får deg til å gjøre deg upopulær for din egen vinning så håper jeg i hvert fall du klarer det for barna dine. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Eier dere et hus sammen? Kanskje dere kan gjøre om eierandelen i huset, sånn at du eier litt mer enn ham. Som tilsvarer et par hundre tusen? Ja det gjør vi, men det var jeg som gikk inn med egenandelen. Vi har kjøpt et nytt hus som han pusser opp.. Jeg føler det blir feil at jeg skal eige mer enn han på det siden han tar seg av den jobben, men sa til han at jeg kunne få det som er til overs av salg av huset vi bor i nå.. Da hadde han plutselig egenkapital han skulle ha ut siden han har betalt ned på lånet i et par år og jeg avdragsfritt pga jeg har vært arbeidsledig. Dvs at jeg har tapt en del av dei pengene han har lånt meg. Etter denne diskusjonen har ting blitt litt ødelagt mellom oss. Jeg skal snakke med advokat, men usikker på hva som er riktig... Anonymkode: 682f4...83a
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da hadde han plutselig egenkapital han skulle ha ut siden han har betalt ned på lånet i et par år og jeg avdragsfritt pga jeg har vært arbeidsledig Så når han låner penger av deg. skal du ha tilbake, mens når han betaler mer enn deg, så skal ikke han ha tilbake? Endret 21. januar 2021 av Dævendøtte skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Så når han låner penger av deg. skal du ha tilbake, mens når han betaler mer enn deg, så skal ikke han ha tilbake? Hva mener du? Føler ikke det er riktig at han skal ta av pengene han skylder meg? Desverre er det nok ikke mye å tjene på salg av huset heller, så da taper jeg de pengene? Anonymkode: 682f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det største problemet mitt har vært at han ikke vil bosette seg på hjemstedet der jeg har en datter. (Hun er 18 år) Anonymkode: 682f4...83a Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal dra små barn opp med røttene for å bo nær et voksent søsken som snart er ferdig på videregående og kanskje ikke blir boende. Anonymkode: e31d1...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 NymeriaRhoynar skrev (13 minutter siden): Du sier at du ikke vil flytte fra han, men du skjønner vel selv at du mister mer og mer følelser slik det er nå? Når det gjelder pengene så tror jeg bare du helt rolig må si til han at nå har du venta nok, det er på tide at han setter opp et månedlig trekk til deg slik at han får kommet seg i gang med nedbetalinga. Eller enda bedre, som personen ovenfor foreslår, at du får større eierandel i boligen. Ikke la deg avspore med at han blir sur. Hvis du trenger indre motivasjon for å stå i mot reaksjonen hans, se for deg at du gir hvert av barna dine 100 000kr når de skal etablere seg. Om du ikke får deg til å gjøre deg upopulær for din egen vinning så håper jeg i hvert fall du klarer det for barna dine. Takk for tilbakemelding. Jeg tenker at jeg først kontakter advokat. Har en del gratis timer gjennom IE. Du har helt rett, følelsene mine for han forsvinner litt etter litt etter dette.... Anonymkode: 682f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal dra små barn opp med røttene for å bo nær et voksent søsken som snart er ferdig på videregående og kanskje ikke blir boende. Anonymkode: e31d1...8d2 De er ganske små de vi har sammen. Jeg har flere barn med far i samme by så det er ikke så sort/hvitt.... Anonymkode: 682f4...83a
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Føler ikke det er riktig at han skal ta av pengene han skylder meg? Desverre er det nok ikke mye å tjene på salg av huset heller, så da taper jeg de pengene? Anonymkode: 682f4...83a Mulig jeg misforstod, men du skrev at han hadde betalt mer ned på lånet enn deg da du var arbeidsledig. Har dere felles lån? Du skriver også at det ikke føles rett at du eier mer av huset enn ham, fordi han gjør mer arbeid der. Det vil si at han også bidrar på sin måte, arbeidsinnsats kan måles i penger. Er nok lurt at du skaffer advokat og får dette rettferdig fordelt og ned i en avtale.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 Dævendøtte skrev (5 minutter siden): Mulig jeg misforstod, men du skrev at han hadde betalt mer ned på lånet enn deg da du var arbeidsledig. Har dere felles lån? Du skriver også at det ikke føles rett at du eier mer av huset enn ham, fordi han gjør mer arbeid der. Det vil si at han også bidrar på sin måte, arbeidsinnsats kan måles i penger. Er nok lurt at du skaffer advokat og får dette rettferdig fordelt og ned i en avtale. Det stemmer ang at han pusser opp et hus vi nylig har kjøpt. Dette huset skal vi ikke flytte inn i med det første.. I utgangspunktet eier vi huset vi nå bor i sammen, men jeg gikk inn med 600.000 i egenkapital. Jeg valgte betale avdragsfritt pga jeg var arbeidsledig og han betalte ned på lånet. Jeg burde fikset kontrakt frå dag en, noe jeg desverre ikke gjorde. Det er mine sparepenger han lånte😔 Uansett si vi tjener 200.000 på huset vårt så skal de dekke lånet han har hos meg? Jeg håper en advokat kan hjelpe oss slik at det blir mest riktig. Anonymkode: 682f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er ganske små de vi har sammen. Jeg har flere barn med far i samme by så det er ikke så sort/hvitt.... Anonymkode: 682f4...83a Ok. Dere har nylig kjøpt dere hus, men du vil egentlig flytte til en anna by? Skal dere leie ut i så fall? Anonymkode: e31d1...8d2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Dere har nylig kjøpt dere hus, men du vil egentlig flytte til en anna by? Skal dere leie ut i så fall? Anonymkode: e31d1...8d2 Det stemmer. Det er jeg som har hatt lyst å flytte til en annen by der dattera mi bor. Det har aldri vært aktuelt for min samboer noe som føles sårt for meg.. Anonymkode: 682f4...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå