AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 ? eventuelt hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: 86fb5...048 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Får mitt første barn i april og skal ikke ha epidural. Årsaken er fordi jeg takler ikke nummenhet, og er en person som må ha full kontroll over kroppen. Opplevde noe som ung å bli nummen på hele halve siden av kroppen fra topp til tå, det gikk over og etter det har jeg ikke klart bedøvelser som nummer. Anonymkode: 726c1...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Barn nr 2 og epidural nr 2. Jeg tar den deilige smertelindringen jeg kan få jeg. Anonymkode: 60d78...19c 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får mitt første barn i april og skal ikke ha epidural. Årsaken er fordi jeg takler ikke nummenhet, og er en person som må ha full kontroll over kroppen. Opplevde noe som ung å bli nummen på hele halve siden av kroppen fra topp til tå, det gikk over og etter det har jeg ikke klart bedøvelser som nummer. Anonymkode: 726c1...ce1 Jeg opplevde ingen nummenhet eller følelse av funksjonstap med epidural, de styrer hvor mye du får. Jeg fikk relativt mildt, og det eneste som endret seg var smertenivå - sånn 2 hakk mindre vondt og få nok krefter til å puste/jobbe MED kroppen og ikke mot. Man kan ikke velge å få epidural, men man kan be om det og ønske det ved mulighet. Anonymkode: 025e1...913 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Nei, jeg ønsker å føde uten. Men, jeg er åpen for at OM det blir forjævlig, så er det ikke nederlag å måtte ha det. Forrige fødsel klarte jeg meg uten, fødte på Storken hvor man ikke får tilbud om det, og tenker gjøre det denne gangen også. Jeg ønsker ikke de ekstra komplikasjonene det kan medføre å ta epidural. Anonymkode: 2c5af...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Det finner jeg vel ut i løpet av fødselen. Om den går like greit som den første så satser jeg på å klare meg uten også denne gangen. Anonymkode: d85da...067
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Jeg svarer, selv om jeg nylig har født. Jeg hadde den innstillingen at jeg ikke ville bestemme meg på forhånd og ta det som det kommer. Jeg fikk stormrier, så jeg ville ha og ble anbefalt epidural. Jeg var i tvil fordi jeg både var redd for å bli lam (selv om det er liten sannsynlighet for det) og fordi det er større risiko for at barnet må tas med vakuum/tang og at melkeproduksjonen ikke kommer ordentlig i gang. Jeg fikk heldigvis null bivirkninger. Jeg gikk stødig, slapp vakuum/tang og melka kom med én gang. Anonymkode: e0a7f...de1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 Ikke med mindre jeg må. Første fødsel hadde jeg ingen smerter, og det eneste smertestillende jeg brukte var lystgass. Så er ikke sikkert man trenger det. Men er det vondt som fy og lystgass ikke fungerer så takker jeg ja til epidural. Anonymkode: 6bb41...058 2
Matrosen Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 I utgangspunktet ikke, hovedsakelig fordi jeg er mer redd for den nåla enn en vond fødsel 😅 sliter veldig med sprøyteskrekk, men blir det voldsomt og de anbefaler det, så skal jeg ikke sette meg på bakbeina. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Fødte uten noen som helst smertelindring sist, og håper å kunne gjøre det denne gangen også. Men man vet aldri hvordan fødselen forløper, så vil ikke planlegge. Anonymkode: 0a8cd...8f5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Førstegangsfødende april, og ønsker å slippe epidural. Er med på det meste, badekar, lystgass, akupunktur, "hypnobirthing", alt som er gøy - men epidural og det som kan komme med det, det vil jeg veldig gjerne unngå. Men som mange i tråden skriver så er jeg forberedt på at det er mye som kan skje og at det er vondere enn jeg forestiller meg/tar lenger tid enn jeg har krefter og da må man jo bare ta de rådene som proffene på sykehuset kommer med:) Anonymkode: e9f00...e47 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Fødslene mine var helt j... smertefulle, så epidural ble raskt etterspurt. Dessverre hadde den ingen effekt ved andre fødsel. Anonymkode: 1aaba...eee
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Uten tvil. Skal føde nå hvert øyeblikk, blir nummer to, og jeg husker at epiduralen var gull verdt under forrige fødsel. Lystgass var bare helt grusomt, så jeg tar det kan jeg få 👍🏻 Anonymkode: c9849...0e6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 Det er ikke noe jeg planlegger på på forhånd. Sist hadde jeg styrtfødsel og rakk ikke. Om det passer sånn at jeg rekker å sette epidural denne gangen er det sikkert lurt å sette for å sinke rier litt. Men samtidig gikk det helt fint å føde uten epidural sist gang. Så jeg tenker å ta det som det kommer og la helsepersonell gjøre som de mener best alt ettersom hvordan det blir. Anonymkode: 3aa19...ede
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 Skal aldri si aldri, men har født 3 barn tidligere uten behov for epidural, så regner med at fødsel nr 4 går like greit 😊 Har skikkelig sprøyteskrekk og det skal myyye til før jeg frivillig går med på å få den lange nåla i ryggen... i tillegg til at bare tanken på å måtte ha en slange (om en så tynn den er) i ryggen hele tiden gjør meg uvel... Anonymkode: 95cb4...18d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Nei. Jeg ser ikke poenget. Anonymkode: 2773e...c08
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 Nei. Vil ikke ha. Med første barnet stakk de så mye feil å den hadde likevel ikke Noe virkning . Droppa den helt på andre fødsel å det var like vondt så ser ikke poenget med den. Overlevde uten smertelindring å skal gjøre d igjen ... Anonymkode: dadbc...5f2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 Med første barnet var jeg helt bestemt i forkant at jeg ikke skulle ha noen som helst form for bedøvelser. Men dette måtte jeg gi meh pp og det ble epidural. Denne gangen skal jeg ikke planlegge noe og tar det som det kommer Anonymkode: 228f6...0fc
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 Får ikke velge pga tvillinger. Anonymkode: 9f854...9d8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg ønsker å føde uten. Men, jeg er åpen for at OM det blir forjævlig, så er det ikke nederlag å måtte ha det. Forrige fødsel klarte jeg meg uten, fødte på Storken hvor man ikke får tilbud om det, og tenker gjøre det denne gangen også. Jeg ønsker ikke de ekstra komplikasjonene det kan medføre å ta epidural. Anonymkode: 2c5af...ba3 Hvilke ekstra komplikasjoner? Anonymkode: 2244e...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå