AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Hvorfor er det sånn at befolkningen i de hedmarkske skoger og områdene ved svenskegrensa har en voldsom hang til rølpekultur? Jada, det finnes harryfolk på andre plasser også, men konsentrasjonen og kulturen er rimelig spesiell i den delen av landet. Det er bla dokumentert gjennom serien Wunderland på tv2, hvor spesielt en figur mente seg nødt til å knapt fungere normalt, da all tid skulle vies til fest og rølp. Det er jo bare vondt å se på. Har selv desverre opplevd personer fra området som viser seg å være rølpete, og jeg blir bare lei meg over at de folka er norges svar på hillbillyer fra Mississippi, USA. Det er rasistiske synspunkter og et syn på verden der hvis man mener annerledes om enkelte ting, så er man «prippen» og «tør ikke tenke utenfor boksen». Prøvde å være litt åpensindig om disse folka, kanskje de ikke var så ille og hadde noen positive sider, men nå er det på punktet at jeg rett og slett ser ned på dem. Trailerkultur er vanskelig å mene noe positivt om, også med tanke på at de norske ofte har greit betalte jobber de av dem som arbeider, og ikke kan skylde på arbeidsløshet sånn som i USA. Området er jo ikke såå langt fra selve hovedstaden, så en skulle jo tro de var litt siviliserte, men den gang ei. Anonymkode: 1277a...d96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå