Gå til innhold

Problemer med å finne masterstudie (markedsføring/kommunikasjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere!

Håper at dere har noen gode råd til ei som vil fullføre studiene :) 

Jeg har nettopp tatt en bachelor innen markedsføring, og har veldig lyst på en mastergrad innen samme bransje i tillegg, for å spisse min kompetanse.

Synes at det er vanskelig å finne slike mastergrader, men et universitet nært meg skulle etter planen starte opp en mastergrad i kommunikasjon førstkommende høst.

Tenkte at det er et studie nært nok det jeg ønsker kompetanse innen, så ventet derfor et år med videre studier. Nå har jeg fått beskjed om at studiestart utsettes minst 1,5 år til. Det blir for lenge for meg å vente, så må finne noe annet. Ønsker å bli ferdigutdannet så snart som mulig.

Problem:

• Jeg finner kun relevante studier på privatskoler, som vil koste meg mellom 150 000 til 300 000 kroner bare i studieavgift. Dyrt!
  • Jeg bor i Nord-Norge, og er ikke flyttbar. Må derfor kunne studere samlingsbasert eller digitalt.
  • Det begynner å haste med å få fullført min utdanning. Jeg er 30 år (👵), begynner å bli litt studielei og planlegger å bli gravid senere i år - vil derfor få unnagjort så mye som mulig.

Interessante fagfelt:

• Digital markedsføring
  • Vanlig markedsføring
  • Innovasjon
  • Kommunikasjon
  • Forretningsdrift

Har også tenkt litt på ledelse, men tror at jeg ønsker å bruke graden på spisskompetanse innen noe mer konkret. Men er åpen for spennende ledelsestudier.

Spørsmål:

• Jeg har gjort tonnevis med research, sendt uendelig mange mails og synes at det er enormt vanskelig å finne frem. Finnes det noen form for generell studierådgivining i Norge? Altså, ikke bare folk som er koblet til hvert universitet?
  • Vet du kanskje om noen masterstudier relevant for meg? :) 

Håper på gode råd og inspirasjon i denne tråden! ❤️ 

Anonymkode: 24046...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet ditt men har du prøvd å få jobb med bacheloren din? Har du prøvd å starte hjemmeside, blogg, facebook for business, google analytics o.l ?For å få jobb innen markedsføring så trenger du ikke master. Vil bare advare deg for jeg tok selv en master og fikk ikke jobb. Men er du veldig engasjert selv og prøver deg frem i praksis kan du lettere få jobb, da uten master. 

Uansett så er endel studier allerede nettbasert pga korona. Du kan satse på det feks. Eller bare lese selv og reise bort til eksamen. Det pleier ikke være så mye gruppeoppgaver i ledelse/markedsføring retning. 

Anonymkode: f63ef...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...