Gå til innhold

Hva heter det? "Hun er gravid", eller "Vi er gravide"'

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså både mannen og damen. I mitt hode høres alternativ 2 helt koko ut 🤦‍♂️

Anonymkode: db935...4db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun (jeg) er gravid, men vi venter barn. 

Den "vi er gravide" blir helt feil, graviditet er en tilstand som menn ikke kan ha, men de kan vente barn. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt "hun/jeg er gravid" . Men, "vi prøver å bli gravide", dette er begge med på. Og "vi venter barn", fordi det gjør vi jo begge. 

Anonymkode: 1bf7c...2ef

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann kan IKKE være gravid! Hallo? HUN er gravid

Anonymkode: 49615...d8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er gravid. Hater uttrykket «vi er gravide». Hadde vært gøy å se en mann gravid dog.

Anonymkode: 1d367...99e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel det er bare kvinnen som er gravid og kan bli gravide, så det burde være opplagt at det er hun som er gravid

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er gravid, men vi venter barn. Kjenner ei som kun omtaler seg selv som ene og alene om å vente barn. Går på ultralyder alene og fikk vite kjønnet alene og at hun skal få ei jente/gutt. Og ja jeg vet årsaken og det irriterer meg ennå mere. Sånn egoisme irriterer meg grønn. Man er ikke alene om å lage barn.

Anonymkode: 694c1...89a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gravid er en fysisk tilstand, som kun kvinner kan være i. Så nei, "VI" er ikke gravide. Det er kun hun som er gravid. "Vi" kan vente barn, men det er bare én person som fysisk er gravid.. 

Anonymkode: 43837...ff0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de andre sier,  å være gravid er en fysisk tilstand. Siden de færreste menn har livmor kan de heller ikke være gravide.

Anonymkode: f81fc...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier,  å være gravid er en fysisk tilstand. Siden de færreste menn har livmor kan de heller ikke være gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun. Det derre vi greiene er enten et mislykket påtvunget forsøk på likestilling, eller overerevet «se så fantastisk forhold vi har, vi gjør alt sammen».

Anonymkode: b9f57...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...