AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Altså, hvordan fungerer det egentlig? Jeg har ikke hørt noe som helst fra noen som helst, hørte bare det bli nevnt på et møte i høst at forhandlingene var utsatt til oktober. Så hørte jeg ikke noe mer. Pleier man ikke å bli informert prosessen? På min forrige arbeidsplass ble alle medlemmer gitt mulighet til å argumenteres for egen lønnsøkning, men det er kanskje ikke sånn overalt? Hvem spør jeg? Ser at jeg har gått opp 0.5% i lønn, er det innafor normalen? Jeg er så grønn på dette, og blir forvirret av at det varierer sånn. Mitt forbund har ikke egen tillitsvalgt på min arbeidsplass. Anonymkode: 898fb...1bd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Potten var veldig liten i år. På min arbeidsplass ble det enighet om et generelt tillegg, fordi potten var for liten til å forsvare individuelle forhandlinger. Ettersom du har fått 0.5 % høres det ut som dere hadde samme resultat. Vet ikke hvordan det forholder seg med info når man ikke har egen tillitsvalgt. Anonymkode: e12e6...d4a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Det var sånn i fjor, fikk bare en ørliten økning og ingen reelle forhandlinger. Anonymkode: 4d20e...b5f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Som akademiker må du vel klare å sette deg litt inn i dette selv?😉 Begynne med nettsiden til fagforeningen din feks. # Kunnskap er makt. Anonymkode: 1598e...808
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Ta kontakt med fagforeningen? Jeg er medlem av en underforening av LO og omfattes av hovedtariffavtalen i Staten. Vi fikk 0,54% på mitt lønnstrinn. Anonymkode: 8060c...d90
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta kontakt med fagforeningen? Jeg er medlem av en underforening av LO og omfattes av hovedtariffavtalen i Staten. Vi fikk 0,54% på mitt lønnstrinn. Anonymkode: 8060c...d90 Sentrale tillegg på oss, altså. Ingenting til lokal fordeling. Anonymkode: 8060c...d90
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Potten var veldig liten i år. På min arbeidsplass ble det enighet om et generelt tillegg, fordi potten var for liten til å forsvare individuelle forhandlinger. Ettersom du har fått 0.5 % høres det ut som dere hadde samme resultat. Vet ikke hvordan det forholder seg med info når man ikke har egen tillitsvalgt. Anonymkode: e12e6...d4a Sånn gjorde vi det også. Potten var bare på 0,42% eller noe - hverken arbeidsgiver eller fagforeningene var innstilt på å bruke mye tid og energi på å fordele så lite penger. Hvis ditt forbund ikke har egen tillitsvalgt, kan du sørge for at dere nå får det (bli tillitsvalgt selv). Ellers kan du kontakte hovedtillitsvalgte for Akademikerne på din arbeidsplass. Det er nok de som har forhandlet for dere, men dette skal være avklart med fagforeningen. Det høres ut som om informasjonsflyten er for dårlig, og det er nok større fare for det hvis fagforeningen ikke har en egen tillitsvalgt. Anonymkode: 6e87b...d09
mmd Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 Akademikerne i staten forhandler hele potten lokalt ved virksomhetene. Ergo er det ingen som kan fortelle deg hva resultatet hos akkurat dere ble. Potten var imidlertid svært liten, det er nok ganske vanlig med generelle tillegg. Det er jo dårlig av fagforeningen å ikke informere om resultatet, men arbeidsgiver har også et ansvar. Ta kontakt med enten lokal tillitsvalgt eller med lønningskontoret så fåe du svar.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Takk for svar dere, da vet jeg at det gir mening å høre med hovedtillitsvalgt og arbeidsgiver om dette. Jeg hørte ikke ett ord i 2019 heller, men da var jeg i permisjon. Var litt redd for å fremstå som idiot hvis jeg spør de på jobb, så greit å sjekke med KG først. 🙈 Anonymkode: 898fb...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå