AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Føler det alltid er et eller annet hos en kjæreste jeg henger meg opp i. F.eks svetter for mye, dårlig ånde, for liten pikk, for mye hår, for lite hår, knuller kjedelig, for stort mellomrom mellom tennene, nyser for høyt osv.... Kan man egentlig noen gang bli 100% fornøyd? Hvordan fikse oppi tankegangen i så fall? Har vært i altfor mange forhold og har lyst å lære å sette pris på det jeg har. Anonymkode: 2d817...2fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Jeg er 100% fornøyd med mannen min gjennom 15 år! ❤️ Kanskje fordi jeg ser ham som et helt menneske. Anonymkode: 0fa68...a72 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Vanskelig å si... Er man "kresen" kan det fort bli umulig å finne den perfekte. På den annen side, tror jeg følelsen av at min kjære aldri blir fornøyd med meg er mye av grunnen til at forholdet vårt er dårlig for tiden... Anonymkode: 5e5c1...56e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 100% fornøyd med mannen min gjennom 15 år! ❤️ Kanskje fordi jeg ser ham som et helt menneske. Anonymkode: 0fa68...a72 Ok, så bra! Hvordan gjør du det? Hva forteller du deg selv? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vanskelig å si... Er man "kresen" kan det fort bli umulig å finne den perfekte. På den annen side, tror jeg følelsen av at min kjære aldri blir fornøyd med meg er mye av grunnen til at forholdet vårt er dårlig for tiden... Anonymkode: 5e5c1...56e Er egentlig ikke kresen i den forstand, men føler jeg finner ting jeg er mindre fornøyd med. Huff da, har du snakket med han om det? TS Anonymkode: 2d817...2fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er egentlig ikke kresen i den forstand, men føler jeg finner ting jeg er mindre fornøyd med. Huff da, har du snakket med han om det? TS Anonymkode: 2d817...2fb Snakker du med dine kjærester om det da? Anonymkode: 1fd97...d03 1
Khloe P.T Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Jeg har ikke noe godt svar til deg, men selv merker jeg at jeg aksepterer "feilene" med min kjære bedre etter som årene går. Ting jeg tidligere hang meg opp i er nå bare en del av han som jeg er så gla i. Han er jo bare et menneske som alle andre, men han er min kjære som heldigvis har valgt å leve sammen med meg. Ganske stort bare det. 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakker du med dine kjærester om det da? Anonymkode: 1fd97...d03 Ikke hvis det er noe utenfor deres kontroll, f.eks høyde. Men hvis det er ting som å huske å ta ut søpla eller ta ned do-setet, så ja. TS Anonymkode: 2d817...2fb
Hr. Aktiv Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 Det er gjort undersøkelser på dette og en del damer er alltid på jakt etter noe bedre. 2
Cuntzilla Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 Jeg tror ikke du kan finne en som er 100% perfekt, det finnes ikke. Han vil alltids nyse for høyt eller noe. Det kommer jo an på hva man føler for han også, når man er kjempeforelsket så overser man det meste, er du superirritert på et menneske så blir du gal bare av måten de ser på deg på eller puster på. At han er dårlig i senga synes jeg er en megastor dealbreaker da, skjønner du er mindre fornøyd med det.. Vanskelig å bli forelsket om han "feiler" på noe viktig. Men ellers tenker jeg at om du møter en det klaffer med på de viktige måtene sånn at han er så og si perfekt for deg, så vil du kanskje synes det mellomrommet mellom tennene er søtt. Bagateller er jo mest dealbreakere når man ikke er spesielt interessert i personen uansett tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Nei det blir man ikke. Sorry, men jeg tror ikke noe på de som sier de er 100% fornøyde. Altså, jeg sier det jo selv og det er sånn man sier. Det er karameller å svelge i et ekteskap/samboerskap. Nå er folk selvfølgelig veldig forskjellige og noen er mer kresne/pirkete enn andre. Jeg er dessverre skrudd sammen sånn. Men er jeg selv perfekt? Langt ifra! Hvorfor skal jeg kreve den perfekte mann når jeg slettes ikke er en perfekt kvinne? For meg var det alderen som slo inn. Å date i 20-årene er noe ganske annet enn å date i 30-årene. I 20-årene var det mer fokus på utseendet, mens i 30-åra så jeg etter stabile (både økonomisk og psykisk) menn. Jeg giftet meg etter 2 års samboerskap med en mann som jeg passer bra med. Han er ikke så mandig, liten og tynn, ikke handy men han er stabil, snill og omtenksom. En kar som jeg kan se for meg at jeg vil være med resten av livet. En god pappa og en som stiller opp. Anonymkode: d8a45...7f0 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Vi er jo alle mennesker med feil, så du vil ikke finne en du er 100% fornøyd med. Men så er det noe med å akseptere et menneske på tross av sine feil og irriterende vaner, som vi alle har. Mannen min har flere irriterende (u)vaner og nyser blant annet høyt og på en irriterende måte. Men det må jeg akseptere og ikke irritere meg over. Jeg elsker han selv om han mye rart for seg. Jeg har jo noen ting han også irriterer seg over hos meg som han må akseptere. Regner med at du ikke er feilfri eller uten småirriterende ting? Når det kun er småting eller ting man kan leve med så må du se på de positive tingene og ikke fokusere på det som irriterer deg. Anonymkode: deb09...3a0 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er egentlig ikke kresen i den forstand, men føler jeg finner ting jeg er mindre fornøyd med. Huff da, har du snakket med han om det? TS Anonymkode: 2d817...2fb Ja, satte kresen i anførselstegn fordi det å ville ha en partner man ikke irriterer seg over er ikke nødvendigvis å være kresen. Men det er ikke lett å si hva som setter grensa for hva man irriterer seg over, og hva man aksepterer. Noe kan man sikkert "bestemme seg for", men det tror jeg ikke gjelder alt. Noen har nok naturlig anlegg for å akseptere ting, mens andre har naturlig anlegg for å irritere seg over detaljer. Jeg har snakket med henne om det flere ganger. Jeg tror kanskje hun er en sånn med anlegg for å ikke kunne la noe ligge... Anonymkode: 5e5c1...56e 1
Jdz Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (14 minutter siden): Det er gjort undersøkelser på dette og en del damer er alltid på jakt etter noe bedre. Stemmer godt med min erfaring. Det er ikke det at det ikke alltid er småting med partner, men menn er mye flinkere til å ikke hause opp ting som ikke betyr noe, mens damer i mye større grad "leter" etter feil med partneren sin. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 Vel det vil alltid være noe du ikke liker ved en kjæreste, fordi ingen er perfekte. Anonymkode: c2213...78a
Trolltunge Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 Ja. Det betyr ikke at man får en partner som er 100 % perfekt, men at de bra tingene veier opp for de sidene som ikke er perfekt. Jeg er ikke perfekt jeg heller, og det er nok ikke du heller. Det perfekte mennesket finnes ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Ingen er perfekt. Kanskje bygge deg en robot? Anonymkode: a180d...901 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 Åh, min kan beskrives med flere av tingene du ramser opp, og jeg kjenner jeg er så glad for at han ikke er sammen med noen med så overfladiske holdninger! Han og vi har virkelig vært der for hverandre gjennom tykt og tynt, sykdom og det som er av omstendigheter, så standhaftig og trofast man bare kan være. Han er så fantastisk og gjennomført bra, der han kan sitte med mellomrommet mellom fortenna mens han nyser høyt med litt lite hår igjen på hodet, litt mye hår på en ellers ofte svett kropp osv. Kan ikke se noe galt i at han er mann og menneske. Anonymkode: 424dc...424 5
Gjest nejve Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 (endret) Jeg elsker kjæresten min med alle hans uvaner og "skavanker". Han kan lukte svette, han slipper ekle fiser, han er veldig glemsk og kan til tider være litt selvsentrert. Samtidig får han meg til å føle meg trygg og elsket, han får meg til å le hver dag vi har det alltid morsomt sammen. Han er min beste venn, i tillegg til at han er dritdeilig. Summen av dette gjør at de små "feilene" betyr null og niks. Jeg har også mine dårlige sider og vaner, og jeg kunne aldri vært sammen med noen som ikke elsket meg for hele meg. Hvis du henger deg opp i slike ting, kan det kanskje tyde på at du ikke har vært med en mann som du er skikkelig tiltrukket av fysisk og mentalt. Jeg har tidligere vært i forhold hvor følelsene av ulike årsaker har dabbet av, og da blir de små "feilene" med én gang veldig fremtredende. Endret 21. januar 2021 av nejve
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 Da bør jeg kanskje gi slipp på han høres det ut som? TS Anonymkode: 2d817...2fb 2
Kokeshi Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 Ingen er perfekte. Ikke du heller. Man kan bli for kravstor, og da kan det jo kanskje være greit å rette blikket litt innover og se litt på seg selv også.🙂 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå