AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #81 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 11.24): Dette blir litt som tråden der en som ikke har mer lønn igjen på slutten av måneden, spør hvordan andre som sliter med det samme gjør det. I stedet for å forstå hvordan folk flest får en lønn (eller stipend) til å vare gjennom måneden. Om man vil få til vektnedgang og varig livsstilsendring er det vel mer relevant forstå hva en normal helg/uke er for de som aldri har trengt å slanke seg, og er fornøyd med egen vekt? Anonymkode: 8392f...cca Det er forskjell på å gå ned i vekt og å bli der. Det du foreslår er som å spørre en ikke-røyker om hjelp til åslutte. Anonymkode: 8da47...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #82 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er forskjell på å gå ned i vekt og å bli der. Det du foreslår er som å spørre en ikke-røyker om hjelp til åslutte. Anonymkode: 8da47...86d Hva gjør du når slankekuren er over? Anonymkode: 8392f...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #83 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 11.24): Dette blir litt som tråden der en som ikke har mer lønn igjen på slutten av måneden, spør hvordan andre som sliter med det samme gjør det. I stedet for å forstå hvordan folk flest får en lønn (eller stipend) til å vare gjennom måneden. Om man vil få til vektnedgang og varig livsstilsendring er det vel mer relevant forstå hva en normal helg/uke er for de som aldri har trengt å slanke seg, og er fornøyd med egen vekt? Anonymkode: 8392f...cca egentlig ikke. Anonymkode: a079c...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 3. februar 2021 #84 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg har spist lørdagsgodt i livsstilsendring en til nå men har funnet ut at jeg da har veldig sukkersug på søndag, som gjør at jeg ofte sprekker og spiser masse uplanlagt godis på søndag. Tenker nå å prøve å lage litt sukkerfritt godis(bruke sukrin etc) på lørdag selv og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #85 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg tar en veldig liten skål (og har i det jeg liker best .. min svakhet er potetgull , så har jeg det i skåla . Tar to små glass med cola og så nyter jeg øyeblikket når jeg spiser det . Og søndag tar jeg to biter av mørk sjokolade . Jeg teller ikke kalorier men reduserer på mengde mat og trimmer mer . På fire uker har jeg gått ned 3 kg , neste mål er ned 2 kilo Anonymkode: a3bd7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #86 Del Skrevet 3. februar 2021 Smågodt innholder i snitt 40 kalorier pr. bit. Anonymkode: 10d28...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #87 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva gjør du når slankekuren er over? Anonymkode: 8392f...cca Spiser det samme som nå i litt større mengder og sjekker vekten regelmessig. Jeg la på meg etter en ulykke og var slank før det. Med normalt aktivitetsnivå igjen er det null problem å holde vekten. Det er ikke slik at alle med noen kilo for mye har null peiling. Og dette er heller ikke tema for diskusjonen. Anonymkode: 8da47...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #88 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Smågodt innholder i snitt 40 kalorier pr. bit. Anonymkode: 10d28...8be Ja? Man jo spise noen få biter da. Lørdagsgodt trenger jo heller ikke være smågodt. Jeg har 300-500 "frikalorier" hvee uke, går ned ca 1 kg per uke for det. Teoretisk kan jeg spise 100 g smågodt i uken. Anonymkode: 8da47...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #89 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg spiser godis. Også spist type bolle midt i uka. Det wr summen av inntaket som er avgjørende. Anonymkode: f53a2...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 3. februar 2021 #90 Del Skrevet 3. februar 2021 Kepaløk skrev (På 27.1.2021 den 18.04): Nei, jeg spiser ikke lørdagsgodt nå som jeg holder på med en livsstilsendring. Har gjort det ved tidligere slanking, men må nå prøve noe nytt. For meg handler det om å lære seg at kos IKKE er lik mat. For andre er det annerledes, og det finnes ikke noe fasitsvar. Finn den metoden som fungerer for deg. Jeg skulle ønske jeg klarte å unne meg litt godteri og holde meg til små mengder, men det klarer ikke jeg. Det er min utfordring. Derfor er løsningen å ikke spise lørdagsgodt, og tenke at det å sitte i sofaen å se på Netflix er selve kosen i seg selv. Ikke maten eller godteri. Det er viktig ja jeg har aldri forbundet kos med mat, så for meg er en film i seg selv og kanskje litt stearinlys kos i seg selv. Det er noe jeg tror mange sliter med, at maten er kosen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #91 Del Skrevet 3. februar 2021 Navani skrev (15 minutter siden): Det er viktig ja jeg har aldri forbundet kos med mat, så for meg er en film i seg selv og kanskje litt stearinlys kos i seg selv. Det er noe jeg tror mange sliter med, at maten er kosen. Jeg syns dette høres veldig rart ut. For meg er det viktig å kose meg med mat, og å lage ekstra god mat er en del av det å gjøre forskjell på "ork og helg". Jeg tenker at de som ikke forbinder mat med kos kanskje ikke er så glad i mat i utgangspunktet? Anonymkode: 6ffcb...c54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 3. februar 2021 #92 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) Jeg har aldri tenkt på det som å "slanke seg" for min del - jeg har en idealvekt som jeg prøver å holde. Når jeg sklir for langt bort fra denne strammer jeg litt inn for å komme tilbake. Det kan være så mye som 5 kg, men til vanlig mindre. Når jeg gjør dette kutter jeg snop helt. Dvs at jeg kutter brus, smågodt, kake, sjokolade, kjeks med sjokolade, chips osv. Dette er mye lettere for meg å holde om jeg har en streng policy på at jeg ikke skal ha noe. merker og at søtsuget forsvinner litt etter en stund som også gjør det enklere å holde. (Jeg tar gjerne en øl, et glass vin eller en pannekake/vaffel - jeg har trukket grensen derimellom) Dersom jeg bare skal spise "litt" snop hver uke og noen setter en skål med snop foran meg ryker jeg fort, derfor er det lettere med ingenting. Etter jul kom jeg litt høyt opp, så jeg er på 3. uken nå uten. Det tar den tiden det tar. Endret 3. februar 2021 av ekkoet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #93 Del Skrevet 3. februar 2021 Om du spiser lørdagsgodt til vanlig, kan du spise litt godteri. Men lær deg å begrens deg. Det er det som er viktig, om slankingen skal bli varig. Det er alt for mange som kutter ut det ene og andre når de slanker seg, men når de har gått ned x antall kilo, så begynner de å unne seg det de har unngått igjen. Problemet er at de ikke har lært å begrense spisingen til å tilpasse vektnedgangen, slik at man spretter opp i vekt igjen. Anonymkode: 68324...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 3. februar 2021 #94 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns dette høres veldig rart ut. For meg er det viktig å kose meg med mat, og å lage ekstra god mat er en del av det å gjøre forskjell på "ork og helg". Jeg tenker at de som ikke forbinder mat med kos kanskje ikke er så glad i mat i utgangspunktet? Anonymkode: 6ffcb...c54 Jeg er veldig glad i mat jeg Jeg lager gjerne noe ekstra godt til helga, men forskjellen jeg ser når jeg leser her på forumet er at for noen må mat og spesielt godteri være til stede for å kunne kose seg. For meg så er mat og godteri kanskje en bonus og markerer at det er helg, men det er ikke nødvendig for at det er en koselig helgedag eller at jeg har det ekstra hyggelig Litt vanskelig å forklare, men selv om mat kan være kos, så ER ikke mat kos i seg selv for meg. Det er litt som en god vin som kan løfte et måltid, slik kan god mat løfte en koselig kveld for meg, men måltidet i seg selv er ikke kosen. Min mor setter frem godteri og sier "nå skal vi kose oss". Jeg tenner stearinlys og tepper, og setter på en god film og sier "nå skal vi kose oss". For mamma er godteri kosen, for meg er filmen kosen. Endret 3. februar 2021 av Navani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 3. februar 2021 #95 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns dette høres veldig rart ut. For meg er det viktig å kose meg med mat, og å lage ekstra god mat er en del av det å gjøre forskjell på "ork og helg". Jeg tenker at de som ikke forbinder mat med kos kanskje ikke er så glad i mat i utgangspunktet? Anonymkode: 6ffcb...c54 Navani skrev (30 minutter siden): Jeg er veldig glad i mat jeg Jeg lager gjerne noe ekstra godt til helga, men forskjellen jeg ser når jeg leser her på forumet er at for noen må mat og spesielt godteri være til stede for å kunne kose seg. For meg så er mat og godteri kanskje en bonus og markerer at det er helg, men det er ikke nødvendig for at det er en koselig helgedag eller at jeg har det ekstra hyggelig Litt vanskelig å forklare, men selv om mat kan være kos, så ER ikke mat kos i seg selv for meg. Det er litt som en god vin som kan løfte et måltid, slik kan god mat løfte en koselig kveld for meg, men måltidet i seg selv er ikke kosen. Min mor setter frem godteri og sier "nå skal vi kose oss". Jeg tenner stearinlys og tepper, og setter på en god film og sier "nå skal vi kose oss". For mamma er godteri kosen, for meg er filmen kosen. For min del har det hele livet vært at kos = mat. Det betyr ikke at mat ikke er kos. For jeg er glad i nesten all type mat, og koser meg med den maten i de mengder jeg skal spise. Men noen, som meg, må lære seg at kos ikke nødvendigvis er mat som beskrevet riktig for min del av @Navani 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå