AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #61 Del Skrevet 23. januar 2021 Vi har litt ekstra god mat, drikke og snacks på lørdag ja. Vi lever sunne liv, og det er sunt å kose seg innimellom. Anonymkode: ce66e...26e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #62 Del Skrevet 23. januar 2021 Nei, spiser ikke lørdagsgodt når jeg slanker meg. For meg er det lettere å kutte sukker 100 %. Anonymkode: 3c7f2...dc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #63 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, spiser ikke lørdagsgodt når jeg slanker meg. For meg er det lettere å kutte sukker 100 %. Anonymkode: 3c7f2...dc2 Hva gjør du når du ikke slanker deg? Anonymkode: 8392f...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 23. januar 2021 #64 Del Skrevet 23. januar 2021 Selvfølgelig. Trenger litt sjokolade. Men har kuttet ned på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #65 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva gjør du når du ikke slanker deg? Anonymkode: 8392f...cca Da spiser jeg kanskje et par biter mørk sjokolade, en skål is eller et glass vin om jeg føler for det. Men aldri mye eller ofte. Slankingen handler kun om et par tre kilo de gangene det er snakk om. Lar det aldri skli ut mer enn det. Anonymkode: 3c7f2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #66 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 16.48): Det er feil fokus når man slanker seg og tenker mest på hva slags godt/usunt man skal spise da og da. Ta heller å fokusér på å ikke gjøre det akkurat nå! Så kan du heller kose deg mer når du har nådd målene dine. Anonymkode: 16bc0...865 Da legger man fort på seg igjen! Gjerne ekstra mye også. Derfor er det lurt å ikke kutte ut alt du liker, men heller kutte i mengde. Anonymkode: 9076b...7a2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #67 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 17.13): Hvis du vil lykkes med vektnedagang, og en varig normalvekt, er det to begreper du må lære deg at ikke har noe for seg i lengden - det er slanking, og lørdagsgodt. Et normalt kosthold innebærer at man kan ta en bit sjokolade eller et kakestykke, eller et pizzastykke, her og da. Uten å automatisk ha en kobling mellom lørdag/TV/kos = snop. Et normalt kosthold innebærer at man spiser en passe mengde med sunn mat, hver dag, resten av livet. Anonymkode: 8392f...cca Pluss lørdagsgodteri 😉 Anonymkode: 9076b...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #68 Del Skrevet 23. januar 2021 Jeg slanker meg ikke. Men lørdager trener jeg som oftest, og jeg kan fint spise sunn frokost, lunsj og middag og fortsatt få plass til en lite pose potetgull og en sjokoladebar uten å gå i et kalorioverskudd. Handler bare om prioriteringer. Anonymkode: e45db...ff1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #69 Del Skrevet 23. januar 2021 Jeg gjør det, såfremt det er rom for det i kaloribudsjettet. I dag ble det 10g popcorn og 25g bamsemums:) Anonymkode: ae945...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #70 Del Skrevet 23. januar 2021 Nei. Jeg er voksen. Og jeg er oppvokst med at lørdagsgodt er for barn. Så jeg har ikke spist lørdagsgodt siden jeg var barn, og lever greit med det. Anonymkode: 1bafb...82b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F0RUM Skrevet 23. januar 2021 #71 Del Skrevet 23. januar 2021 Spiser ikke lørdagsgodt, nei. Spiser likt som resten av uken, da jeg rett og slett foretrekker det. Har lett for å gli ut hos meg når jeg først spiser snop, da jeg gjerne spiser restene dagen etterpå. Får også mer søtsug av det.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #72 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 13.57): Nei, har ikke juletre 😅 Alle dager skiller seg ut i matveien, samtidig som mønsteret gjentar seg fra uke til uke, derfor kan jeg ikke si at noen av dem er spesielle. Søndagen er gjerne biff eller lammestek, mens mandagen er suppe eller gryterett. Lørdagen ofte pizza. Så har jeg fisk minst en middag per uke. Jeg unner meg ingenting. Jeg avskyr rett og slett hele begrepet så vel som konseptet. Jeg bruker ikke mat som belønning, og jeg innhenter ikke tillatelse til å spise, jeg avgjør selv hva, når og hvor mye. Drikker ikke brus lenger; har fylt femti. Anonymkode: 80601...f0d Høres ut som rene gledessprederen du, gitt. Anonymkode: 31848...a67 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 27. januar 2021 #73 Del Skrevet 27. januar 2021 Nei, jeg spiser ikke lørdagsgodt nå som jeg holder på med en livsstilsendring. Har gjort det ved tidligere slanking, men må nå prøve noe nytt. For meg handler det om å lære seg at kos IKKE er lik mat. For andre er det annerledes, og det finnes ikke noe fasitsvar. Finn den metoden som fungerer for deg. Jeg skulle ønske jeg klarte å unne meg litt godteri og holde meg til små mengder, men det klarer ikke jeg. Det er min utfordring. Derfor er løsningen å ikke spise lørdagsgodt, og tenke at det å sitte i sofaen å se på Netflix er selve kosen i seg selv. Ikke maten eller godteri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #74 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har kuttet sukker fullstendig (eller i den grad det er mulig å eliminere det fullstendig fra kosten). Det er ikke sånn at jeg aldri kommer til å spise smågodt igjen, eller en kanelbolle, sjokolade, potetgull osv, men jeg har funnet andre varianter av "kos" som jeg ofte har i hverdagen. Nå spiser jeg lavkarbo, og derfor er også "dessertene" deretter. Dessert 1: Sukkerfri gelé (10 kalorier per pose, 2 porsjoner) med sukkerfri vaniljesaus. Totalt ca 80 kalorier for en digg porsjon dessert. Dessert 2: Pisket krem med en liten dæsj sukrin+, og noen jordbær. Dessert 3: Lavkarbovafler med pisket krem og jordbær De to siste er noe jeg ofte spiser i stedetfor smågodt og potetgull i helgene, men gelé kan jeg spise nesten hver dag Jeg har gått ned 3 kg i Januar og fortsatt spist alt dette etter middag, men holder det mest til helgene. Det skal sies at jeg er i periodisk faste hvor jeg spiser første måltid i 12 tiden og siste måltid i 20 tiden. Anonymkode: 26bae...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #75 Del Skrevet 30. januar 2021 Pleier å spise en appelsin eller en halv mango eller en liten boks med ananas. Syns det er godt med en kopp te med honning, som jeg ellers har suketter i. Noen oliven er også god snacks. Anonymkode: 19e16...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #76 Del Skrevet 30. januar 2021 Jeg slanker meg og spiser lørdagsgodt annenhver lørdag. Jeg er svært glad i snop og synes det å ha noe å se frem til hjelper meg med slankemotivasjonen. Anonymkode: 3bcb2...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #77 Del Skrevet 31. januar 2021 Dette blir litt som tråden der en som ikke har mer lønn igjen på slutten av måneden, spør hvordan andre som sliter med det samme gjør det. I stedet for å forstå hvordan folk flest får en lønn (eller stipend) til å vare gjennom måneden. Om man vil få til vektnedgang og varig livsstilsendring er det vel mer relevant forstå hva en normal helg/uke er for de som aldri har trengt å slanke seg, og er fornøyd med egen vekt? Anonymkode: 8392f...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #78 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 13.57): Alle dager skiller seg ut i matveien, samtidig som mønsteret gjentar seg fra uke til uke, derfor kan jeg ikke si at noen av dem er spesielle. Søndagen er gjerne biff eller lammestek, mens mandagen er suppe eller gryterett. Lørdagen ofte pizza. Så har jeg fisk minst en middag per uke. Jeg unner meg ingenting. Jeg avskyr rett og slett hele begrepet så vel som konseptet. Jeg bruker ikke mat som belønning, og jeg innhenter ikke tillatelse til å spise, jeg avgjør selv hva, når og hvor mye. Drikker ikke brus lenger; har fylt femti. Anonymkode: 80601...f0d Dette minner veldig om vår livsstil. Samt at jeg også blir småkvalm av hele begrepet "unne seg". Vi planlegger og kjøper god mat, som vi gleder oss over. Og balanserer uka fint mellom supper, vegansk mat, fisk, og kjøtt. Fredag liker vi sen TV-mat. Det kan gjerne være take away sushi, eller hjemmelaget pizza, eller ostefat. Som vi spiser oss passe mett på, ingen fråtsing, eller påfyll av sukker etterpå. Lørdag spiser vi gjerne stek, eller biff, med godt tilbehør, og rødvin. Vi blir enten sittende å prate, spiller et spill, eller ser en film, innimellom med et glass vin om det er litt igjen i flaska. Resten av uka lager vi mye vegetarmat, og fisk, som også er mat jeg koser meg med. Lager kun mat vi liker, og koser oss med. Fredagen er altså eneste dagen vi putter noe i munnen mens vi ser på TV, men da er det snakk om middag. Brus har jeg ikke drukket på årevis, med mindre jeg blir bilsyk (cola). Godteri er noe jeg kan ta en bit av om jeg får det servert, men som gir meg lite. Anonymkode: 8392f...cca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #79 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 17.13): Hvis du vil lykkes med vektnedgang, og en varig normalvekt, er det to begreper du må lære deg at ikke har noe for seg i lengden - det er slanking, og lørdagsgodt. Et normalt kosthold innebærer at man kan ta en bit sjokolade eller et kakestykke, eller et pizzastykke, her og da. Uten å automatisk ha en kobling mellom lørdag/TV/kos = snop. Et normalt kosthold innebærer at man spiser en passe mengde med sunn mat, hver dag, resten av livet. Anonymkode: 8392f...cca 👏👏 👏 Dette er så riktig, og så viktig å forstå 😊 En slankekur får deg nok ned i vekt, men når kuren er ferdig og du kan "unne deg" alt du avsto fra under kuren, så kommer kiloene fort på igjen (og kanskje noen til..). Det er en grunn til at man blir overvektig, og derfor må det en varig kostholdsendring til hvis man ikke har lyst til å være en evig jojo-slanker.... Anonymkode: 5c9e9...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #80 Del Skrevet 2. februar 2021 Nei, min erfaring er at det forkludrer vektnedgangen veldig. Holder jeg samme kalori inntak hele uken går jeg mye fortere ned i vekt. Anonymkode: df89c...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå