Gå til innhold

Dere som slanker dere, spiser dere lørdags godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned 25 kg. 

Jeg lurer på om dere andre som slanker dere tillater lørdags godt? 

Å hva velger dere å spise da? 

Å ca hvor mange kcal er det i lørdsgsgodtet? 🤪😊

Anonymkode: 5910e...d59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, velger heller å bruke kalorien i litt usunn mat eller vin/alkohol. Prøver å gå i null i helgen, allså 500 kalori meir enn de andre dagene. Telle kalorier hele uka. 

Anonymkode: eae6e...3e9

• Liker 6
Skrevet

Nei, men gjorde det ikke før heller. Lager imidlertid ekstra god mat og drikker litt alkoholfritt øl. 

Anonymkode: 8da47...86d

Skrevet

Nei. Kjøper heller inn frukt jeg liker til helgen

Anonymkode: 23c0a...8bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har inntrykk av at folk som slanker seg, jevnt over spiser lørdagsgodt.

Jeg mener lørdagsgodt er for barn.

Anonymkode: 80601...f0d

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør! Ikke mengder, men feks en liten pose smågodt eller yndlingssjokoladen, nybakt gjærbakst eller noe annet godt blir det som regel også. Pluss god mat og en eller to enheter med alkohol blir det gjerne også. I ukedagene prøver jeg holde sunne vanner med helt vanlig mat. Går jevnt og trutt ned. Jeg har ikke trua på å nekte meg selv noe, men heller være litt bevist på mengde og om det er noe jeg spiser fordi jeg har lyst på det eller om det er følelsene som rår (feks stress, nedfor). Spiser også sakte og stopper når jeg er mett fremfor å spise opp alt på tallerken. 

Anonymkode: aa35d...89c

• Liker 8
Skrevet

Ja, jeg koser meg fortsatt med øl, chips og sjokolade. Men i veldig kontrollerte mengder, jeg har beregnet hvor mye kalorier jeg kan spise av det i helgene og fortsatt gå ned. Har gått ned 8,5 kg så langt.

Anonymkode: 372eb...f4b

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør! Ikke mengder, men feks en liten pose smågodt eller yndlingssjokoladen, nybakt gjærbakst eller noe annet godt blir det som regel også. Pluss god mat og en eller to enheter med alkohol blir det gjerne også. I ukedagene prøver jeg holde sunne vanner med helt vanlig mat. Går jevnt og trutt ned. Jeg har ikke trua på å nekte meg selv noe, men heller være litt bevist på mengde og om det er noe jeg spiser fordi jeg har lyst på det eller om det er følelsene som rår (feks stress, nedfor). Spiser også sakte og stopper når jeg er mett fremfor å spise opp alt på tallerken. 

Anonymkode: aa35d...89c

• Liker 5
Skrevet

Jeg slanker meg ikke nå, men har gjort det flere ganger før. Lørdager spiser jeg ALT jeg har lyst på. Jeg teller ikke ikke kalorier eller noe annet. Unntak er om jeg går på lavkarbo, da må jeg passe på at jeg spiser noe som gjør at jeg holder meg i ketose. Men også der er det mange gode ting å spise.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skal ned 25 kg. 

Jeg lurer på om dere andre som slanker dere tillater lørdags godt? 

Å hva velger dere å spise da? 

Å ca hvor mange kcal er det i lørdsgsgodtet? 🤪😊

Anonymkode: 5910e...d59

Nei.

Jeg spiser mindre enn før, og da må jeg være nøye på at den maten jeg spiser har bra med vitaminer og gode næringsstoffer. Jeg spiser mindre brød, sjelden potet (koker f.eks broccoli i stedet for poteter), aldri pasta. Det ble en del godterier i jula, så nå har det gått en måned uten vektnedgang (heller ikke opp fordi jeg har vært forsiktig).

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, men gjorde det ikke før heller. Lager imidlertid ekstra god mat og drikker litt alkoholfritt øl. 

Anonymkode: 8da47...86d

Jeg er forsiktig med øl også. Alkoholfritt er mer diett enn juleøl, men det inneholder uansett raske karbohydrater, som jeg forsøker å unngå. Men jeg lager gjerne luksusmat i små porsjoner.

Endret av I Grosny
Skrevet

Ja, jeg kan spise godteri hver dag om jeg så har lyst på det. For meg er det viktig at det ikke bare er snakk om slanking med en livsendring. Og den livsendringen har jeg holdt på med siden 2014/15. Det er essensielt at det er mulig å opprettholde dette resten av livet.

Å nekte seg selv ting har jeg sluttet med. 

Og til tross for at jeg kan finne på å spise sjokolade hver eneste dag, har jeg gått ned over 85 kg (er vel nærmeste -90 kg nå da men). For meg handler det om mengder, og ikke type mat som sådan. Det begrenser seg naturlig nok selv, siden mat gjør meg mer mett enn en liten sjokolade med samme kaloriinnhold (ergo spiser jeg heller mat enn godteri).

• Liker 8
Skrevet

Slanker meg bare på formiddagen så det går bra 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har rett og slett funnet ut av at jeg må ha minilørdag hver dag for at jeg ikke skal sprekke. Den sjokoladebaren med minst kcal ligger på ca 150, og en slikkepinne f. Eks ligger på 40-50 kcal. Evt. disse isboksene med 300 kcal er smarte. Jeg klarer ikke å IKKE fullføre noe jeg har åpnet, så da er det greit at hele innholdet er relativt kalorifattig. 

Så noe søtt må jeg ha daglig, men begrenser kaloriinntaket. Men jeg kunne gjerne spist godteri hele dagen, "god mat" er sjeldent noe jeg har lyst på. 

Anonymkode: b81af...a28

Skrevet

Ja 200 gr sjokolade.  Det er ei hel plate 😆 Har klart å gå ned 8 kilo til tross for dette.  Er vel gjerne fordi jeg er påpasselig de andre dagene 

Anonymkode: a4b71...876

Skrevet

Nå skjønner jeg jo hvorfor folk sliter med å slanke seg. 

For meg er lørdagsgodter noe som er for barn. Jeg har aldri slanket meg og aldri hatt noe behov for det, men spiser da heller ikke godteri så ofte som tydeligvis er tilfelle for de som "slanker seg".

Anonymkode: 3f9c7...bcd

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå skjønner jeg jo hvorfor folk sliter med å slanke seg. 

Anonymkode: 3f9c7...bcd

Jeg forstår ikke hvorfor du skjønner hvorfor folk sliter med å slanke seg når så mange i tråden forteller at de koser seg med "lørdagsgodt" og fortsatt klarer å gå ned i vekt. Tråden viser jo det motsatte av det du sier.

Anonymkode: 372eb...f4b

• Liker 16
Skrevet

Har du fylt 4 år? Lørdagsgodt for en voksen person som er på slankekur... Sier seg selv

Anonymkode: 3c48a...d46

• Liker 4
Skrevet

Dere som mener lørdagsgodt er for barn, hva gjør dere på lørdagskvelden som gjør at lørdag blir mer kos/spesiell enn andre kvelder?

Anonymkode: 44b8a...fa3

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere som mener lørdagsgodt er for barn, hva gjør dere på lørdagskvelden som gjør at lørdag blir mer kos/spesiell enn andre kvelder?

Anonymkode: 44b8a...fa3

Jeg ser på kalenderen, og så ser jeg på en film 🤔

Alle måltidene mine, hver eneste dag, er noe jeg ser fram til, så jeg trenger ikke noe "spesielt" å spise for at det skal være "kos".

Anonymkode: 80601...f0d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...