AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg er snart i uke 27. Gått hos lege og jordmor pga ekstra oppfølging på at jeg er rhesus-. Nå må jeg må glukose belastningstest og ny jordmor kontroll snart to dager på rad. Deretter kommer jo endel kontroller, samt kanskje ekstra kontroller pga andre ting. Måtte blant annet sjekke noe ekstra etter OUL, men alt var bra. Poenget er at de sjekker mye og krever at jeg som gravid kommer når det passer dem. Er i Oslo så du må ta den tiden du får. Føler sjefen min misliker at jeg tar kontroller i arbeidstiden. Men jeg kan ikke få det utenom. Han har også pga sykemeldinger på jobb unnlatt å få inn vikarer. Det innebærer at når jeg er borte er det ikke nok folk. Han nesten hinter om at pga mine kontroller går ikke arbeidsplassen rundt. Jeg trodde svangerskapskontroller var hellige? At de tar man og går på som man må, og barnet først på en måte . Han gjør det veldig vanskelig for meg. To ganger har jeg forsøkt å bytte time for å redde han, får bare beskjed om at ingenting er blitt ledig til andre tider dag etter dag. Og helsepersonell sier i Oslo er det litt sånn at man må ta det man får. Er dette grei oppførsel av sjefen? Anonymkode: 2fb4f...661
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er snart i uke 27. Gått hos lege og jordmor pga ekstra oppfølging på at jeg er rhesus-. Nå må jeg må glukose belastningstest og ny jordmor kontroll snart to dager på rad. Deretter kommer jo endel kontroller, samt kanskje ekstra kontroller pga andre ting. Måtte blant annet sjekke noe ekstra etter OUL, men alt var bra. Poenget er at de sjekker mye og krever at jeg som gravid kommer når det passer dem. Er i Oslo så du må ta den tiden du får. Føler sjefen min misliker at jeg tar kontroller i arbeidstiden. Men jeg kan ikke få det utenom. Han har også pga sykemeldinger på jobb unnlatt å få inn vikarer. Det innebærer at når jeg er borte er det ikke nok folk. Han nesten hinter om at pga mine kontroller går ikke arbeidsplassen rundt. Jeg trodde svangerskapskontroller var hellige? At de tar man og går på som man må, og barnet først på en måte . Han gjør det veldig vanskelig for meg. To ganger har jeg forsøkt å bytte time for å redde han, får bare beskjed om at ingenting er blitt ledig til andre tider dag etter dag. Og helsepersonell sier i Oslo er det litt sånn at man må ta det man får. Er dette grei oppførsel av sjefen? Anonymkode: 2fb4f...661 Hva kan man forvente av en mannlig sjef. Og han har sikkert ikke barn heller. Du må på disse kontrollene. Å få barn er faktisk ganske alvorlig å en enorm kroppslig påkjenning. Du ofrer tildels livet ditt for dette barnet og om du er i en risiko så er oppfølging nødvendig. Han får bare finne seg i det. Menn går ikke igjennom dette så lett for dem å åpne kjeften. Jeg syns heller ikke det var gøy å måtte ha fri fra jobben hele tiden, men hadde et risikosvangerskap og sjefen min forstod det veldig godt. Han kan ikke trakassere deg på den måten å gi deg skyld for at det går dårlig. Han får skaffe seg en vikar. Å du må fortSette å gå på disse kontrollene. Anonymkode: 4c2c2...54a
SoWhat? Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Du FØLER at han misliker, og han NESTEN hinter. Øh. Hva er det han reellt gjør galt egentlig? Av det du skriver, er det ingenting. Går dette mer på dine egne følelser? 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Han har ikke noe han skulle sagt. Så lenge kontrollene ikke kan legges uteom arb.tid (du må selvsagt prøve) så kan han drite og dra for du har forankret i arb.miljøloven rett på fri med lønn til svangerskapsoppfølging. Rhesus neg faller forøvrig inn under kategorien risikosvangerskap og krever ekstra oppfølging. Sånn er det. Anonymkode: 5eb04...fc5 1
Whistler Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ........... Føler sjefen min misliker at jeg tar kontroller i arbeidstiden. Men jeg kan ikke få det utenom. .......... Er dette grei oppførsel av sjefen? Anonymkode: 2fb4f...661 Følelsen er din egen opplevelse. Det er jo ikke sikkert at det er akkurat sånn det er. Skulle realiteten være det samme som du føler er det bare å gjøre all saksbehandling omkring dette skriftlig og med henvisning til regelverk og tariffavtaler. Du kan jo også be fagforeningsrepresentanten din bistå med referanser til regelverk. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva kan man forvente av en mannlig sjef. Og han har sikkert ikke barn heller. ........... Anonymkode: 4c2c2...54a Verden hadde vært et langt bedre sted uten menn. Særlig barnløse, tror du ikke? Det var en relativt kjapt trukket konklusjon basert på fordommer og manglende kunnskap om den aktuelle personen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Er også rh-, og kan da ikke huske det var så mye oppfølging. Lang tid tar det heller ikke, bortsett fra ul pga lengre til sykehuset enn til helsestasjonen. Uansett får du bare ignorere han. Du vet hva som er riktig. Anonymkode: b2df9...00f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Man får jo ikke ekstra oppfølging pga rh neg, annet enn immuniseringssprøyten en til to ganger i svangerskapet? Det tar jo ikke lang tid. Du kan jo be jordmor/lege om å få time tidlig eller sent på dagen, så slipper du å gå midt i arbeidstiden. Dersom de ikke kan være tilbøyelige for det så må du jo gå fra jobb og komme tilbake når timen er ferdig. Det har du krav på, så får sjefen din tenke det han vil. Anonymkode: 63590...8a0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Du FØLER at han misliker, og han NESTEN hinter. Øh. Hva er det han reellt gjør galt egentlig? Av det du skriver, er det ingenting. Går dette mer på dine egne følelser? Ja, hun føler. Du kan ofte føle at folk misliker deg eller noe du gjør. De behøver ikke å si det rett ut. Anonymkode: 0533c...f64
SoWhat? Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hun føler. Du kan ofte føle at folk misliker deg eller noe du gjør. De behøver ikke å si det rett ut. Anonymkode: 0533c...f64 Poenget er at ingenting av det TS skriver tyder på at sjefen gjør noe galt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får jo ikke ekstra oppfølging pga rh neg, annet enn immuniseringssprøyten en til to ganger i svangerskapet? Det tar jo ikke lang tid. Du kan jo be jordmor/lege om å få time tidlig eller sent på dagen, så slipper du å gå midt i arbeidstiden. Dersom de ikke kan være tilbøyelige for det så må du jo gå fra jobb og komme tilbake når timen er ferdig. Det har du krav på, så får sjefen din tenke det han vil. Anonymkode: 63590...8a0 Hvis det danner seg antistoffer blir det mer oppfølging. Anonymkode: 5eb04...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå