Gå til innhold

Fikk en dårlig følelse ang levering i barnehagen igår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den dårlige følelsen vil ikke slippe taket.

Barnet sutrer alltid ved levering hver gang den ene ansatte/ped.leder er på jobb. Den ansatte er påtatt hyggelig og jeg har alltid tenkt at hun bare var sjenert og trøstet meg med at hun sikkert er flinkere med barn enn med voksne. 

En gang jeg kom og hentet tidlig, var hun på jobb og la ikke merke til at jeg stod der. Da skrek hun til barna. Jeg ble litt paff og hun ble selv paff av at jeg stod der og fikk med meg at hun skrek til barna. Jeg gjorde ikke noe mer med situasjonen der og da.

Men da jeg leverte i går, tok hun imot barnet mitt og barnet nektet. Jeg hadde en kort samtale med barnet og sa hadet før de gikk inn i vaskerommet for å vaske hendene. Jeg hørtes at barnet skrek og snudde i det jeg gikk ut døren. Da dyttet hun til barnet mitt. En annen ansatt som barnet mitt liker kom til, og jeg løp ut for å rekke avtalen min. 

Det var mannen som leverte idag og fortalt at barnet oppførte seg helt fin til de kom i barnehagen og den ansatte stod i gangen og tok i mot. Da jeg fortalte om hendelsen igår, ville han at vi skal ta det opp med barnehagestyrer. 

Jeg er imot det. Jeg frykter at den ansatte vil hevne seg på barnet vårt hvis vi sender en klage. Det er en liten barnehage og den ansatte og barnehagestyrer er gamle venninner, så jeg tviler sterkt på at vi kommer langt med en klage. Vi skal uansett bytte barnehage etter sommerferien. 

Trenger råd fra kloke mødre her. 

Anonymkode: 8ae3d...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette må dere faktisk ta opp. Skrike til barn? Dytte?? 

Snakk med ped. Leder først og fortell hva som skjer. 

Om ikke annet kan de avtale at noen andre tar i mot barnet deres 

Anonymkode: 8319b...5c4

• Liker 43
Skrevet

Selvfølgelig tar dere det opp med styrer! Dere ber om at den ansette får oppfølging og veiledning, eventuelt fjernes fra jobb frem til hun har mottatt riktig hjelp. Barna skal ikke utsettes for slikt, dere skal være trygge på at barn i bhg har det bra.

• Liker 11
Skrevet

Ville også snakket med ped.lederen først. Kunne også snakket med de andre ansatte før jeg gikk til leder, bare fordi de to er gamle venner og da visste jeg at alle visste om dette. 

Anonymkode: 3e501...e90

• Liker 5
Skrevet

Dette må dere jo ta opp. Om dere ikke gjør det, så forblir det jo samme eller verre.

Anonymkode: 8b2c4...1bb

• Liker 3
Skrevet

Du lar barnet ditt bli utsatt for vold av den ansatte, men er mer redd for hva som kan skje?  Skaff deg ryggrad. Her skulle du ha sakt i fra til den ansatte med en gang. Hadde jeg sett noen oppføre seg sånn mot mitt barn hadde jeg tatt med barnet hjem og kontaktet styrer.

Anonymkode: 2defa...a1c

• Liker 24
Skrevet

Jeg er selv ped.leder, og vær så snill; si ifra! Jeg forstår bekymringen din, men her må det taes tak i. Forhåpentligvis er det alltid andre voksne i nærheten, slik at barnet ditt har det trygt og godt. Men om ingen sier ifra vil hun fortsette å behandle barna slik

Du kan jo eventuelt be om at navn på barn og foreldre er hemmelig, men at styrer tar opp at foreldre er bekymret pga oppførselen. Da vil hun forhåpentligvis skjerpe seg av frykt, i det minste..

Anonymkode: b16e9...3fa

• Liker 8
Skrevet

Jeg er selv ped.leder, og vær så snill; si ifra! Jeg forstår bekymringen din, men her må det taes tak i. Forhåpentligvis er det alltid andre voksne i nærheten, slik at barnet ditt har det trygt og godt. Men om ingen sier ifra vil hun fortsette å behandle barna slik

Du kan jo eventuelt be om at navn på barn og foreldre er hemmelig, men at styrer tar opp at foreldre er bekymret pga oppførselen. Da vil hun forhåpentligvis skjerpe seg av frykt, i det minste..

• Liker 1
Skrevet

Skrevet

Snakk med styrer og gjør det krystallklart at denne ansatte ikke skal være i nørheten av barnet ditt. For mange røde flagg her

Anonymkode: 027a7...879

• Liker 8
Skrevet

Tusen takk for gode svar. Jeg er fullstendig klar over hva jeg gjorde i går og har svært dårlig samvittighet. Jeg måtte avgårde av mange grunner. 

Jeg har hatt dårlig erfaringer av å si fra, og er derfor jeg nøler. 

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg ryggrad!! Hva slags mor er du? Du skal vokte barnet ditt som en løvemamma. Jeg hadde gjort alt i min makt for å få henne sparket, muligens også politianmeldt kvinnen. Blir helt sjokkert over hvor mange rævva mødre som finnes der ute. 

Anonymkode: c1a37...8f2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skaff deg ryggrad!! Hva slags mor er du? Du skal vokte barnet ditt som en løvemamma. Jeg hadde gjort alt i min makt for å få henne sparket, muligens også politianmeldt kvinnen. Blir helt sjokkert over hvor mange rævva mødre som finnes der ute. 

Spar deg! 
Du trenger ikke å sparke en som ligger nede. Jeg har opprettet en tråd for å søke råd. 

• Liker 29
Skrevet

Du må gjøre noe. Snakk i hvert fall med barnet, så det føler at det har noen å betro seg til. 
Om du uansett er nødt til å la barnet være i barnehagen resten av dette semesteret, og det er umulig å unngå at dette mennesket er i nærheten av barnet, ville jeg faktisk undersøkt hva som finnes på markedet av spionutstyr, var jeg deg. Smykke med opptaksfunksjon f.eks.

Anonymkode: 59501...965

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slapp helt av. Folk håndterer konflikt forskjellig. TS trenger backing til å ta dette opp med styrer, ikke bli pepret om at hun er en dårlig mor. Hvorfor i all verden kan vi ikke spille hverandre gode her inne...

• Liker 24
Skrevet

Hadde det litt likt, dog ikke så ille. Var en av de 5 ansatte som mitt barn tydelig ikke var trygg på. Når hun åpnet døra, smilte hun ikke til ham, hun møtte ikke blikket hans og var aldri hjertelig,  slik de andre er. De sier navnet hans, klemmer og han smiler tilbake og strekker armene mot dem. Han gråt alltid når denne ansatte tok i mot ham og jeg måtte dra. Jeg sa i fra til ped.leder og hun ble glad for det og skulle ta det opp med den ansatte. Det har blitt bedre. I dag tok hun i mot ham og hun var blid og strøk ham på håret. Barnet mitt gråt ikke og det føltes ok å gå derifra.  

Anonymkode: 841a0...6c8

• Liker 7
Skrevet
Mumsa skrev (1 minutt siden):

Slapp helt av. Folk håndterer konflikt forskjellig. TS trenger backing til å ta dette opp med styrer, ikke bli pepret om at hun er en dårlig mor. Hvorfor i all verden kan vi ikke spille hverandre gode her inne...

❤️❤️❤️

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med styrer. Det er ikke grei oppførsel. 

Anonymkode: 07c74...e0d

• Liker 2
Skrevet

Du så den ansatte dytte barnet ditt, og du bare dro? Er du veldig konfliktsky? 

Jeg har ikke barn, men jeg har hund. Om jeg hadde levert hunden på kennel, også sett at de gjorde noe ugreit som å rykke hardt i båndet eller dytte hardt med kneet, så hadde jeg tatt med meg hunden hjem med en gang. Og i tilfellet her er det snakk om et barn, ikke et dyr.

Å bli behandlet på den måten, barn eller hund, setter spor og dyrker usikkerhet/redsel. Det er ikke greit. Dere må prate med barnehagen! 

Anonymkode: 313d3...9f5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...