skrue Skrevet 21. januar 2021 #41 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) Siden buss er vist i hovedbildet. Ruter har da kort som kan valideres for hver enkelt tur og som automatisk fylles opp når det begynner å gå tomt. Trenger aldri styre med noe som helst unntatt operasjonen med å skaffe seg kortet. Null pes med et slikt kort. Dvs, jeg har ikke brukt offentlig kommunikasjon siden mars i fjor, men antar det fortsatt er slik. Endret 21. januar 2021 av skrue 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #42 Del Skrevet 21. januar 2021 Hvordan blir dette med hotellbestillinger gjort før endringen, uten bankID? Vil kortet da bli avvist når hotellet prøver å reservere et beløp før ankomst? Anonymkode: 7f282...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #43 Del Skrevet 21. januar 2021 Da kjøper jeg heller på automat om jeg trenger enkeltbillett. Orker ikke den ekstra knotinga på telefonen. Anonymkode: f5f3d...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #44 Del Skrevet 21. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Da kjøper jeg heller på automat om jeg trenger enkeltbillett. Orker ikke den ekstra knotinga på telefonen. Anonymkode: f5f3d...30a Tro om igjen. https://www.nrk.no/osloogviken/ruter-fjerner-billettautomater-1.15220904 Anonymkode: 7f282...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #45 Del Skrevet 21. januar 2021 Dævendøtte skrev (4 timer siden): Ser heller ikke tallene på brikken eller noe som helst på mobilen om jeg ikke har linser eller briller. Men det løser jeg enkelt, passer alltid på at linsene er på, eller at brillene ligger i lomma. Finnes også lyskilder man kan bruke hvis det er mørkt. Er tydeligvis enklere å finne ulemper enn fordeler noen ganger. For et arrogant svar!. Det er lett å skjønne at du ikke er synshemmet. Anonymkode: 3303a...db6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #46 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tro om igjen. https://www.nrk.no/osloogviken/ruter-fjerner-billettautomater-1.15220904 Anonymkode: 7f282...1c0 De selger vel billetter på Narvesen, eller skal de slutte med det også? Anonymkode: ae189...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #47 Del Skrevet 21. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: De selger vel billetter på Narvesen, eller skal de slutte med det også? Anonymkode: ae189...313 Tror det fortsatt blir mulig, men her ble Narvesen på t-banen nedlagt også. Anonymkode: 7f282...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 21. januar 2021 #48 Del Skrevet 21. januar 2021 skrue skrev (1 time siden): Siden buss er vist i hovedbildet. Ruter har da kort som kan valideres for hver enkelt tur og som automatisk fylles opp når det begynner å gå tomt. Trenger aldri styre med noe som helst unntatt operasjonen med å skaffe seg kortet. Null pes med et slikt kort. Dvs, jeg har ikke brukt offentlig kommunikasjon siden mars i fjor, men antar det fortsatt er slik. Skyss går vekk fra billetvalidering på buss. Man kan fortsatt kjøpe månedskort og enkeltbillett på automat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampira Skrevet 21. januar 2021 #49 Del Skrevet 21. januar 2021 BankID på mobil fungerer bra det. Men, det er klart at alle eldre vil ikke klare å henge med på all denne teknologien, og mange vil nok trenge en del hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 21. januar 2021 #50 Del Skrevet 21. januar 2021 Så det er et EU vedtak som har gjort det så mye mer tungvindt å fornye busskortet i appen. Nå kan jeg ikke lenger fornye kortet hvis jeg er ute. Jeg vil ikke ha bankid på mobilen, det er ikke trygt nok for meg. Eller jeg får gå tilbake til mitt vanlige busskort og få fornyet det på bussen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 21. januar 2021 #51 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tungvint? Det tar maks 2 sek ekstra tid, hvordan er det tungvint? Anonymkode: 75718...61f Det er veldig tungvindt og tar alt for lang tid. Før var det gjort på et øyeblikk å fornye busskortet i appen, nå må en bruke bankid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 21. januar 2021 #52 Del Skrevet 21. januar 2021 skrue skrev (2 timer siden): Siden buss er vist i hovedbildet. Ruter har da kort som kan valideres for hver enkelt tur og som automatisk fylles opp når det begynner å gå tomt. Trenger aldri styre med noe som helst unntatt operasjonen med å skaffe seg kortet. Null pes med et slikt kort. Dvs, jeg har ikke brukt offentlig kommunikasjon siden mars i fjor, men antar det fortsatt er slik. Hvordan fungerer et slikt kort ? Det høres veldig lettvindt ut. Her bruker vi ikke Ruter, vi bor ikke i Oslo. Her må en fysisk fornye månedskortet hver måned, enten i appen eller på bussen. Det er ikke betalingsautomater her, som jeg har sett dere har i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #53 Del Skrevet 21. januar 2021 Ev kjøp periodebillett. Anonymkode: a086f...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #54 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg synes det er rart at vi har fått "tæpping" så uvedkommende kan bruke kortet uten koden, mens det samtidig blir mer tungvint å bruke kortet på nett. Jeg er for mer sikkerhet over hele linja, men det bør være gode løsninger på plass. Har allerede opplevd å få kortet avvist på nett etter nyttår, fordi butikken ikke hadde noen løsning. Forhåpentligvis går det seg til etter hvert, hvis de ikke får solgt varer lenger. Anonymkode: 7f282...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #55 Del Skrevet 21. januar 2021 Hei! Er TS! takk for de som kommer med realistiske løsninger! Men herlighet, så mye bedre vitende og snerpete svar det er her.... «det er jo så lett da!» ja så fint for deg at du klarer det da! Er ikke deg jeg snakker om da men! Flink pike du! «Foreldrene mine klarer det og de er 70!» ja så fint for dine foreldrene da, men vet du hva, vi kunne ikke brydd oss en shiet. Er ikke dine foreldre det er skakk om. «du kan ikke ta hele gruppen eldre under en kam, jeg kjenner flere som klarer det helt fint!» Ja Okei, men du har ikke fatte evne at jeg tar opp problematikken med de eldre som faktisk ikke klarer det og syntes dette er vanskelig?? finnes ikke noe mer frekt å drive å kommentere at man klarer noe, etter at noen har delt at de sliter med det aktuelle temaet. TIPS! Har du ikke noe fornuftig og si, hold heller kjeft! 🙃 Bare drit i vær spydig! Men igjen, takk for tips til de som gir relevante svar! Tar gjerne imot flere tips! Bor forresten i gamle Akershus og vi bruker ruter. Vi må ha en annen løsning enn bank ID på mobil, for det fungerer ikke som en løsning her. Vi har heller ikke mulighet til å kjøpe billett på kiosk eller automat 😕 ts Anonymkode: cdb80...798 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 22. januar 2021 #56 Del Skrevet 22. januar 2021 9 hours ago, sommermor said: Hvordan fungerer et slikt kort ? Det høres veldig lettvindt ut. Her bruker vi ikke Ruter, vi bor ikke i Oslo. Her må en fysisk fornye månedskortet hver måned, enten i appen eller på bussen. Det er ikke betalingsautomater her, som jeg har sett dere har i Oslo. Jeg tenkte på det som kalles reisekort. Spesielt praktisk for reiser i sone 1 da man kan validere selv på bussen uten å snakke med sjåfør el. Det er et visst beløp på kortet og hver billett man bruker reduserer beløpet. Jeg har med automatisk påfylling fra bankkonto. https://ruter.no/kjop-billett/billetter-og-priser/reisepenger/ Å kjøpe enkeltbilletter var lett fra telefon også, men om det nå krever å knote litt med bankid synes jeg kort vil være enklest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #57 Del Skrevet 22. januar 2021 Grunnen til bruk av bank-id er fordi vi har svindlere i samfunnet. Ja det er tungvindt, men så har vi valgt å ha et samfunn med mer sosiale forskjeller. Anonymkode: 82134...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå