Gå til innhold

Kjæresten skulle slå opp pga jeg reagerte på hans sjalusi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva kan jeg gjøre? Han slo opp egentlig etter en ganske så stor krangel som følge av sjalusi mot meg på byen. Da jeg ikke fikk lov å danse hele tiden eller danse på visse måter (med venner). Mente vi kranglet for mye. Men jeg føler vi kranglet pga jeg sa i fra, og at han ikke ville forstå at det å bli sur og gå fra meg ikke var løsningen. I tillegg har jeg merket at personen aldri vil planlegge ting frem i tid lenger. 
Noen tanker?

Anonymkode: 2b5e5...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville latt han slå opp. En sånn type krangel vil dere få mye av i fremtiden, og det kommer til åvære et slitsomt forhold å være i. 

At han truer med å slå opp er bare skremselspropaganda og tomme trusler fra hans side, men ville uansett tatt han på ordet.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen tanker?

Sjalusi er jo en følelse basert på at man er redd for å miste den man er glad i. Sjalusi trenger ikke være negativt, selv om det oppleves negativt. Det som er rart er at han er veldig sjalu, herav redd for å miste deg, men gjør det slutt med deg etterpå fordi du reagerte mot hans sjalusi. Hvorfor var han så sjalu i utgangspunktet når han "lett" kunne dumpe deg av lite etterpå? 

Anonymkode: 6212b...523

• Liker 2
Skrevet

Det jeg også lurer på, men forklaringen hans var at vi krangelt for mye, og at han ikke ville ha det slik. 
Jeg ville fortsette så det ble jo til det, men opplever at han aldri vil planlegge noe lenger frem i tid og sier han er "usikker" på om han vil være sammen eller ikke, men er det pga følelser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei,

Hva kan jeg gjøre? Han slo opp egentlig etter en ganske så stor krangel som følge av sjalusi mot meg på byen. Da jeg ikke fikk lov å danse hele tiden eller danse på visse måter (med venner). Mente vi kranglet for mye. Men jeg føler vi kranglet pga jeg sa i fra, og at han ikke ville forstå at det å bli sur og gå fra meg ikke var løsningen. I tillegg har jeg merket at personen aldri vil planlegge ting frem i tid lenger. 
Noen tanker?

Dette med dansing med "venner" har jo alt og si hvordan du gjorde det! Danse vanlig og ikke tett om klynget og beføle hverandre? Det ville gjort meg sjalu også :) Jeg hadde ikke diskutert det med deg da, hadde bare gått. Noen som må danse med det motsatte kjønn på den måten? Jeg orker bare ikke ta den diskusjonen en gang, de bør vite bedre selv. Aldri om min dame hadde godtatt at jeg gjorde det samme heller. Med litt alkohol er grensene hårfine her før man sårer sin kjæreste og skaper utrygghet. Det er jo dette du har skapt hos din partner, kommunisere og bli enige. Kan dere ikke godta hverandre sine ønsker? Da er det bare og skille lag. Trodde ikke dansing var tillat på utesteder i disse corona tider heller.

Gå rundt og klemme hverandre også irriterer meg maksimalt i disse korona tider, det er rett og slett bare idioter som driver med slikt nå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei,

Noen tanker?

Så heldig du er! Du vil ikke ha en så sjalu kjæreste eller mann som kontrollerer deg på den måten. Han høres ut som en svært manipulerende type.

La ham gå og pris deg lykkelig. 

• Liker 5
Skrevet

Danset aldri "intimt" med andre gutter. Dette var før byen ble stengt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sjalusi er jo en følelse basert på at man er redd for å miste den man er glad i. Sjalusi trenger ikke være negativt, selv om det oppleves negativt. Det som er rart er at han er veldig sjalu, herav redd for å miste deg, men gjør det slutt med deg etterpå fordi du reagerte mot hans sjalusi. Hvorfor var han så sjalu i utgangspunktet når han "lett" kunne dumpe deg av lite etterpå? 

Det handler om de dårlige følelsene partner skaper, man ser at det kanskje ikke er rette personen og være sammen med når den gjør akkurat dette. Da trekker man seg tilbake og noen avslutter raskt. Jeg ville kommunisert i alle fall, og ikke bare avsluttet sånn uten videre. Enig med deg, sjalusi viser at den andre er redd for og miste deg, og det er bare bra. Tipper det over til et kontrollbehov er det noe helt annet. Dette med dansing kan fort skape sjalusi og utrygghet om partner går litt over streken. Den andre skal "hevne" seg og så er det i gang. Skygger langt unna det når jeg er ute med min partner i alle fall.

Skrevet
13 minutter siden, Kaatt said:

Det jeg også lurer på, men forklaringen hans var at vi krangelt for mye, og at han ikke ville ha det slik. 
Jeg ville fortsette så det ble jo til det, men opplever at han aldri vil planlegge noe lenger frem i tid og sier han er "usikker" på om han vil være sammen eller ikke, men er det pga følelser. 

Lurer og på dette, da det har gått en stund og får fortsatt samme svar "usikker".. Det gjør meg usikker, som resulterer i diskusjoner :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Danset aldri "intimt" med andre gutter. Dette var før byen ble stengt. 

Da bør de heller aldri være noe problem, og så må du vurdere om det er verdt og være sammen som en som ikke godtar noe slikt. Da tipper det fort over til kontrollbehov fra han side, og det er ikke noen god egenskap.

Skrevet
14 minutter siden, Antiviruset said:

Da bør de heller aldri være noe problem, og så må du vurdere om det er verdt og være sammen som en som ikke godtar noe slikt. Da tipper det fort over til kontrollbehov fra han side, og det er ikke noen god egenskap.

Ja, sa da at jeg ikke kan være sammen om det skal være sånn, da fikk jeg tilbake at jeg "truet" med å slå opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Sjalusi er en følelse basert på internt ønske om å eie partneren, å kontrollere ham eller henne og bestemme overfor han eller henne. Det er ingenting positivt i sjalusi. Jo sterkere sjalusien er, jo sterkere ønsket om å eie, kontrollere og bestemme er. Ja, man er redd for å miste personen, men jeg ville ikke formulert det som ''den man er glad i''. Er man glad i noen, er man ikke sjalu fordi man stoler på personen og ser på ham eller henne som likeverdig i forholdet. Sjalusi har ca ingenting med å være glad i noen å gjøre.

Kjæresten til TS dumpet henne fordi han så at hun ikke er et lett bytte han kan bestemme over og kontrollere. Han gjorde henne en tjeneste for nå kan TS finne noen som faktisk respekterer henne som likeverdig i forholdet.

Bare til info - i alle forhold hvor det er vold i bildet, er den som utøver vold også i stor grad sjalu. Volden er bare et annet uttrykk for samme underliggende grunn for det som skaper sjalusi i stor grad.

• Liker 4
Skrevet
Kaatt skrev (9 minutter siden):

Ja, sa da at jeg ikke kan være sammen om det skal være sånn, da fikk jeg tilbake at jeg "truet" med å slå opp.

Han brukte sitt sterkeste kort i hånda, nemlig faren for å slå opp. Han har ikke noe annet å bruke mot deg enn å slå opp med deg. Da takker du pent ja og går videre med livet. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor antar alle at det er en mann? TS skriver konsekvent ikke kjønn.

Anonymkode: bf23d...779

Skrevet

Er Kaatt TS?

Uansett. Hvis han ikke vil planlegge, og han vil slå opp, så er det ikke noe annet å gjøre enn å bli singel. En sjalu kjæreste er uansett ikke noe kjekt.

Anonymkode: ea299...724

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS skriver konsekvent ikke kjønn.

TS skriver nettopp konsekvent kjønn, hans sjalusi, han ville slå opp, dette betyr jo at TS sin kjæreste er mann.

• Liker 1
Skrevet

Sånne sjalu typer vil aldri slå opp, de vil kontrollere. Han sa han egentlig ville slå opp for å få tilbake makten i forholdet, for å få deg til å krype og be. Og, det funket. 

Gratulerer, du har blitt manipulert til å holde sammen med en sjalu, kontrollerende kjæreste. 

Anonymkode: 1ffc2...60a

• Liker 1
Skrevet

Ugh. 

Han er retardert, og du er den voksne. Retarderte elsker denne dynamikken. Test ut å være den som er barnsligere, så skal du se at han ikke gidder seg selv. Slår aldri feil. 😏

Anonymkode: fe6d0...eb2

Skrevet
Drizzt skrev (3 timer siden):

Sjalusi er en følelse basert på internt ønske om å eie partneren, å kontrollere ham eller henne og bestemme overfor han eller henne.

Dette er bare tull! Les deg opp på hva psykologer sier om dette. Litt sjalusi er noe alle normale mennesker har i et forhold og det er bare sunt. Om det ikke finnes? Da er min mening at man ikke elsker vedkommende heller. Noe helt annet er sykelig sjalusi som går på dette og eie vedkommende og kontrollere. Være redd for og miste en partner til en viss grad er menneskelig.

Skrevet
Kaatt skrev (3 timer siden):

Du truer ikke du fremlegger dine betingelser, kan han ikke godta dette kommer konsekvensene av hans oppførsel, det er ikke å true! Det er og være ærlig og kommunisere dette til partner. Du skal ikke jenke deg på dette uansett hva han måtte si om det. Det er ditt valg, ingen andre her inne kan ta dette for deg. Du står for det du sier, eller du jenker deg etter  han. Jeg vet hva jeg ville gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...