Gå til innhold

Tregheter på forumet

Vis løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forumet er veldig tregt i dag. Alle sider lastes inn meget sent. Jeg tenkte det var mitt nett, men dette er uavhengig av pc/mobil og mobilnett. Er dette noe som ses på av tekniker?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Trodde det var vårt nett, så jeg har restartet det, men det hjalp ikke!

• Liker 5
Skrevet

Jeg har det samme problemet.

• Liker 5
Skrevet

Alt er supertregt her også.

Jeg mistenker at dette har noe med nattens oppgradering å gjøre. Alt var veldig "snappy" og raskt frem til og med i går kveld. I dag er alt tregt. Eneste endringen (som vi vet om) er at forumet har blitt oppgradert, så da vil jeg nok si at noe i den oppgraderinga ikke har gått helt som det skulle.

• Liker 7
Skrevet

Regner med det henger sammen med oppgraderingen i natt. 
For dette er forferdelig tregt! Savner også knappene med Mine Innlegg, Siste Innlegg osv øverst, men det går det i det minste an å komme rundt ved å bruke menyknappen. Tregheten derimot... :sukk:

• Liker 2
Skrevet

Jeg som har kokt kaffen, satt på God Morgen Norge og skulle til å kose meg med Kvinneguiden, ble altså møtt med gufs fra modem-tiden her inne hvor det tar 30 sekund å laste sider og tråder. 

Går ikke an å være her inne slik det er nå. Det har ikke jeg tålmodighet til ;) 

Håper det fikses snart! 

• Liker 8
Skrevet

Dette er drit å forholde seg til, har ikke tid eller tålmodighet til at alle tråder/sider bruker tusen år på å laste. Håper problemet blir fikset FORT!

• Liker 2
Skrevet

Går eeeekstremt sakte, og jeg tenker at dette burde vært oppdaget når man tester etter oppgradering.

• Liker 3
Skrevet

Hei.

Vi er klar over problemet og melder inn til teknisk. Mistenker også at det har med nattens oppgradering å gjøre. Vi håper det løser seg raskt. 

Mynona, mod. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg åpnet, eller prøvde å åpne denne tråden, men det tok bortimot 5 minutter! Fikk feilmelding etter ca 3 minutters forsøk, prøvde igjen mens jeg gikk for å lage meg te. Omsider gikk det, men aiai, det var trege saker ja. 

• Liker 2
Skrevet

Fra kl. 8 i morges og til nå så har det gått raskere og raskere å laste inn sider, så antar det løser seg snart :)

• Løsning
Skrevet

Forumet ble flyttet til en ny databaseserver i natt. Vi og vår serverleverandør oppdaget raskt at det var en del innkjøringsproblemer, normalt pleier nye databaser uansett å ha litt behov for å "varmes opp".

Aller først fikk vi på plass noen konfigurasjonsendringer som ikke var blitt med fra den gamle løsningen, men det største problemet viste seg å være treg kommunikasjon mellom PHP-serverene og den nye databaseserveren. 

Vår serverleverandør har nå løst opp i nettverksproblemene, og ting bør være en god del bedre nå! 

Vi kommer fortløpende til å følge opp og feilsøke nye problemer vi evt. bemerker oss. Si gjerne fra om du fremdeles opplever mye treghet eller om du opplever det er tilbake til normalen.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det var noe annet ja, virker mye bedre nå. Supert!

Men en liten ting... 
Tidligere lå knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg på den sorte linjen øverst i forumet. Det gjorde at knappene var tilgjengelige uansett hvilken side man stod på. 

Nå finner jeg kun inndelingen i forbindelse med Favoritter etc når jeg står inne i Mine Innlegg: 

image.png.cec4a83261ca4047f936573d87504e76.png

Når jeg er i tråden her for eksempel, ser det slik ut: 

image.png.42001dd1e910eeaa992e9829ba185ef8.png

Håper vi får tilbake knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg øverst slik det var, det gjorde det veldig enkelt å navigere. 

Endret av Roadrunner
Skrevet
Roadrunner skrev (52 minutter siden):

Det var noe annet ja, virker mye bedre nå. Supert!

Men en liten ting... 
Tidligere lå knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg på den sorte linjen øverst i forumet. Det gjorde at knappene var tilgjengelige uansett hvilken side man stod på. 

Nå finner jeg kun inndelingen i forbindelse med Favoritter etc når jeg står inne i Mine Innlegg: 

Når jeg er i tråden her for eksempel, ser det slik ut: 

Håper vi får tilbake knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg øverst slik det var, det gjorde det veldig enkelt å navigere. 

Vi har aldri hatt de fane-knappene noen andre steder enn inne på "Mine innlegg"-siden. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du opplever at noe er annerledes nå 🤔 Det har hvert fall heller ikke vært intensjonen å ha dem overalt. 

Vi har heller ikke gjort noen andre endringer de siste dagene utover å bytte database. 

Mener du det så helt likt ut, i f.eks. en tråd, eller så snarveiene til "Mine innlegg" da annerledes ut enn de gjør inne på "Mine innlegg"?

Skrevet
TSP skrev (5 minutter siden):

Vi har aldri hatt de fane-knappene noen andre steder enn inne på "Mine innlegg"-siden. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du opplever at noe er annerledes nå 🤔 Det har hvert fall heller ikke vært intensjonen å ha dem overalt. 

Vi har heller ikke gjort noen andre endringer de siste dagene utover å bytte database. 

Mener du det så helt likt ut, i f.eks. en tråd, eller så snarveiene til "Mine innlegg" da annerledes ut enn de gjør inne på "Mine innlegg"?

Ser de ble litt krøkkete formulert. Beklager! 

Fane-knappene har kun vært på Mine Innlegg-siden ja, det stemmer. 

Men mener bestemt at det var sorte "knapper" på det sorte feltet, hvor det i alle fall var to knapper: 
Mine Innlegg og Siste Innlegg. Enkel og rask snarvei til disse to, uten å gå via menyen. 

Eller har jeg virkelig drømt dette? 

• Liker 1
Skrevet

@Roadrunner: på PC og nettbrett skal man ha denne menyen (så lenge man ikke krymper nettleservinduet da)

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.21.55.png

Men på mobil er menyen slik: 

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.24.10.png

Så en årsak kan være at du nå benytter en annen, og sannsynligvis mindre, enhet enn før?

Skrevet
TSP skrev (32 minutter siden):

@Roadrunner: på PC og nettbrett skal man ha denne menyen (så lenge man ikke krymper nettleservinduet da)

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.21.55.png

Men på mobil er menyen slik: 

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.24.10.png

Så en årsak kan være at du nå benytter en annen, og sannsynligvis mindre, enhet enn før?

Jeg takker så mye og logger stille og rolig av. :flau:

Nettleservinduet mitt har vært krympet en del, derfor. 

TAKK - og beklager bryet! :sjenert:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...