Gå til innhold

Tregheter på forumet

Sjela
Vis løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Forumet er veldig tregt i dag. Alle sider lastes inn meget sent. Jeg tenkte det var mitt nett, men dette er uavhengig av pc/mobil og mobilnett. Er dette noe som ses på av tekniker?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er supertregt her også.

Jeg mistenker at dette har noe med nattens oppgradering å gjøre. Alt var veldig "snappy" og raskt frem til og med i går kveld. I dag er alt tregt. Eneste endringen (som vi vet om) er at forumet har blitt oppgradert, så da vil jeg nok si at noe i den oppgraderinga ikke har gått helt som det skulle.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det henger sammen med oppgraderingen i natt. 
For dette er forferdelig tregt! Savner også knappene med Mine Innlegg, Siste Innlegg osv øverst, men det går det i det minste an å komme rundt ved å bruke menyknappen. Tregheten derimot... :sukk:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har kokt kaffen, satt på God Morgen Norge og skulle til å kose meg med Kvinneguiden, ble altså møtt med gufs fra modem-tiden her inne hvor det tar 30 sekund å laste sider og tråder. 

Går ikke an å være her inne slik det er nå. Det har ikke jeg tålmodighet til ;) 

Håper det fikses snart! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er drit å forholde seg til, har ikke tid eller tålmodighet til at alle tråder/sider bruker tusen år på å laste. Håper problemet blir fikset FORT!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går eeeekstremt sakte, og jeg tenker at dette burde vært oppdaget når man tester etter oppgradering.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er klar over problemet og melder inn til teknisk. Mistenker også at det har med nattens oppgradering å gjøre. Vi håper det løser seg raskt. 

Mynona, mod. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpnet, eller prøvde å åpne denne tråden, men det tok bortimot 5 minutter! Fikk feilmelding etter ca 3 minutters forsøk, prøvde igjen mens jeg gikk for å lage meg te. Omsider gikk det, men aiai, det var trege saker ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kl. 8 i morges og til nå så har det gått raskere og raskere å laste inn sider, så antar det løser seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Løsning

Forumet ble flyttet til en ny databaseserver i natt. Vi og vår serverleverandør oppdaget raskt at det var en del innkjøringsproblemer, normalt pleier nye databaser uansett å ha litt behov for å "varmes opp".

Aller først fikk vi på plass noen konfigurasjonsendringer som ikke var blitt med fra den gamle løsningen, men det største problemet viste seg å være treg kommunikasjon mellom PHP-serverene og den nye databaseserveren. 

Vår serverleverandør har nå løst opp i nettverksproblemene, og ting bør være en god del bedre nå! 

Vi kommer fortløpende til å følge opp og feilsøke nye problemer vi evt. bemerker oss. Si gjerne fra om du fremdeles opplever mye treghet eller om du opplever det er tilbake til normalen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe annet ja, virker mye bedre nå. Supert!

Men en liten ting... 
Tidligere lå knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg på den sorte linjen øverst i forumet. Det gjorde at knappene var tilgjengelige uansett hvilken side man stod på. 

Nå finner jeg kun inndelingen i forbindelse med Favoritter etc når jeg står inne i Mine Innlegg: 

image.png.cec4a83261ca4047f936573d87504e76.png

Når jeg er i tråden her for eksempel, ser det slik ut: 

image.png.42001dd1e910eeaa992e9829ba185ef8.png

Håper vi får tilbake knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg øverst slik det var, det gjorde det veldig enkelt å navigere. 

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (52 minutter siden):

Det var noe annet ja, virker mye bedre nå. Supert!

Men en liten ting... 
Tidligere lå knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg på den sorte linjen øverst i forumet. Det gjorde at knappene var tilgjengelige uansett hvilken side man stod på. 

Nå finner jeg kun inndelingen i forbindelse med Favoritter etc når jeg står inne i Mine Innlegg: 

Når jeg er i tråden her for eksempel, ser det slik ut: 

Håper vi får tilbake knappene for Mine Innlegg og Siste Innlegg øverst slik det var, det gjorde det veldig enkelt å navigere. 

Vi har aldri hatt de fane-knappene noen andre steder enn inne på "Mine innlegg"-siden. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du opplever at noe er annerledes nå 🤔 Det har hvert fall heller ikke vært intensjonen å ha dem overalt. 

Vi har heller ikke gjort noen andre endringer de siste dagene utover å bytte database. 

Mener du det så helt likt ut, i f.eks. en tråd, eller så snarveiene til "Mine innlegg" da annerledes ut enn de gjør inne på "Mine innlegg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (5 minutter siden):

Vi har aldri hatt de fane-knappene noen andre steder enn inne på "Mine innlegg"-siden. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du opplever at noe er annerledes nå 🤔 Det har hvert fall heller ikke vært intensjonen å ha dem overalt. 

Vi har heller ikke gjort noen andre endringer de siste dagene utover å bytte database. 

Mener du det så helt likt ut, i f.eks. en tråd, eller så snarveiene til "Mine innlegg" da annerledes ut enn de gjør inne på "Mine innlegg"?

Ser de ble litt krøkkete formulert. Beklager! 

Fane-knappene har kun vært på Mine Innlegg-siden ja, det stemmer. 

Men mener bestemt at det var sorte "knapper" på det sorte feltet, hvor det i alle fall var to knapper: 
Mine Innlegg og Siste Innlegg. Enkel og rask snarvei til disse to, uten å gå via menyen. 

Eller har jeg virkelig drømt dette? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Roadrunner: på PC og nettbrett skal man ha denne menyen (så lenge man ikke krymper nettleservinduet da)

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.21.55.png

Men på mobil er menyen slik: 

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.24.10.png

Så en årsak kan være at du nå benytter en annen, og sannsynligvis mindre, enhet enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TSP skrev (32 minutter siden):

@Roadrunner: på PC og nettbrett skal man ha denne menyen (så lenge man ikke krymper nettleservinduet da)

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.21.55.png

Men på mobil er menyen slik: 

Skjermbilde 2021-01-21 kl. 15.24.10.png

Så en årsak kan være at du nå benytter en annen, og sannsynligvis mindre, enhet enn før?

Jeg takker så mye og logger stille og rolig av. :flau:

Nettleservinduet mitt har vært krympet en del, derfor. 

TAKK - og beklager bryet! :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...