Gå til innhold

Noen som har blitt satt i gang med nr 1 og nr 2 pga overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble satt i gang 11 dager over med første pga overtid. Mye som skjedde rundt gjorde at det var en svært traumatisk opplevelse, med rier i 4 døgn, til slutt tang og tap av masse blod.

Jeg har nå fått innvilget pks om jeg ikke kommer i gang av meg selv innen 5 dager etter termin. Nå er jeg 2 dager over, og har time til keisersnitt mandag. MEN jeg har begynt å feige ut...

Jeg er redd for å bli satt i gang, men jeg er også redd for smertene etter et keisersnitt. Syns det er vondt å tenke på at jeg ikke skal få løfte 2-åringen min på flere uker.

Er det noen som har blitt satt igang pga overtid flere ganger?

Jeg var inne til kontroll termindag, og var ikke moden... Fikk ikke til å strippe meg, som er det eneste jeg har godtatt i form av "igangsetting".

Anonymkode: 51d73...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble satt i gang 11 dager over med første pga overtid. Mye som skjedde rundt gjorde at det var en svært traumatisk opplevelse, med rier i 4 døgn, til slutt tang og tap av masse blod.

Jeg har nå fått innvilget pks om jeg ikke kommer i gang av meg selv innen 5 dager etter termin. Nå er jeg 2 dager over, og har time til keisersnitt mandag. MEN jeg har begynt å feige ut...

Jeg er redd for å bli satt i gang, men jeg er også redd for smertene etter et keisersnitt. Syns det er vondt å tenke på at jeg ikke skal få løfte 2-åringen min på flere uker.

Jeg var inne til kontroll termindag, og var ikke moden... Fikk ikke til å strippe meg, som er det eneste jeg har godtatt i form av "igangsetting".

Jeg har blitt satt igang med barn 3 og 4. Det var to helt forskjellige fødsler, en på 16t og den andre 4t. Har også hatt et planlagt ks med. Jeg hadde lett valgt igangsetting foran ks, nettopp pga det du tenker rundt smerter og løfting i etterkant.

Anonymkode: f64b0...247

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blitt satt igang med barn 3 og 4. Det var to helt forskjellige fødsler, en på 16t og den andre 4t. Har også hatt et planlagt ks med. Jeg hadde lett valgt igangsetting foran ks, nettopp pga det du tenker rundt smerter og løfting i etterkant.

Men var du moden?

Min igangsetting tok 4 døgn, og var grusom. Jeg hadde vonde, intense ineffektive rier i mange dager, og sov ikke.

Nå som jeg igjen ikke var moden med nr 2 til termin så mister jeg litt håpet. Jeg orker ikke gå igjennom mange dager med igangsetting uten hell, for så å bytte til keisersnitt hvis det ikke går.

Virker som om kroppen min ikke vil gi slipp på babyene jeg bærer 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men var du moden?

Min igangsetting tok 4 døgn, og var grusom. Jeg hadde vonde, intense ineffektive rier i mange dager, og sov ikke.

Nå som jeg igjen ikke var moden med nr 2 til termin så mister jeg litt håpet. Jeg orker ikke gå igjennom mange dager med igangsetting uten hell, for så å bytte til keisersnitt hvis det ikke går.

Virker som om kroppen min ikke vil gi slipp på babyene jeg bærer 😅

Nei, var ikke moden noen av gangene. Ble igangsatt med ballong da, og det holdt. Fødslene startet ca 24t etter at den falt ut. Litt mensmurringer etter at den ble satt i, men helt overkommelige smerter. Den ene tok som sagt 16t og den andre 4, men det var effektiv fødsel hele veien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, var ikke moden noen av gangene. Ble igangsatt med ballong da, og det holdt. Fødslene startet ca 24t etter at den falt ut. Litt mensmurringer etter at den ble satt i, men helt overkommelige smerter. Den ene tok som sagt 16t og den andre 4, men det var effektiv fødsel hele veien.

Ballongen på meg ga bare maserier som gjorde at jeg ikke fikk sove hele natta. Den måtte tømmes for vann før de fikk den ut igjen 🙄 Gjorde ingen ting..

Skrevet

Noen flere synspunkter her?? Keisersnittet mandag nærmer seg med stormskritt. Jeg tror jeg heller mot å beholde det... Men fortsatt litt usikker. Må kose og bære masse på 2-åringen i helgen i så fall....

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 9.29):

Hvilket sykehus skal du på? Jeg måtte velge mellom å bli satt igang på onsdag eller få planlagt keisersnitt nå kommende mandag. Ettersom at jeg kun var i uke 37 falt valget på planlagt keisersnitt. Var livredd en igangsettelse som kunne vare i tre dager, for så å likevel ende i keisersnitt. Ble satt igang forrige fødsel, og mistet mye blod, ble klippet, og hadde det ikke bra. Så håper virkelig at det går bra mandag 🤞 Jordmødrene jeg har snakket med er veldig pro vaginal fødsel, mens fødselslegen jeg pratet med tirsdag anbefalte keisersnitt. 

Anonymkode: 5abc9...926

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilket sykehus skal du på? Jeg måtte velge mellom å bli satt igang på onsdag eller få planlagt keisersnitt nå kommende mandag. Ettersom at jeg kun var i uke 37 falt valget på planlagt keisersnitt. Var livredd en igangsettelse som kunne vare i tre dager, for så å likevel ende i keisersnitt. Ble satt igang forrige fødsel, og mistet mye blod, ble klippet, og hadde det ikke bra. Så håper virkelig at det går bra mandag 🤞 Jordmødrene jeg har snakket med er veldig pro vaginal fødsel, mens fødselslegen jeg pratet med tirsdag anbefalte keisersnitt. 

Anonymkode: 5abc9...926

Bærum! 😊

Jeg har vært veldig åpen for å gi kroppen en sjanse til å sette i gang selv. Hadde jeg bare gått for pks så hadde de satt meg opp for en uke siden, og jeg hadde vært ferdig med det verste nå.

Nå føler jeg allerede jeg har fått den "ulempen" det er å gå over termin, igjen... samtidig som det ser veldig ut som at det blir keisersnitt allikevel.

Angrer meg litt, for nå føler jeg mister tid med babyen nok en gang...

Men igjen, hadde kroppen satt i gang av seg selv så hadde det kanskje vært verdt det!

Skrevet

Jeg ble satt i gang begge ganger, 11 dager på overtid. Første gang med tabletter og andre gang med ballong. Det var som natt og dag! 18t aktiv fødsel første gang, og 7t med andremann. Min siste fødsel var en drømmefødsel i forhold til den første. 😊  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...