Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo

Når begynte dere å gjøre klar fødebagen? Hvilke uke ca var dere i? 

Hvor mye klær (feks hvor mange bodyer) hadde dere til baby før fødsel? 

Dette er faktisk andremann, og forrige gang pakket jeg bagen en to uker før fødsel, men vi hadde fått utrolig mye arvetøy, så trengte ikke kjøpe så veldig mye.. Denne gangen har vi kjøpt det meste selv, men ser at jeg har 5 sett han kan bruke, og vurderer å kjøpe litt til..? 

Er i uke 34 nå :)

Anonymkode: f8718...1bb

Fortsetter under...

Fødebagen var klar i uke 37, da til baby, far, meg og snacks. Dette er min første og har svangerskapsforgiftning, så derfor var jeg tidlig ute.

Jeg har pakket totalt 4 "antrekk" til baby, to str 50 og to str 56, samt en pysj i hver av de størrelsene. 

Anonymkode: 3ca3b...9d1

Jeg gjorde den halvklar i uke 37. Hadde bare med et par sett pluss hentesettet. Brukte klærne til sykehuset jeg. Syntes det var like greit, så slapp jeg å deale med skitne babyklær og sånt på sykehuset. Opplevde også med førstemann at en sykepleier kastet bodyen vår i sykehusets skittentøy ifm en eller annen sjekk. Det ble litt styr å skulle prøve å få til ake den 😅

Anonymkode: 20e87...793

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gjorde den halvklar i uke 37. Hadde bare med et par sett pluss hentesettet. Brukte klærne til sykehuset jeg. Syntes det var like greit, så slapp jeg å deale med skitne babyklær og sånt på sykehuset. Opplevde også med førstemann at en sykepleier kastet bodyen vår i sykehusets skittentøy ifm en eller annen sjekk. Det ble litt styr å skulle prøve å få til ake den 😅

Anonymkode: 20e87...793

Er det gitt at de låner bort babyklær? Jeg pakker alltid for mye og hadde mareritt om pakking i natt. Problemet var ikke at jeg måtte henge etter flyet på vannet, men at jeg ikke hadde med nok klær.. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fødebagen var klar i uke 37, da til baby, far, meg og snacks. Dette er min første og har svangerskapsforgiftning, så derfor var jeg tidlig ute.

Jeg har pakket totalt 4 "antrekk" til baby, to str 50 og to str 56, samt en pysj i hver av de størrelsene. 

Anonymkode: 3ca3b...9d1

Ja, snacks er faktisk utrolig viktig, tar lærdom fra sist.. Hadde vært hyggelig med en liten sjokolade. Hadde ikke med noe mat 😅 

Jeg tenkte å ta med tre bodysett, og en pysj, et ullsett til utenpå og tilbehør til hjemreisen, og klær til meg. 

Ønsker deg en fin fødsel ❤️

Er 38+2 nå og det eneste som ligger i fødebagen er hentesettet. 😬 

Brukte sykehuset sine klær sist, så tenker det holder med 2 bodyer og strømpebukser. Værre å finne ut hva jeg skal ha med til meg selv synest jeg. 

Bør vel lage klar en bag til storebror som sikkert må på overnatting hos besteforeldrene også. 

Anonymkode: 71798...0d9

• Liker 1
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hallo

Når begynte dere å gjøre klar fødebagen? Hvilke uke ca var dere i? 

Hvor mye klær (feks hvor mange bodyer) hadde dere til baby før fødsel? 

Dette er faktisk andremann, og forrige gang pakket jeg bagen en to uker før fødsel, men vi hadde fått utrolig mye arvetøy, så trengte ikke kjøpe så veldig mye.. Denne gangen har vi kjøpt det meste selv, men ser at jeg har 5 sett han kan bruke, og vurderer å kjøpe litt til..? 

Er i uke 34 nå :)

Begynte i uke 23-24. 

Men den bagen ble pakket om utallige ganger😄 Stadig vekk endringer. Pluss gledet meg sånn til å føde at det var kos å se igjennom bagen. 

Tok med 3 bodyer og 3 bukser. 2 pysjer og to par sokker. Altfor lite 😄 Var mye gulp og avføring som fløy i alle retninger, så måtte vaske alt for hånd å bruke på nytt. Var på sykehuset et par dager. Klærne på sykehuset var ikke praktiske da de var for store. Og syns det var godt å ha med eget ulltøy. 

Har akkurat kommet inn i 2 trimester og skal nok starte pakkingen snart. Liker å ha ting klart. Tar nok med det samme som sist. Føder på sommeren så da trenger ikke baby ulltøy tenker jeg. Så holder med 3 sett og 2 pysj. Og smådiverse saker. Å er det krise kan jeg bruke klærne de låner bort. 

Anonymkode: 35de1...910

Annonse

Jeg pakket i u34. Pakket for mye. Lite gulp osv her så hadde vært nok med 1 pysj, etpar body, bukse med fot og ytterklær/hentesett. Til meg selv brukte jeg bare 2 tskjorter og en joggebukse, tights ved hjemreise, ullsokker, slippers, og hygieneartikler. Også litt snacks 

Anonymkode: e0211...513

Husker ikke når jeg pakket første gangen. Nå er jeg i uke 36, og har nesten pakket ferdig. Fødte 38+0 sist, så må få fingen ut..

Sist pakket jeg ikke noe til baby, brukte bare sykehusklærene. Men det var noe dritt, så skal ha med denne gangen. Tenker 2-3 bodyer og bukser og sokker, og en liten lue. 

Anonymkode: 66564...daf

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er 38+2 nå og det eneste som ligger i fødebagen er hentesettet. 😬 

Brukte sykehuset sine klær sist, så tenker det holder med 2 bodyer og strømpebukser. Værre å finne ut hva jeg skal ha med til meg selv synest jeg. 

Bør vel lage klar en bag til storebror som sikkert må på overnatting hos besteforeldrene også. 

Anonymkode: 71798...0d9

Jaa sliter litt selv med hva jeg skal ha med. Sist gang tok jeg med masse løse bukser, men skjønte fort at det er mer behagelig med bukser som holder trusene på plass 😅

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynte i uke 23-24. 

Men den bagen ble pakket om utallige ganger😄 Stadig vekk endringer. Pluss gledet meg sånn til å føde at det var kos å se igjennom bagen. 

Tok med 3 bodyer og 3 bukser. 2 pysjer og to par sokker. Altfor lite 😄 Var mye gulp og avføring som fløy i alle retninger, så måtte vaske alt for hånd å bruke på nytt. Var på sykehuset et par dager. Klærne på sykehuset var ikke praktiske da de var for store. Og syns det var godt å ha med eget ulltøy. 

Har akkurat kommet inn i 2 trimester og skal nok starte pakkingen snart. Liker å ha ting klart. Tar nok med det samme som sist. Føder på sommeren så da trenger ikke baby ulltøy tenker jeg. Så holder med 3 sett og 2 pysj. Og smådiverse saker. Å er det krise kan jeg bruke klærne de låner bort. 

Anonymkode: 35de1...910

Skjønner deg godt, man gleder seg så mye 😊❤️ vi begynte planleggingen allerede uken jeg fant ut at vi ventet nr 2 hehe 😊

Da veene begynte.

Anonymkode: 274e3...85e

💕💓 

Jeg pakket i u34. Pakket for mye. Lite gulp osv her så hadde vært nok med 1 pysj, etpar body, bukse med fot og ytterklær/hentesett. Til meg selv brukte jeg bare 2 tskjorter og en joggebukse, tights ved hjemreise, ullsokker, slippers, og hygieneartikler. Også litt snacks 

Anonymkode: e0211...513

Ja det var ikke mye 😊 men kanskje bedre med for mye enn for lite ☺️

Husker ikke når jeg pakket første gangen. Nå er jeg i uke 36, og har nesten pakket ferdig. Fødte 38+0 sist, så må få fingen ut..

Sist pakket jeg ikke noe til baby, brukte bare sykehusklærene. Men det var noe dritt, så skal ha med denne gangen. Tenker 2-3 bodyer og bukser og sokker, og en liten lue. 

Blir nok en del til baby her også, snop og noen klær til meg selv jeg faktisk føler meg vel i 😊

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Må man ha med bleier til baby?

Anonymkode: b63f7...965

Nei. Bleier, og alt du trenger til bleieskift og stell, har de på sykehuset. Du trenger ikke pakke noe som helst til babyen, men det kan altså være en fordel å ha med egne klær, da sykehusklærne til baby er temmelig så som så. 

Du trenger heller ikke pakke bind eller truser til deg selv, du får bind og nettingtruser så mye du trenger der. I tillegg til at du kan gå i sykehusskjorte, så du trenger ikke ta med allverdens av topper heller om du har dårlig plass. 

• Liker 1

Pakket fødebag i uke 35/36 da mange i min familie føder før termin. Men hun kom til termin ☺️ Hadde ca 7 sett med klær (ull det meste) når hun kom. Fikk jo også en god del av familie og venner etter fødsel.

Anonymkode: e9647...a48

Annonse

Ville undersøkt med sykehuset du skal føde på om de låner ut klær til baby nå. Det gjør ikke her nå (pga corona) så må ha med alt av klær til baby selv. Har pakket to sett og tre pysjer/heldresser, lue, sokker og hentesett. Tar jo ikke store plassen uansett.

• Liker 1
Kokokos skrev (54 minutter siden):

Ville undersøkt med sykehuset du skal føde på om de låner ut klær til baby nå. Det gjør ikke her nå (pga corona) så må ha med alt av klær til baby selv. Har pakket to sett og tre pysjer/heldresser, lue, sokker og hentesett. Tar jo ikke store plassen uansett.

Takk for tips😊 jeg kommer til å ta med selv, det er jo litt kos ❤️ storesøster har allerede bestemt body lillebror skal ha på seg, så da blir det den😊

Jeg hadde vel min klar i uke 38 eller 39. Pakket ALT for mye, selv om jeg ikke pakket med meg masse «dill». Brukte én body og to pysjer til baby, og bare noen få plagg til meg selv. Spiste ikke noe av snacksen vi hadde med, fikk mat på barsel. 

Anonymkode: 41c7e...07a

Annonse

Jeg trodde jeg hadde god tid. Planla en helg jeg skulle vaske barnerommet, re opp sengen til barnet og gjøre klart, sånn ca fire uker før termin.

Nøyaktig en kalendermåned før termin fikk jeg premature rier igjen og fødte. Ingenting var klart hjemme, og den udugelige barnefaren hadde ikke løftet en finger selv om jeg ba han vaske barnerommet mens jeg lå på fødeavdelingen. Det lå døde fluer i vinduskarmen og på gulvet i barnerommet da jeg kom hjem fra sykehuset... Jeg skulle ønske den fyren noengang skjønte hvor sterkt svik jeg følte det der var. Ikke gidde å løfte en finger en gang mens jeg lå der og blødde og strevet med en prematur baby. Så jeg måtte blødende og melkelekkende og med en nyfødt unge stå og vaske det rommet selv da jeg kom hjem.

Helt ærlig, det at han sviktet når jeg trengte han mest, fikk følelsene mine for han til å ta en dukk nedover som de aldri hentet seg opp igjen fra. Rådet til alle mannfolk er; støtt partneren din på ALLE MÅTER når dere har småbarn og særlig i babytiden!

Anonymkode: e91ab...ced

• Liker 2

Ville sjekket med ditt sykehus ja! Her får man låne på barsel, men ikke på hotellet. I helgen er ikke kantinen åpen så far må ha med mat selv om dere ligger inne i helgen. Jeg har bagen klar nå i uke 37, et par skift til meg og baby, ett skift til far. Hentesett. En god del snacks er med, og noe mer skal oppi før vi drar (fra kjøleskapet/frysen). Slippers til dusjen/innebruk. 

De fleste sykehus har greie oversikter kver hva man kan forvente på føden/barsel akkurat nå. 

Anonymkode: ede95...213

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville sjekket med ditt sykehus ja! Her får man låne på barsel, men ikke på hotellet. I helgen er ikke kantinen åpen så far må ha med mat selv om dere ligger inne i helgen. Jeg har bagen klar nå i uke 37, et par skift til meg og baby, ett skift til far. Hentesett. En god del snacks er med, og noe mer skal oppi før vi drar (fra kjøleskapet/frysen). Slippers til dusjen/innebruk. 

De fleste sykehus har greie oversikter kver hva man kan forvente på føden/barsel akkurat nå. 

Anonymkode: ede95...213

Kanskje skikkelig teit spørsmål, men om man ikke veit om man kommer til å føde i helgen og kantinen er stengt, er det lov å bestille mat til sykehuset eller at mannen drar i butikken for deg? Liksom har man mulighet til å fikse mat utenfra? Vet at du kanskje ikke er riktig person til å svare på dette for alle sykehus, men hva tror du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...