AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Jeg har ei tispe på 5 år som insisterer på å tisse inne på natt. Hun tisser inne om hun så er i bur eller om hun får gå fritt. Hun har ikke urinveisinfeksjon eller noe annet, dette er noe hun har gjort siden hun var liten. Hun tisser ikke inne på dagtid. Hun luftes i 22 tiden og igjen i 07.30 tiden. Hun tisser ikke inne på natt om hun får sove i sengen, da kan hun holde seg i 12-14 timer. Hun er ikke vant til å sove i sengen, dette er noe hun kun har fått lov til noen få ganger og hun er opplært fra valp til å sove i bur. På dagtid kan hun også fint holde seg i 8-10 timer om hun må. Føler det er mye på trass, da hun er en sta hund som vet hva hun vil 😅 Anonymkode: 0da62...ea0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Hund av liten rase? Anonymkode: e6e30...bf1
Tabris Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Hunder trasser ikke, det er et menneskelig konsept. Kan det være at hun er mer urolig når hun ikke får sove i sengen? Hvis hun ikke helt klarer å finne roen så vil hun også være mer våken og dermed også raskere måtte gå på do. Hunder kan også tisse for å roe seg selv ned og dempe uro. Enkleste løsningen høres ut til å være å la henne få sove i sengen. Kan det evt hjelpe å la henne få sove på soverommet i egen seng, hvis du ikke vil ha henne i sengen? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Som Tabris sier, hunder gjør ikke ting på trass. Med informasjonen du har gitt, ville jeg gjettet at hun er urolig på natten. Når hun sover i senga føler hun seg nok trygg og avslappet, og har derfor ikke behov for å tisse. Når hun ligger i senga, ligger hun under dyna da? Du kan enten ha henne i senga om natta, eller så kan du kjøpe en sånn hundeseng med sånn 'dyne' over å ha ved siden av senga. Anonymkode: f09ec...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Tabris skrev (2 timer siden): Hunder trasser ikke, det er et menneskelig konsept. Kan det være at hun er mer urolig når hun ikke får sove i sengen? Hvis hun ikke helt klarer å finne roen så vil hun også være mer våken og dermed også raskere måtte gå på do. Hunder kan også tisse for å roe seg selv ned og dempe uro. Enkleste løsningen høres ut til å være å la henne få sove i sengen. Kan det evt hjelpe å la henne få sove på soverommet i egen seng, hvis du ikke vil ha henne i sengen? Vi ønsker ikke ha henne i sengen til vanlig nei. Ja, har tenkt å prøve det, men hver gang jeg er nede på toalettet selv så ligger hun rolig på sofaen og sover, har heller ikke hørt at hun har vandret nevneverdig rundt. (Jeg skjønner jo at hun må ha vandret noe da hun har pissa på gulvet). Dette kan skje kun 1 time etter at vi har gått og lagt oss, og da har hun akkurat vært ute. Veldig rart. Anonymkode: 0da62...ea0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå