AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Kan startlån kombineres med lån fra annen bank for å dekke kravet til egenandel i forbindelse med kjøp av bolig? Jeg fikk innvilget en million, men man får jo ikke en bolig til den prisen. Anonymkode: fc73e...662
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Man kan i teorien det, men det virker usannsynlig at andre banker gir deg mer i lån når du allerede har 1 mill i husbanken. Du får jo i utgangspunktet lån i husbanken fordi vanlige banker ikke er villig til å låne deg penger. Anonymkode: 41b77...f94
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Man kan i teorien det, men det virker usannsynlig at andre banker gir deg mer i lån når du allerede har 1 mill i husbanken. Du får jo i utgangspunktet lån i husbanken fordi vanlige banker ikke er villig til å låne deg penger. Anonymkode: 41b77...f94 Men jeg får jo ingen bolig for under en million. Kanskje en liten ettroms leilighet, men jeg har to barn. Anonymkode: fc73e...662
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Du mener vel at du har fått innvilget lån på en million fra en annen bank? Husbanken vil se på dine behov og din betalingsevne, samt aktuelle boliger, før de gir deg lån, og eventuelt tilskudd. Anonymkode: a78b7...428
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Du kan søke om tilskot frå Husbanken for å få opp det totale beløpet, men ordinære bankar godtek sjelden startlån som del av eigenkapital. Difor er det meir og meir vanleg med fullfinansiering via startlån. Snakk med husbankkontoret i di kommune og høyr om det er mogleg med fullfinansiering. Dei kan gi nedbetalingstid inntil 50 år, så dei kan gi meir i lån enn ordinære bankar. Du må berre få fram kvifor det er viktig at du får kjøpt eigen bustad. Anonymkode: 65241...924 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du mener vel at du har fått innvilget lån på en million fra en annen bank? Anonymkode: a78b7...428 Nei, jeg mente det jeg sa. Har fått finansieringsbevis på en million. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du kan søke om tilskot frå Husbanken for å få opp det totale beløpet, men ordinære bankar godtek sjelden startlån som del av eigenkapital. Difor er det meir og meir vanleg med fullfinansiering via startlån. Anonymkode: 65241...924 Jeg har fått finansieringsbevis, men tror ikke jeg kan bruke det til noe. Ser de skal ha førsteprioritet og over 4% rente også, så det er verken gunstig eller mulig. Man får ingen bolig med 2-3 soverom til under en million. Anonymkode: fc73e...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå