Gå til innhold

Snørydding av parkeringsplass på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 01 på natta snøryddes en frittliggende parkeringsplass som ligger tett opp til borettslaget. Det er EKSTREMT bråkete, da bakken skrapes. Parkeringsplassen er betaling døgnet rundt, og det står alltid biler der over natta. 

Det har ikke kommet noe snø her i dag, og det ryddes aldri der på dagtid, alltid ca kl 01 som bestilt. 

Forstår at det må til når det kommer mye snø, eller dersom det skulle skrapes når det ikke står biler der, men dette kan likegjerne gjøres på dagtid. 

Hvor burde jeg henvende meg? 

Anonymkode: 9ba86...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kl 01 på natta snøryddes en frittliggende parkeringsplass som ligger tett opp til borettslaget. Det er EKSTREMT bråkete, da bakken skrapes. Parkeringsplassen er betaling døgnet rundt, og det står alltid biler der over natta. 

Det har ikke kommet noe snø her i dag, og det ryddes aldri der på dagtid, alltid ca kl 01 som bestilt. 

Forstår at det må til når det kommer mye snø, eller dersom det skulle skrapes når det ikke står biler der, men dette kan likegjerne gjøres på dagtid. 

Hvor burde jeg henvende meg? 

Her kjører de gjennom gata og resten av feltet på natta. Våkner av det. Men herregud så glad jeg er for at de gjør det.. En dag sist uke hadde de ikke gjort det, folk måtte gi opp forsøkene med å komme opp bakken med bilene.. Noen ble hjemme istedet for å gå på jobb, andre gikk store avstander for å komme til jobb. Tanken på sykkel var som russisk rulett og det samme var det å sette seg på bussen her pga økt smitte av corona.. 

Gudskjelov for at de skraper, salter og strør sand her.. 

Anonymkode: e537d...64c

• Liker 21
Skrevet

Skjønner det er irriterende men tross alt bedre enn at de kommer kl fire på morgenen. Eller at de ikke kommer i det hele tatt.Her ble det ikke brøytet før nesten to døgn etter kraftig snøfall, måtte gi opp å kjøre ut. 

Anonymkode: a2484...8bd

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke ganske logisk at slikt blir gjort på nattestid? Det er mindre trafikk og gir dem jo fritt spillerom til å jobbe. 

På dagtid prioriteres nok mer akutte situasjoner. 

Ikke kan de jobbe døgnet rundt heller så det er nok mer enn nok arbeide med snø og is siden de må ha skiftarbeide. 

Igjen, det er jo bedre at det blir gjort enn at det ikke blir gjort. 

• Liker 4
Skrevet

De har sikkert i avtalen at det skal taes i den tiden pga det er da minst biler der. Her i nord tar de parkeringsplasser om natten, eller tidlig tidlig morgen før bilene kommer. 

Brøytemannskapet har alltid et sted som trenger å brøytes. 

Anonymkode: b948e...963

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke offentlig snørydding av vei, det er på en privat parkeringsplass. 

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at det er kommet snø i løpet av natten uten at jeg har våknet av brøytebil. Men jeg er veldig glad for at det brøytet før jeg dra på jobb kl. 7.

Anonymkode: ace29...2e8

• Liker 5
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Sutre, sutre, sutre. Aner du ikke hvor dumt det der høres ut? De mennene/damene jobber ræva av seg døgnet rundt for at det skal være framkommelig alle steder. Hvis ingen godtok brøyting om natta, så hadde de neppe rukket å brøyte noen ting.

Min samboer starter på jobb 02-tida, brøyter til kl.12, jobber i sin vanlige jobb til 16:30, hjem å spise middag, før han må ta en ny runde på veiene, sove en liten bikk og ut igjen om natta for å ta private eiendommer.

Skrevet

Anbefaler å flytte til en del av landet hvor snøen kommer ned ferdig brøyta.

Anonymkode: 295e7...354

• Liker 6
Skrevet

Lol? Er dette trolling? 

Du skjønner vel at de skal rekke over flere steder på ruta? Brøyting blir i så stor grad som mulig lagt på natta, fordi det er da det er færrest biler på veien, og for at det skal være klart til folk flest skal på jobb. Regner med denne plassen ligger tidilig i ruta, så det eneste alternativet er at det blir flyttet til et tidspunkt senere på natta. Og når det snør så mye som det gjør nå brøyter de døgnet rundt, til de er ferdig, prioriterte gater først. 

Anonymkode: 2ca63...da9

• Liker 3
Skrevet

Makan til klaging. Enten klager folk fordi det brøytes om natta så de blir vekt (når færrest er på veiene) eller så klager folk fordi den jævla brøytebilen hindrer trafikken på dagtid 🤦🏼‍♀️ Vi har det jaggu godt i dette landet. Har en nabo som i de verste periodene kanskje får et par timer søvn på et døgn fordi det aldri slutter å snø i løpet av vakta (som kan være i flere dager). 

Anonymkode: 5cabf...42c

• Liker 4
Skrevet

Det er garantert fordi det er da det er minst biler på parkeringsplassen og derfor lettest å rydde. Brøytemannskapet jobber ræva av seg døgnet rundt for å rekke over alle veier, parkeringsplasser og boligfelt. De rekker hverken spise eller sove ordentlig på flere døgn fordi vi vil ha vekk snøen. Slutt å klag! 

Jeg våkner til brøytebilene og veiskrapa midt på natta flere ganger om vinteren. Ja det er irriterende der og da, men så snur jeg meg rundt og sover videre igjen! 

Prøv selv å rydde en parkeringsplass fri for snø med masse biler parkert, det går ikke! Blir det gjort da får de klager på at det ikke er rydda ordentlig. Jeg er selv gift med en som har vintervedlikehold på flere steder her, han jobber ræva av seg, og likevel er det bare sutring og klaging å få. Ingen respekt for at å komme seg gjennom hele brøyteruta tar tid, og at han ikke kan være to steder på en gang. Nå har han vært på jobb omtrent sammenhengende siden 03:30 natt til fredag. Kun avbrutt av ei skive som han kaster i seg til middag og et par timer med søvn før det er på an igjen. Prøv det selv, eller slutt å klage. Sett litt pris på at det faktisk er noen som komme og rydder vekk all snøen som kommer. 

Anonymkode: dcbbd...594

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bedre at det er ryddet til alle skal ut på jobb på morgenen, enn at de kommer midt på dagen og folk må grave seg ut. Jeg skjønner det er plagsomt, blir selv våknet for vi bor innerst i blindvei, men samtidig så er det for alles beste. Har familie som har jobbet med snørydding og det er en svært utakknemlig jobb, pga folk som deg.

Anonymkode: 63604...3ab

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bedre at det er ryddet til alle skal ut på jobb på morgenen, enn at de kommer midt på dagen og folk må grave seg ut. Jeg skjønner det er plagsomt, blir selv våknet for vi bor innerst i blindvei, men samtidig så er det for alles beste. Har familie som har jobbet med snørydding og det er en svært utakknemlig jobb, pga folk som deg.

Anonymkode: 63604...3ab

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker lyden, for det betyr at veien blir framkommelig når jeg står opp. At lyden er irriterende, er et luksusproblem. Jeg kan tross alt snu meg rundt og sove videre i min varme seng, det kan ikke personen som brøyter. En stor takk til de som brøyter og strør ❤️

Anonymkode: 783cd...cb6

• Liker 5
Skrevet

Det er også tryggere å måke når det er færre folk som beveger seg rund måkemaskinene.

Anonymkode: 48d57...083

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så lei klaging på brøytemannskap. De er jo våre hverdagshelter! Klages når de ikke brøyter, klages når de brøyter, for lite, for mye, for tidlig, for sent, legger igjen snø i oppkjørselen, måker biler inne osv osv. 

Husk at de fleste har en jobb ved siden av, stort sett på dagtid. I perioder med mye snø så jobber de omtrent døgnet rundt! Kun korte pauser for nødvendig søvn (få timer), dopause og mat. Også er det alltid noen som ikke er fornøyde! Jobben de har må gjøres og brøyting og strøing må gjøres. Lite prioriterte områder so  parkeringsplasser blir tatt på slutten av ruta. Da sier det seg selv at det blir på "udde" tider. 

Tenk om noen skulle klage på jobben din og hvordan du utfører den daglig! 

Anonymkode: d5d1b...863

Gjest Blondie65
Skrevet

Med mindre du bor i en del av landet der det er snø fra oktober til mai anbefaler jeg deg å lære å leve med dette. Dette er fordi du kan selv gjøre mye for å unngå spetakkelet - noe så enkelt som sov i ro for eksempel vil løse mye.

Ellers tenker jeg at hvis du virkelig har tenkt å klage på dette må du finne ut hvem som eier parkeringsplassen og klage den veien.  Jeg skjønner faktisk at dette kan være plagsomt, men alternativet for de som parkerer der er jo ubrøytet plass, og det er jo ikke noe alternativ.

Skrevet

Hvis all snørydding i boligområder skulle foregått dagtid måtte vi hatt dobbelt så mange brøytemannskaper stående parat til de etterhvert ganske få snørike dagene i året. De pengene synes jeg heller vi skulle spare oss. Men det er såklart lov å spørre pent om de kan bytte på rekkefølgen de rydder så de tar områder med færre boliger sent.

Anonymkode: 83127...b24

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...