Gå til innhold

Hvis det i fremtiden blir mulig for menn og bli gravide ved hjelp av teknologi, bør vi la det skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hører kanskje latterlig ut, men grensene flyttes stadig. Nå skal jo enslige kunne få seg barn uten en partner. Hvorfor ikke dra det lenger?

Anonymkode: ab675...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skal dø først fordi de er prøvekanin for dette?
Det er sinnsykt mange grunner til at menn ikke kan bli gravide.

Anonymkode: 75afa...955

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hører kanskje latterlig ut, men grensene flyttes stadig. Nå skal jo enslige kunne få seg barn uten en partner. Hvorfor ikke dra det lenger?

image.gif.12f671a8e41912160b64afc1c9783483.gif

• Liker 2
Skrevet

Den teknologiske utviklingen bør ikke stoppe før vi finner en måte å ascendere mennesker til ren energi.

Før den tid vil vi nok være innom syntetisk livmor, hybrid menneske/maskin, nedlastbare tanker, etc.

Anonymkode: 25ca6...262

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det blir noe stort problem, menn er ikke så ivrige på å få barn

Anonymkode: 50edd...1ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja det er i grunn et godt spørsmål, og jeg stiller meg tilsvarende spørsmål i en del sammenhenger. Ikke fordi det nødvendigvis er så gunstig for samfunnet eller individene i det, men fordi en del konsekvenser vil følge logisk av andre og at vi som samfunn dermed ikke har gode argumenter mot. På samme måte medfører kunstig befruktning av enslige kvinner spørsmålet; hvis fellesskapet skal ta regningen når kvinnen ønsker det, hvorfor ikke når mannen ønsker det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvilken Mann hadde giddet dette? 

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Hvilken Mann hadde giddet dette? 

Menn som ønsket barn men ikke fant noen å få barn med?

• Liker 1
Skrevet

Hvor skulle morkaken komme fra? Det er en grunn til at kvinner har livmor. 

Anonymkode: ac31c...a13

• Liker 2
Skrevet

Bare hvis de også må føde barnet ut av kjønnsorganet sitt. Likt skal være likt.

• Liker 10
Skrevet

- Hvor skal alle organene dra? Du vet at alle organene til kvinner er laget for å flytte på seg når livmor blir større sant? Dette gjør ikke mannekroppen.
- Hvor skal du putte livmoren? Det er ikke plass.
- Organ transplantasjon er allerede ikke uten risiko, selv når alt stemmer, som blodtype.
- Alle medisinene man må ta etter man har fått organtransplantasjon, er de bra for fosteret? Kvinner med psykiske problem må ofte slutte med medisiner når de blir gravide for å skåne fosteret.
- Hvordan skal fosteret få blod og næring? Igjen, kvinnekroppen er skapt for dette.
- Hvor skal alle hormonene komme fra? Som gjør at fosteret vokser bl.a.
- Keisersnitt er ikke bare bare!
- Livmor transplantasjon er fortsatt farlig for kvinner, hvorfor skal menn trenge seg på ?

Er nok mange andre problem en dette her. 
Det er en helt unødvendig tankegang, og ikke et sted medisin og teknologi engang trenger å nærme seg.

Anonymkode: 75afa...955

• Liker 6
Skrevet
herzeleid skrev (13 timer siden):

Ja det er i grunn et godt spørsmål, og jeg stiller meg tilsvarende spørsmål i en del sammenhenger. Ikke fordi det nødvendigvis er så gunstig for samfunnet eller individene i det, men fordi en del konsekvenser vil følge logisk av andre og at vi som samfunn dermed ikke har gode argumenter mot. På samme måte medfører kunstig befruktning av enslige kvinner spørsmålet; hvis fellesskapet skal ta regningen når kvinnen ønsker det, hvorfor ikke når mannen ønsker det?

Du har skjønt hva jeg mener.

• Liker 2
Skrevet

Nei

Og jeg tviler sterkt på at det noen gang blir mulig.

• Liker 3
Skrevet

På det tidspunktet vi eventuelt kan gjøre menn gravide, vil det være mulig med svangerskap i et laboratorium ("prøverørsvangerskap"). Og det er sannsynligvis å foretrekke, siden et svangerskap er en stor og negativ belastning på kroppen.

• Liker 2
Skrevet
herzeleid skrev (På 21.1.2021 den 22.49):

Menn som ønsket barn men ikke fant noen å få barn med?

Nekter å tro at en man ønsker barn så sterkt at de hadde orket å gå igjennom et svangerskap. Det er altså menn det er snakk om... 

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke at det blir stor etterspørsel fra menn som ønsker å få transplantert livmor å gå gravide...når jeg som kvinne ikke har ønsket gå gravid så tror jeg ikke det vil være et stort ønske fra menn.

Anonymkode: ad7b2...1e7

• Liker 2
Skrevet

Ja.  I dag kan kvinner velge å bli mødre uten å ha en (aktiv og kjent)  far til barnet.  Tror mange menn kan tenke seg å bli fedre uten å være avhengig av en kvinne i det daglige.  
Vi ser allerede i dag hvordan mange fedre kjemper for å være mer enn økonomiske bidragsytere for barna sine.  Det er en utvikling mot en annen type menn og fedre.  Det synes jeg er flott.  Spesielt flott for barna.  

• Liker 1
Skrevet
Zienna skrev (3 minutter siden):

Ja.  I dag kan kvinner velge å bli mødre uten å ha en (aktiv og kjent)  far til barnet.  Tror mange menn kan tenke seg å bli fedre uten å være avhengig av en kvinne i det daglige.  
Vi ser allerede i dag hvordan mange fedre kjemper for å være mer enn økonomiske bidragsytere for barna sine.  Det er en utvikling mot en annen type menn og fedre.  Det synes jeg er flott.  Spesielt flott for barna.  

Tror jeg ikke. Jeg tenker det ofte er en grunn for at disse mennene kun er økonomiske bidragsytere. 

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Tror jeg ikke. Jeg tenker det ofte er en grunn for at disse mennene kun er økonomiske bidragsytere. 

Hvilke grunner?

• Liker 1
Skrevet

De har gjort livmor transplantasjon allerede, det mottakeren har brukt den til å få barn med.

Om vi får til å 3D printe organer er vi et steg videre i prosessen. Problemet vil jo være hvordan gjøre den kompatibel med en manns kropp. De vil heller ikke ha noen måte å få barnet ut på.

Jeg ser for meg mulighetene. Kanskje det kan være et steg videre for trans kvinner. Men akkurat hvordan er en annen ting.

Anonymkode: 73fbf...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...