AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Heisann. Sønnen min på 3år gikk i en fantastisk barnehage, som var et godt stykke unna, fram til i sommer. Da fikk vi plass i en barnehage i nærområdet, og valgte å bytte til denne siden han uansett skulle over på stor avdeling. Ikke den vi hadde på førsteprioritet, men på andreprioritet. I løpet av det halve året han har gått i denne barnehagen har det oppstått mange små problemer, og jeg føler ikke at PED lederen er til å stole på. Sønnen min har et godt forhold til de andre ansatte, men virker ikke helt komfortabel med henne. Han har også hatt svært mange tisseuhell siden han begynte, selvom han er helt tørr hjemme. Denne pedlederen er av en eldre garde, så tror dessverre ikke at det vil være til hjelp å ta opp problemstillingene. Skal også nevnes at magefølelsen ikke var på topp når han startet. Sønnen min har fått seg flere gode venner på avdelingen, og det går forhåndsvis ok ellers. Har nå fått tilbud om å få plass i barnehagen vi hadde som førsteprioritet, om vi ønsker. Jeg er derfor veldig i tvil om hva vi bør gjøre. Det virker som en utrolig fin barnehage, med oppegående personale, og god ledelse. Med tanke på de episodene vi har opplevd ønsker jeg gjerne å bytte han over til denne barnehagen, men et så redd for at det skal bli vanskelig for han med nytt bytte innen et år - spesielt siden han har fått seg noen gode venner. Han er ganske tilpasningsdyktig til vanlig, men man vet jo aldri. Kanskje det er noen med litt lignende erfaringer, som ønsker å fortelle? Trenger litt ulike synspunkt, da jeg blir sprø av at det vlir mye fram og tilbake.. Anonymkode: 39b61...5ec
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Bytt! Han er så ung at han raskt vil tilpasse seg den nye barnehagen. Og så lenge han er sosial og har lett for å få venner, så vil nok byttet gå knirkefritt hilsen en mamma som bytta to ganger, og ikke angrer. Anonymkode: e5c07...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Sønnen min byttet bhg da han var 3 pga flytting og igjen like etter han fylte 4 fordi den han gikk i viste seg å være helt elendig. Vi gjorde litt grundigere research den andre gangen, alt virket helt topp i den nye barnehagen, og det var det også. Han stortrivdes fra første dag, og etter en uke kunne han fortelle at han følte at han allerede kjente de i den nye barnehagen bedre enn i den forrige. Han fikk aldri noen venner i den forrige da, så det gjorde jo valget litt enklere... Og de ansatte var uengasjerte og ikke interessert i å hjelpe ham å komme inn i gruppa. Anonymkode: 20feb...15f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå