AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Har ei venninne som er både snill, morsom og gøy å være sammen med. Hun er bare vanskelig å forholde seg til. Noen ganger kan det ta månedsvis og vi møtes ikke. Ikke SCAR-er hun på mld eller tar tlf, men legger ut på fb og snap, er på jobb og er i full sving. Hun kan foreslå å gå tur kl 18 dagen etter, men dagen etter hverken svarer hun på mld eller tar tlf når jeg står klar for tur. Ikke får jeg svar senere heller. så kan hun plutselig være på, og da har vi mye kontakt igjen. hun er bipolar og har adhd. Så mulig det kan være det? hun er høyt utdannet og har en bra jobb. Vi er travle alle sammen, flere med disse diagnosene som kan få i hi og være litt slik som henne? Anonymkode: c4b8e...bea
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Tror kanskje ikke hun liker deg så godt. Anonymkode: c9ebd...77d 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Kan absolutt være det bipolare som slår inn! Uansett så må du selv velge hva du orker å forholde deg til. Hvis du syns det blir for vanskelig så må du snakke med henne! Det at man har en diagnose betyr ikke at man skal eller burde slippe unna med alt. Si at du syns det er vanskelig og be om at hun hvertfall sender en melding og avlyser. Og at du ikke blir sint for at hun avlyser, men at du blir sint når du ikke vet hva som har skjedd. Anonymkode: 15f78...842 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 diagnoser gir ikke frikort til dårlig oppførsel! selv har jeg mange, men oppfører meg som folk likevel Anonymkode: dc900...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror kanskje ikke hun liker deg så godt. Anonymkode: c9ebd...77d Jo hun liker meg. Kan sende meg mld om at hun er så glad i meg og at jeg er hennes beste venninne osv. og i perioder har vi nesten daglig kontakt når hun trenger meg. Hun bryr seg om meg, det er det ingen tvil om. Kom med gave til meg helt uventet da en i familien min ble syk. Kjemt hverandre i 20 år. men vanskelig når hun går i dvale og ikke svarer. Anonymkode: c4b8e...bea
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Det at hun ikke svarer, eller møter opp, og kobler ut når dere har avtaler er dårlig oppførsel, ikke noe annet. Jeg er selv bipolar, men behandler ikke folk for dritt fordet om. Jeg svarer alltid på meldinger når jeg har tid, og holder avtaler så fremt jeg ikke har gitt beskjed om at jeg ikke kan. Denne venninnen kan ikke skylde på adhd eller å være bipolar. Det er kun snakk om dårlig folkekikk og at hun ikke respekterer deg som person. Anonymkode: 1b9b3...47f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo hun liker meg. Kan sende meg mld om at hun er så glad i meg og at jeg er hennes beste venninne osv. og i perioder har vi nesten daglig kontakt når hun trenger meg. Hun bryr seg om meg, det er det ingen tvil om. Kom med gave til meg helt uventet da en i familien min ble syk. Kjemt hverandre i 20 år. men vanskelig når hun går i dvale og ikke svarer. Anonymkode: c4b8e...bea Den setningen sier alt, «når hun trenger deg». Ekte venner er der alltid, ikke bare når de trenger deg. Anonymkode: 1b9b3...47f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 Jeg har bipolar lidelse, (og en del annet) og kjenner meg igjen. Det har ikke no med dårlig oppførsel å gjøre! Den eneste personen jeg alltid svarer som ringer/sender melding er mannen min. For tiden snakker jeg ikke med noen, ikke om det er mamma som tar kontakt. Om det er noe viktig, eller det er en stund siden jeg har svart noen, pleier mannen min ta kontakt med dem. Det er ikke det at jeg ikke liker dem som tar kontakt, eller at jeg ikke gidder. Det er bare vanskelig, eller det er heller ikke helt rett å si, men det bare går ikke. Jeg får rett å slett nervøst sammenbrudd og kvalm hver gang jeg ser at noen ringer eller har send meg melding. Nå er jeg da veldig deprimert, og da funker jeg bare ikke. Men jeg bruker ikke diagnosene mine som noen unskyldning, for svært få vet om dem. Men vær så snill å ikke slutt å ta kontakt, hun setter nok veldig stor pris på deg, og det er sårt når venner bryter kontakt fordi man er syk å ikke klarer. Anonymkode: 4dce5...567 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå