AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Nå som studiene er over og jeg har funnet meg til rette i ny leilighet har jeg endelig tid til å begynne å lese bøker. Jeg har prøvd å finne noe, men synes det er vanskelig å finne noe som virker verdt å bruke tid på. Jeg er nok en som "judger boka på coveret". Det er vanskelig å få noen formening av bøker bare ved å søke på nett, synes jeg. Jeg har ikke lest bøker på mange år, egentlig, så det er vanskelig å huske på titler som var midt i blinken for meg, men noen titler jeg faktisk husker er: Lame Deer: seeker of visions 👌 Ravneringene ja.... det var det jeg kom på av bøker... men vil gjerne lese bøker som har samme vibe som filmen "a hidden life". Jeg liker bøker hvor naturen er sentral. Liker nok både romaner og selvbiografier. Vil gjerne lese bøker som handler om tankesett, altså hvordan andre opplever livet, på en måte. Kan godt være litt "slow", men vakker. Hvis noen får noe fornuftig ut av rotet over, og har noen forslag å komme med, så tas de i mot med stor takk! (Trenger ikke å være bare forslag som passer til rotet heller. Foreslå gjerne en bok som "forandret" livet ditt, men skriv gjerne hva den handler om). Anonymkode: d53d1...021
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Dersom du likte Ravneringene, kan jeg sterkt anbefale den nye serien til Siri Pettersen, Vardari. Første bok er kommet ut, den heter Jernulven. Samme type vibber som Ravneringene, og veldig bra! Ellers, den vakreste boken jeg har lest på lenge må være This Is How You Loose the Time War av Amal El-Mohtar. Nyyyydelig bok, og ganske knyttet til naturen. I samme sjanger (som i nydelig skriftspråk) må jeg også anbefale Love in the Time of Global Warming av Francesca Lia Block. Vakkert skrevet bok, med en noe grusom historie.
Agathe Skrevet 23. januar 2021 #4 Skrevet 23. januar 2021 "The Education of Little Tree" av Forrest Carter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Skrevet 23. januar 2021 Basert på det du beskriver så kanskje disse to er noe for deg: The Great Alone - Kristin Hannah Where the Crawdads Sing - Delia Owens (Tror begge finnes oversatt til norsk om du foretrekker norsk) Du vil kanskje like The Raven Cycle-serien også. Anonymkode: 0f181...bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå