Gå til innhold

Kan takstmenn komme sent på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig?kan di fks komme sent på kvelden etter kl 21 fks?

Anonymkode: e23dd...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SJelden eller aldri. Hva slags takstmann? Skade- eller boligsalg? Sistnevnte kommer aldri på kvelden. Skadetakstmann kan det være aktuelt for, kommer an på situasjonen.

Anonymkode: db7d6...c4e

• Liker 1
Skrevet

Takstmannen vi brukte ved boligsalg har jeg inntrykk av at var byggmester som jobb og gjorde takseringer i tillegg. Ikke utenkelig at de som vil jobbe mye kan ta oppdrag utenfor normal arbeidstid, men igjen kan det være det koster ekstra.

Tror nesten bare man må rigne og spørre.

Skrevet

Vi har hatt takstmenn ute etter normal arbeidstid, men da mellom 16 og 19. Etter 21 tror jeg kan bli ekstremt vanskelig, men du kan jo ringe å høre 

Anonymkode: 6a77a...714

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

SJelden eller aldri. Hva slags takstmann? Skade- eller boligsalg? Sistnevnte kommer aldri på kvelden. Skadetakstmann kan det være aktuelt for, kommer an på situasjonen.

Anonymkode: db7d6...c4e

Nei kun for å finne ut av verdi av boligen per dags dato.

Skrevet

Takstmenn kan nok komme litt etter normal kontortid, men ikke så seint som etter kl 21. Hvorfor ikke bestille tidlig på morgenen i stedet? 

Anonymkode: 4bdc6...1e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye koster det? 

Anonymkode: 13f07...9c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må du bruke takstmann til det? Mange bruker bare eiendomsmegler for å finne ut salgs/markedsverdien av en bolig. Man får ofte verdivurdering gratis av eiendomsmeglerbyråer, særlig hvis man later som man går med salgsplaner og kanskje kan komme til å bruke deres firma til salget.

Anonymkode: d4d8b...474

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må du bruke takstmann til det? Mange bruker bare eiendomsmegler for å finne ut salgs/markedsverdien av en bolig. Man får ofte verdivurdering gratis av eiendomsmeglerbyråer, særlig hvis man later som man går med salgsplaner og kanskje kan komme til å bruke deres firma til salget.

Anonymkode: d4d8b...474

Eiendomsmegler kan ikke si noe om evt. fuktskader og andre ting som kan påvirke boligprisen 

Skrevet

Her kommer det an på hva man trenger. Hvis man kun trenger å vite estimert verdi, feks for å reforhandlet lån, holder det med meglers verdivurdering. Hvis boligen faktisk skal selges pleier de fleste å skaffe takst fra takstmann.

Skrevet

Det enkleste er vel å ringe til en takstmann og høre. Evt. ringe til flere hvis førstemann ikke kan komme på kvelden.

Det er ikke brukerne på KG som bestemmer om en takstmann kan komme på kvelden.

Anonymkode: 18b34...9af

• Liker 1
Skrevet
Pappi skrev (21 minutter siden):

Her kommer det an på hva man trenger. Hvis man kun trenger å vite estimert verdi, feks for å reforhandlet lån, holder det med meglers verdivurdering. Hvis boligen faktisk skal selges pleier de fleste å skaffe takst fra takstmann.

Riktig, men hvor mye koster en sånn tjeneste? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Riktig, men hvor mye koster en sånn tjeneste? 

Takst koster kanskje 3-7 tusen for normal bolig (mulig noen har fått det både billigere og dyrere enn dette) meglers verdivurdering får man innimellom gratis, ellers er det i hvertfall billigere enn takst. 

Skrevet
Pappi skrev (Akkurat nå):

Takst koster kanskje 3-7 tusen for normal bolig (mulig noen har fått det både billigere og dyrere enn dette) meglers verdivurdering får man innimellom gratis, ellers er det i hvertfall billigere enn takst. 

Whaaaaaat? 3-7 tusen for hva? At han skal være i leiligheten 10-15 min og si hvor mye den kan bli solgt for? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Whaaaaaat? 3-7 tusen for hva? At han skal være i leiligheten 10-15 min og si hvor mye den kan bli solgt for? 

Leilighet er sikkert billigere, avhengig av størrelse, men takstmannens jobb ikke er like banal som du beskriver. 

Skrevet
Pappi skrev (5 minutter siden):

Leilighet er sikkert billigere, avhengig av størrelse, men takstmannens jobb ikke er like banal som du beskriver. 

Kan du fortelle litt mer om hva han gjør når han kommer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du fortelle litt mer om hva han gjør når han kommer? 

For utfylle de info anbefaler jeg at du kontakter en takstmann. Jeg vet bare hva jeg har sett de takstmenn som har vært hos oss har gjort. De måler opp areal, vurderer teknisk kvalitet, undersøker for slitasje/skader også antar jeg at de har endel etterarbeide når de er tilbake på kontoret, blant annet markedsmessig. 

Skrevet
Pappi skrev (5 minutter siden):

For utfylle de info anbefaler jeg at du kontakter en takstmann. Jeg vet bare hva jeg har sett de takstmenn som har vært hos oss har gjort. De måler opp areal, vurderer teknisk kvalitet, undersøker for slitasje/skader også antar jeg at de har endel etterarbeide når de er tilbake på kontoret, blant annet markedsmessig. 

OK, er det mulig å diskutere/forhandle det han har kommet fram til eller er det bare han og hans vurderinger som betyr noe? 

Skrevet

Megler kan man diskutere verdi med i større grad enn takstmann er min erfaring. 

Skrevet
Pappi skrev (1 minutt siden):

Megler kan man diskutere verdi med i større grad enn takstmann er min erfaring. 

OK, da vet jeg det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...