Gå til innhold

Hvor mye penger bør man investere i kjøkkenkran/vask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste i en annen tråd at kjøkkenkran til 1600 bare var dritt. Skal bytte ut min, og har ikke kjempestort budsjett. Den jeg har nå er fra Ikea, men vasken er så gammel at proppen har råtna så jeg får ikke tatt oppvasken. 

Jeg fant faktisk noe på Ikea jeg likte, men er det sånn at det kun er det dyreste som er bra på kjøkkenet? Og hvilke merker vil dere anbefale? Dsv har jeg ikke råd til mer enn max 10.000 kr. 

Anonymkode: c6602...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skift proppen om den er ødelagt

Anonymkode: 44884...e0e

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i alle dager tenker du at det vil lønne seg å investere i en kjøkkenvask?! Hvordan i huleste skal en kjøkkenvask kunne gi deg noe som helst avkastning?!

Anonymkode: 43855...708

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan i alle dager tenker du at det vil lønne seg å investere i en kjøkkenvask?! Hvordan i huleste skal en kjøkkenvask kunne gi deg noe som helst avkastning?!

Anonymkode: 43855...708

Hvorfor er du så sint? Rooolig der. 

Det var et spørsmål, så slapp av du. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skift proppen om den er ødelagt

Anonymkode: 44884...e0e

Kan man det da? Går det an å bare kjøpe en ny propp, og hvor kjøper man dette? Kunne bare tenke meg ny kjøkkenkran, vask og forsåvidt benkeplate også. En liten oppgradering av kjøkkenet. 

Skrevet

Ikke alle rørleggere kobler kraner fra IKEA fordi de ikke gidder å sitte med ansvaret om de ryker. 

Anonymkode: 1c210...182

• Liker 4
Skrevet

Rørlegger-lillebror la ned forbud mot kran fra Ikea da jeg skulle oppgradere kjøkkenet. Å kjøpe selve vasken der var greit nok, men kranene holdt i følge ham ikke mål.

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler tapwell. Er i litt ulike prisklasser, men god kvalitet. Kan også sjekke ut finn.no for gode tilbud. 

Anonymkode: d054a...938

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan man det da? Går det an å bare kjøpe en ny propp, og hvor kjøper man dette? 

Jeg byttet for en tid tilbake. 

Clas Ohlson, 150 kr , 30 kr, også 30 kr.

Anonymkode: 9bf46...a53

Skrevet
13 hours ago, Daria said:

Rørlegger-lillebror la ned forbud mot kran fra Ikea da jeg skulle oppgradere kjøkkenet. Å kjøpe selve vasken der var greit nok, men kranene holdt i følge ham ikke mål.

Vi har kjøpt en kran på ikea til 500 kr, og byttet selv på kjøkkenet hos oss - fordi den som var der, funket dårlig. Den kran har funket helt fint i 5 år nå. Vet ikke hva mer man kunne forvente fra en kran til 500 kr?

mistenker at rørleggere liker ikke ikea, fordi alle kan gå og kjøpe en kran der til 500 kr, og de får ikke prispåslag til seg selv. Og at kundene ikke tror lengre, at en kran MÅ koste 2,5 tusen. 

Anonymkode: f4ccf...243

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har kjøpt en kran på ikea til 500 kr, og byttet selv på kjøkkenet hos oss - fordi den som var der, funket dårlig. Den kran har funket helt fint i 5 år nå. Vet ikke hva mer man kunne forvente fra en kran til 500 kr?

mistenker at rørleggere liker ikke ikea, fordi alle kan gå og kjøpe en kran der til 500 kr, og de får ikke prispåslag til seg selv. Og at kundene ikke tror lengre, at en kran MÅ koste 2,5 tusen. 

Anonymkode: f4ccf...243

Det har ikke med det å gjøre, men med ansvaret, om et ikea batteri lekker og en rørlegger har montert dette blir det en tvist om ansvaret, om det blir montert et oras, tapwell, grohe etc, gå dette direkte på produsent/leverandør

Anonymkode: d7eb9...19b

• Liker 2
Skrevet

Kjøkkenkran er ingen investering, det er forbruk.

Jeg har IKEA kran på kjøkken, den har vært helt OK i 12 år.... Men rørlegger vil vanligvis ikke montere dem. 

• Liker 1
Skrevet

Selve vasken er ikke så viktig, blandebatteriet og krana er mye viktigere.  Kjøp et kjent merke i god kvalitet. 

• Liker 4
Skrevet
tirben skrev (2 timer siden):

Vi har denne og er veldig fornøyd! Lett å montere selv.

Sjekk ut denne VIMMERN fra IKEA Her er mer informasjon: Blandebatt. m/vannstengeventil, rustfritt stålfarge https://ingka.page.link/bztc55L5g5pyYYqC7

Mulig det er lett å montere selv, men TS visste ikke engang at det var mulig å få kjøpt ny propp til kjøkkenvasken. Da anbefaler jeg ikke å begynne med rørleggerarbeid på si. 

Og så er det så godt å ha alt av VVS og elektro gjort av fagfolk den dagen noe går skikkelig galt og du må ringe forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 0070f...690

• Liker 2
Skrevet
Tiuren skrev (3 timer siden):

Kjøkkenkran er ingen investering, det er forbruk.

Jeg har IKEA kran på kjøkken, den har vært helt OK i 12 år.... Men rørlegger vil vanligvis ikke montere dem. 

Mange rørleggere har ikke snøring utenfor de merkevarene de selv er forhandler av. Her hadde vi nylig en rørlegger som ikke visste hva Vola var :vetikke:

Anonymkode: 6020a...701

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...